Gå til innhold

Arbeidsuke... Hva tok du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får dere LØNN? Det er HELT utenfor arbeidsukeordningen, det er meningen at dere skal få erfaringer, og ikke lønn. Dere burde være takknemlig for at en bedrift vil ta inn niendeklassinger.

Prøver du å skjelle ut folk fodi de får lønn eller noe?

 

Det er da 100% opp til bedriftene om de vil gi lønn eller ikke...

Lenke til kommentar

Skolen, blant annet, som har kontakt med bedriften? :p

Jeg prøver ikke å skjelle dem ut, men det er i mot arbeidsukeordningen, og om de har lyst til å gi deg en gave som tilsvarer lønn for en uke har de lov til det, og hvis de vil ha deg gratis, får de lov til det og, hvis du skjønner hva jeg mener. Men det er ikke lov å få lønn.

Lenke til kommentar

Golfklubben 400 meter fra huset mitt jobbet jeg og en kompis av meg som er nabo. Tre ansatte på mål på mål med natur gir gode muligheter for å forsvinne i et par timer. Vi samlet baller på drivingrange, spylte baller, ladet baller inn i ballautomat og slo ut baller på rangen. :)

Det eneste virkelige arbeidet vi gjorde hele uka var å plukke stein ut av en dreneringsgrøft i et par to timer.

 

Å sitte på en benk i sola ved en tee slår det meste du kan bli satt til å gjøre i en vanlig butikk.

Lenke til kommentar

Jeg jobbet som "bilklargjører" hos en bedrift. Ganske moro, da det var noe å gjøre..

Pass på å få en jobb der du får mye å gjøre, ingenting er som å kjede seg i 8 timer en plass du ikke kjenner noen.

Edit: Fikk en nøkkelring. :ermm:

Endret av KristianG
Lenke til kommentar
ingenting er som å kjede seg i 8 timer en plass du ikke kjenner noen.

8201994[/snapback]

Den sleit jeg også med. Jobbet på et forholdsvis lite lager. Det var én fyr som jobbet på selve lageret, og selv han hadde veldig lite å gjøre. Ikke fikk jeg prøve trucken heller.

Litt stabling av varer av og til, det fikk jeg 2200,- for. Likevel, jeg hadde heller jobbet gratis et sted det var mer å gjøre, for så kjedelig kan jeg ikke huske å ha hatt det før.

Lenke til kommentar

Jeg jobba som løypedude i skianlegget...

Det funka fjell det, kjøre rundt på ski å se om porter var velta, steiner i løypa... Måtte sette ut non benker om morran da, det sugde..

 

Men ellers var det bare crusing rundt på ski hele uka, fikk tillogmed rabatt på maten der oppe... shiiiit, og burger og påmmfri siste dagen gratis..

 

Men de fleste av oss fikk kjøre snøscooter, sitte på i trakkemaskin osv. Så totalt bortkasta var det vel ikke:p

 

 

 

Edifsz: feilz0rz

Endret av Best0
Lenke til kommentar
Jeg og en kamerat jobbet på Spaceworld. Vi stablet opp filmer, spill etc, og sorterte dem i alfabetisk rekkefølge på lageret osv. Gjorde rent gjorde vi og. Det var utrolig kjedelig.

8202669[/snapback]

Tenkte litt på denne jeg(jeg er kompisen til trådstarter :thumbup: )

 

Hvis jeg ikke får lønn, så nekter jeg å jobbe as :nei::thumbdown::mad:

Lenke til kommentar
Jeg hadde min arbeidsuke i forsvaret. :D

 

Det var kjempegøy. Vi sprang rundt i skauen og lekte soldat, skøyt med AG og gjorde generelt ganske mye forskjellig. Det verste var vel når vi skulle være på lageret en dag. Når vi kom satte de bare fram ørten par sko og skopuss og sa: sett igang.

 

Forsvaret kan anbefales. Det er bare å ringe og du kommer sikkert inn der en uke. De prøver jo alltid å konvertere ungdommen til å begynne å gå i kongens klær.

8201382[/snapback]

 

 

hvordan kommer du inn der da, jeg har lyst til å jobbe i forsvaret...

 

Bor i Kristiansund, er det en mulighet for at jeg kan bli der da, eller må jeg bo ved der forsvaret holder til....?

Lenke til kommentar
Får dere LØNN? Det er HELT utenfor arbeidsukeordningen, det er meningen at dere skal få erfaringer, og ikke lønn. Dere burde være takknemlig for at en bedrift vil ta inn niendeklassinger.

8201604[/snapback]

 

Som sagt! Jeg sa at jeg jobbet for å samle inn penger for Polen tur!

Det sa jeg til Bohus sjefen da jeg ba om jobb hu aksepterte det og sa at det var fint! OK? That's the deal!

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke får lønn, så nekter jeg å jobbe as :nei:  :thumbdown:  :mad:

8203409[/snapback]

Ja, da er det bare å gratulere. Sjansen for å få lønn er liten. Er du heldig, får du et gavekort, rabatt etc. der du jobber.

8203431[/snapback]

Vi fikk lønn for bohus jobben? liten sjanse? Tror ikke D!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...