Gå til innhold

Arbeidsuke... Hva tok du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg og en kompis jobbet på Europris.

Det var ganske slitsomt, og vi fikk ingen betaling.

 

Men likevell var det morsomt. Riktignok ikke de første to dagene hvor det stortsett bare var vi to som måtte rydde ut alle varene fra lageret (de nye). Etter dette gikk vi rundt i butikken og ryddet/dro frem varer. Senere satt vi i kassen mens de andre hadde pause. Der solgte vi masse røyk i tillegg til en mye småtull. Det var iallefall gøy å sitte bak kassen for en gangs skyld å dra varene over båndet, styre med penger o.l. Vi lærte det hele ganske fort. Ellers sorterte jeg en del røyk (kom nytt inn), samt at jeg priste DVD'er og ryddet på plass smågodt.

Alt i alt, en opplevelse for livet :p

Lenke til kommentar

Jeg jobbet på Fiskå Mølle i nærheten av der jeg bor. Det er et firma som lager tørrfor for landbruksindustrien. Jeg og en annen hadde det veldig greit egentlig, vi gjorde selvsagt en del drittjobber (kosting og rydding), men vi fikk også gjøre litt mer morsomme ting. Vi fikk låne en truck (som vi kjørte selv, mer eller mindre uten lov) som vi hadde en kasse som vi heiste opp. I denne kassen stod vi og spylte med høytrykksspyler 5-6 meter over bakken. Tjente vel 500 kroner eller noe slikt, i tillegg til masse erfaringer :)

Lenke til kommentar

Da var din tid kommet!

 

Nå man skal velge slikt gjelder det å tenke seg nøye om først. Finn en butikk du selv liker og helst som du pleier å benytte deg av, det er nemlig sjangs for at du får rabatter eller belønninger..

 

Personlig jobbet jeg på Living. Fikk to lamper og noe greier i belønning, den ene var til og med MILITÆRLAMPE! :p Kjenner en som jobbet på Expert. Han fikk Buzz da det var helt nytt ;)

Lenke til kommentar
Det med arbeidsuke:

Trinnet vårt (9. Klasse) skaffer penger for polenturen, vi gjør dugnader, selger kaker osv. Men denne ene uken hadde vi "prosjekt" om 2. Verdenskrig!

Hver gruppe (på 5) måtte skaffe 250kr hver..

Så vi gikk til Bohus! Gjorde masse lagerarbeid der.. 5 og 1/2 time...

Gjett hva vi fikk? 250kr bare -.- Synes det var dårlig betalt og trenger derfor tips av dere! Også til arbeidsuka må vi levere inn en søknad.. noen som kan gi et eksempel?

8197106[/snapback]

Si meg, hvilken f**n skole går du på??! Vi hadde akkurat det samme! :ohmy:

8197639[/snapback]

 

Går på sandbekken du a?

Lenke til kommentar
Jeg er midt i arbeidsuken min nå, jobber på Rema 1000. Det er helt greit og jobbe der og eneste grunnen til at jeg jobber der er en evt. sommerjobb/jobb der.

 

Vi har drevet å skrevet søknad på skolen så jeg kan legge ved en "tulle-søknad", så har du hvertfall oppsettet. :)

 

S_knad_om_jobb__Rema_1000_Nesodden..doc

8197138[/snapback]

 

Oi! Det var skummelt. Trodde med en gang det var mitt telefonnummer, men så var det bare de 5 første talla som var like.

 

Har hørt at folk har fått jobb på McDonald's og blant annet. Gratis lunsj? :p

Lenke til kommentar
Jeg er midt i arbeidsuken min nå, jobber på Rema 1000. Det er helt greit og jobbe der og eneste grunnen til at jeg jobber der er en evt. sommerjobb/jobb der.

 

Vi har drevet å skrevet søknad på skolen så jeg kan legge ved en "tulle-søknad", så har du hvertfall oppsettet. :)

 

S_knad_om_jobb__Rema_1000_Nesodden..doc

8197138[/snapback]

 

Oi! Det var skummelt. Trodde med en gang det var mitt telefonnummer, men så var det bare de 5 første talla som var like.

 

Har hørt at folk har fått jobb på McDonald's og blant annet. Gratis lunsj? :p

8198839[/snapback]

 

Lunsj, stæsj eller annet er ikke akkurat hva jeg vil.. det kommer jo ann på ;D

Jeg er en musikk fyr.. skal prøve å få jobb i en musikk sjappe, kanskje jeg får en pedal ell no.. ellers sier læreren min at vi skal avtale on 80,- kr i timen! Det synes jeg er en god lønn!

Lenke til kommentar

Jeg fikk meg ikke jobb, så jeg måtte møte opp på skolen (mamma som sladra etter at jeg hadde vært hjemme i to dager) :(

 

I friminuttet når vi gikk på butikken, møtte vi en dame som trengte hjelp med gressklipperen, vi fikk diverse hagejobber av henne og i løpet av uka hadde jeg trent 2000 spenn... ^^

Lenke til kommentar

Jeg jobbet på et arbeidssenter for schizofrene. Vil vel ikke anbefale deg å jobbe på et sånt sted.. Ble litt små rar av å jobbe der selv føler jeg.

Lønna var vel kanskje ikke av det største, fikk bare en tier av hu ene schizofrene som var der! Hahah, men var en erfaring jeg seint vil glemme..

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Jeg jobbet i hw.no, faktisk. (Se blogg)

 

Men om du skal jobbe på Strømmen, trenger de vel alltids små lagergutter i klesbutikker?

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

Du trenger da ikke absolutt være i en butikk! I åttende klasse var jeg og en kamerat hos haugesund avis. Var ikke akkuratt jobbing, men vi fikk en dags omvisning, og være med journalister, god mat ++.. Ganske spennende egentlig! =)

Og i tiende hadde vi to uker utplassering. Den ene uken var jeg faktisk på Brann stadion! Flytta et arkiv nærmest hele uka ang. nyestadion... Ellers fikk jeg trene litt på stadion, ete fantastisk lunch og ellers kose meg.. Den andre uka var jeg med noen tømrere, som også var kjekt..

 

Og nå på byggfaglinja har vi 3 dager pr uke i 8 uker praksis.. Så resten av uka er jeg med et lite tømrer firma.. Noe som er utrolig spennende og gøy.. Beklager viss dette ble litt mye men..

 

Ellers syns jeg du bør gjøre noe som du kanskje vil huske litt godt i allefall noen år fremover! Mitt råd til deg:)

Endret av Andal
Lenke til kommentar

I 9. klasse var jeg egentlig ganske sent ute med å finne meg en plass, så jeg og en kamerat gikk desperate rundt over alt og spurte i alle butikker, men de var opptatte. Så gikk vi forbi der Diplom-is har avdeling her i fylket. Vi tenkte "Hvorfor ikke?", og gikk og fant fram til sjefen der. Joda, det var ledig, så vi fikk uken vår der.

Vi arbeidde som sidemann/gutt på hver sin bil, og kjørte rundt overalt i Sogn og fjordane, og litt i Sunnmøre også om jeg husker rett, og leverte is til butikkene. Arbeidsdagen var veldig lang. På det meste jobbet jeg fra 04:30 - 20:00 en dag. Oppgavene var å levere isen, og plassere de pent i frysediskene. Betalingen var jo selfølgelig massevis av is, men de som har det som jobb/sommerjobb tjener ganske bra.

 

Nå når jeg begynner å tenke tilbake, savner jeg det faktisk litt. Det var egentlig ganske gøy, og sjåføren jeg hadde var ganske grei.

Lenke til kommentar

Jeg hadde min arbeidsuke i forsvaret. :D

 

Det var kjempegøy. Vi sprang rundt i skauen og lekte soldat, skøyt med AG og gjorde generelt ganske mye forskjellig. Det verste var vel når vi skulle være på lageret en dag. Når vi kom satte de bare fram ørten par sko og skopuss og sa: sett igang.

 

Forsvaret kan anbefales. Det er bare å ringe og du kommer sikkert inn der en uke. De prøver jo alltid å konvertere ungdommen til å begynne å gå i kongens klær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...