Gå til innhold

Arbeidsuke... Hva tok du?


Anbefalte innlegg

  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg er så heldig at jeg ikke skal ha arbeidsuke i det hele tatt. Politikerne har bestemt at vi skal ha to timer "Programfag for valg" hver tredje uke elns. Hurra for oss. =(

 

 

Skal dere ha "programfag til(for) valg" i stedet for arbeidsuke?!?. Vi er så utrolig heldige (!) at "programfag til(for) valg" kommer som fast fag hver uke og at vi i tillegg skal ha arbeidsuken. Hvor i all verden er det du går??

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei, jeg gidder ikke å lese gjennom så mange poster. Jeg har fått arbeidsuke i en sykkelbutikk i nærområdet. Jeg bare gikk dit og spurte. De var posetive med en gang og sa at hvis jeg "brettet opp armene og sto på litt" så kunne jeg få sommerjobb der. På skolen min trengte vi ikke å søke for å få arbeidsuke, d.v.s de sa at vi bare skulle oppsøke arbeidsgiverne. På min skole er det tradisjon å ha arbeidsuka i 10.Klasse.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tror det er veldig viktig å ta noe du er interessert i. Feks jeg er veldig seilinteressert og jobba på et seilmakeri. det var veldig greit, har fått sommerjobb der i ettertid og har også lært masse nytt om seil.

 

Og noe som også var veldig deilig var at det var veldig morsomt, jeg gjorde det jeg liker best i en hel uke istedet for å gå på skolen, kan det bli bedre?

Lenke til kommentar

Jobba i barnehage da vi hadde arbeidsuke i niendeklasse. Jeg fant fort ut at det ikke var noe for meg. Snørrete og masete unger som flyr rundt hele dagen. Nei takk!

 

Da vi hadde tre ukers utplassering på VK1, begynte jeg å jobbe for et bilblad. Ble der deltid i to år, og nå skriver jeg om bil og båt et annet sted på fulltid. :)

Lenke til kommentar

Hadde vel uken i 9. klasse.

 

Jeg og en kompis var så heldig at vi fikk være med på en lastebåt som fraktet fiskefor.

Den var ute fra søndag til lørdag. Mannskap på 4 + oss 2.

Mannskapet gikk 6/6 vakter noe vi egentlig også skulle, men det gadd vi ikke.

 

Det var ganske kjekt, jobbet kanskje i 4 timer per dag, resten av tiden gikk med til spising, filmtitting, avslapning og nyte utsikten.

 

Jeg angret ikke i et sekund på det valget, har fått gode minner for resten av livet samt at jeg fikk se mye av vakre Norge :)

 

Anbefales virkelig, hvis man har muligheten!

Lenke til kommentar

Jeg hadde arbeidsuke i 9 klasse. Eneste jeg gjorde var å gå ned til Eik Senteret og spørre om jobb. Der jobbet jeg som mekaniker og synes det var kjempe artig. Jeg gjennomførte servicer på en rekke maskinelle ting som traktor, gressklipper, snøfreser og masse annet. Jeg lærte masse og fikk mye erfaring. Anbefales ;)

Lenke til kommentar

Jeg jobbet på kinoen! Det var grisefett, fikk se nye filmer på pressevisningen (altså før den vanlige premieren), se filmer når det ikke var noe å gjøre osv. Vi ryddet i salene etter visning, og vi satt sammen sånne pappfigurer som reklame for filmer..Husker jeg og en annen sloss om å ta med oss Brad Pitt figuren fra Oceans Eleven hjem, hehehehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...