Gå til innhold

Arbeidsuke... Hva tok du?


Anbefalte innlegg

Jeg synes barnehage høres gøy ut, hvor mye peng kan man få for en jobbuke der a?

8207387[/snapback]

I grunn ingenting. Er du heldig, er det mulig du får litt. Skolen setter som regel selv den regelen, da formålet ikke er å tjene penger, men å se hvordan det er å jobbe, og kanskje prøve ut noe man har planer om å jobbe med senere.

8207403[/snapback]

 

Hvis jeg ikke får penger så jobber jeg ikke as :p

 

edit: jeg "skulker" hvis jeg ikke får penger

8207414[/snapback]

 

 

 

Poenget er jo at du skal få en attest for senere jobbsøking. Men go ahead, 1 uke fraver ekstra gjør seg sikkert godt på vitnemålet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes barnehage høres gøy ut, hvor mye peng kan man få for en jobbuke der a?

8207387[/snapback]

I grunn ingenting. Er du heldig, er det mulig du får litt. Skolen setter som regel selv den regelen, da formålet ikke er å tjene penger, men å se hvordan det er å jobbe, og kanskje prøve ut noe man har planer om å jobbe med senere.

8207403[/snapback]

 

Hvis jeg ikke får penger så jobber jeg ikke as :p

 

edit: jeg "skulker" hvis jeg ikke får penger

8207414[/snapback]

Poenget er ikke at du skal tjene penger, men at du skal få erfaring. En god referanse er mer verdt enn noen hundrelapper.
Lenke til kommentar

Jeg jobbet på produksjonsavdelingen på Nera. Satt å mekket noen datakort eller hva det nå heter. Dyre greier og jeg klarte å ødelegge en del av de når jeg skulle lodde. Jobbet flittig da, jobbet konstant fra 8 til 16 med en halvtimes pause. Men syntes ikke det var så kjekt. En haug med eldre damer.

Lenke til kommentar

Læreren trenger jo ikke få vite at jeg ikke har jobba siden jeg heller ikke har noe bevis(lønn) :w00t:

8208752[/snapback]

Vel... his dette er PRYO, så måtte vi ihvertfall oppgi hvor vi skulle jobbe hele den uka. Og dette måtte vi bevise ved at et skriv fra skolen skulle ha underskrift av lederen ved bedriften. I tillegg til det, kom lærern rundt og besøkte alle som jobbet...

 

Tror du skal slite litt for å komme unna :) (og det er bra)

 

Jeg jobba på Dags Marked, en butikk som har ganske mye forskjellig, var helt greit å jobbe der ;)

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Jobba hjå ein nabo som også er bonde. Det var kjekt det :D Jobba ifra 9 til 3 :w00t: Men me fekk ikkje lov til å få betaling da, men jobben var betaling nok. På OD-dagen jobba eg hjå ein el-installatør. Var der ein dag og har fått litt småtteri gratis etterpå :p

Men som sagt, finn ein plass du har lyst å jobbe. Hvis du vil stå og prise varer ei veke så gjer du det. Vil du levere is ei veke så gjer du det.

Lenke til kommentar
Læreren trenger jo ikke få vite at jeg ikke har jobba siden jeg heller ikke har noe bevis(lønn) :w00t:

8208752[/snapback]

Utrolig hvor giddaløs du er da. Du gjør det ikke for lærerens skyld, men for din egen skyld. Og et par hundrelapper er heller ikke så mye. Det handler om å utforske et yrke som du kanskje kunne tenke deg å jobbe i. Men alt for mange velger en uke på rimi/spar osv. som egentlig ikke hjelper særlig med tanke på arbeidsvalg og utdanning.

Lenke til kommentar
Ta kontakt med nærmeste sånn.. Sted. Husker ikke hva det heter, Haakonsvern her i Bergen,i hvert fall, så ringer du dem, og spør om de tar inn folk i arbeiduken, så kan du bare spørre om du får jobbe der, liksom^^

8217696[/snapback]

 

 

jeg bor i kristiansund, lite med militær eller forsvar her liksom... kan jeg eventuellt fly til et sted der de har forsvar'sak da?

Lenke til kommentar
Læreren trenger jo ikke få vite at jeg ikke har jobba siden jeg heller ikke har noe bevis(lønn) :w00t:

8208752[/snapback]

 

 

Du skjønner ikke noe du...

1. Poeget er ikke å tjene penger, det er og få arbeidserfaring og attest til seinere arbeidsøking.

2. Du skriver kontrakt som du får utdelt av skolen som arbeidsgiver skal skrive under på som deretter skal bli returnert til skolen.

 

Om du virkelig er så uinteligent og lat som det jeg har fått intrykk av, skjønner jeg ikke hvorfor du er på skolen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...