Gå til innhold

Arbeidsuke... Hva tok du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi

Jeg fikk også lønn for arbeidsuka, har jeg funnet ut. Dog fikk jeg det ikke utbetalt før to måneder etterpå pga. at lønningssystemet er sånn. Menmen. Var jo bare 600kr, tror jeg.

 

Mange i klassen tjente flere tusen. :ohmy:

Lenke til kommentar
Vi fikk lønn for bohus jobben? liten sjanse? Tror ikke D!

8203713[/snapback]

Fordi dere spurte på forhånd. Man skal normalt ikke ha lønn for arbeidsuke. Du får gi beskjed når du spør butikker om jobb at du skal ha lønn, så får du se hvordan mottagelsen blir.

8203801[/snapback]

 

Vi avtaler jobben på forhånd seff..

Lenke til kommentar

Pappa hadde pratet med en som hadde hørt om en stor bedrift i Kongsberg som het Itum og som driver med mye av det jeg liker innenfor data.

Vi ringte, og de ba meg sende en epost med detaljer.

Jeg sendte da hva jeg er interessert i, hva jeg kunne og hvorfor jeg ville til dem osv.

Det ordnet seg, og jeg ble kjørt til Kongsberg (3 timer med bil). Der bodde jeg hos noen venner av mamma og pappa (og ble god venn med den eldste gutten i huset).

Det var rett og slett en innmari kul uke. :w00t: Fikk også med masse Itum-stasj med hjem, som USB-penner, cd-er o.l.

Fikk montere to maskiner til 60 000kr hver. 4GB RAM og hele pakken. :w00t: Vel, maskinene monterte vi etterpå i rack-skap, og man kunne dra hver maskin ut som en skuff. Var litt redd når han testet monteringen min. Om det var feil ville hele maskinen gå i gulvet. :whistle:

 

Det jeg ikke anbefaler er å velge yrker der du ikke får ansvar nok. En i klassen dro til en frisør, men fikk så klart ikke klippe noen. Hun ble gående hele uken med å sope hår og vaske håret til andre.

Lenke til kommentar

8. Klasse jobbet jeg og en kamerat hos www.amobil.no :)

9. klasse jobbet jeg på Dolly Dimple's

10.klasse jobbet jeg og en kamerat hos et data firma i Oslo. (Bor i Bergen)

 

Første året fikk jeg og kamerat hver sitt Bluetooth headsett :) Solgte dem for 1000 kr stk :)

 

andre året fikk jeg et gavekort på en Pizza :p

 

og tredje året fikk jeg lønn for hvor mangen timer jeg jobbet hver dag.

Samlet lønn på 2200 eller no :)

Lenke til kommentar
Hei Lesere og Postere!  :D

Jeg skal ha arbeidsuke i uke 21!

Trenger litt hjelp her.. Hva er smart å ta?

Bor nærme strømmen storsenter så skal ta en jobb rundt der men først! trenger jeg hjelp med søknad!

Også må dere hjelpe meg med hvilken jobb jeg skal ta, legg igjen begrunnelsen!

 

Takk for hjelpen ;D

8196431[/snapback]

Vær ihvertfall ute i god tid. Jeg skulle også skaffe meg arbeidsuke-jobb for et par år siden på Strømmen Storsenter. Stort sett alle butikker jeg var i var allerede fullbooka med arbeidsukehjelp.

 

Det skal nevnes at det endte opp med at jeg fikk jobb på "sistevalget", men det var faktisk ikke så dumt i mitt tilfelle, for jeg fikk tilbud om jobb der, og har jobbet der siden. Jeg ville ikke satset på at noe sånt skulle skje i ditt tilfelle. :p

Lenke til kommentar

I 9. klasse var jeg på en elektrofirma. (Det var mye artige folk der, og jeg fikk gjøre en god del forskjellig arbeid).

 

På vk1 var jeg på et mekanisk verksted, det var ikke fult så artig i og med at jeg fikk kun "drit" jobber. Det gikk for det meste på pussing av rust og å pusse en kembo-stor 4 blads propell i messing (gjett hvem som var gul når han var ferdig!).

 

På VK2 var jeg på en annen mekanisk bedrift. Der fikk jeg jobbe med det samme som de fast ansatte gjorde (bortsett fra maskinering, da det er litt mer kritisk med tanke på nøyaktighet og mulig tap i produksjonen ved feil). Der var de ansatte hysterisk morsome, til og med sjefen bruke å slå til med en "ræv-pulervits". Gleder meg til jeg skal dit etter påsken (i tillegg fikk jeg betalt sist jeg var der, og jeg blir sikkert å få det nå også).

Lenke til kommentar

En kamerat av meg hadde arbeidsuke på et firma som repparerer defekte elektriske varer i Haugesund. Han hadde mer kunskap enn de som arbeidet der og har nå fått egen jobb der med eget kontor. Han går i 10 klasse. :p Noen ganger får kundene varer igjen på forsikring og firmaet overtar de defekte varene. Da har han fikset dem og fått tatt de med seg hjem. Heldigrisen har jo fått med seg flere bærbare pcer, harddisker, tver osv. En gang holdt han på å få med seg en 47" plasmatv også. ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes barnehage høres gøy ut, hvor mye peng kan man få for en jobbuke der a?

8207387[/snapback]

I grunn ingenting. Er du heldig, er det mulig du får litt. Skolen setter som regel selv den regelen, da formålet ikke er å tjene penger, men å se hvordan det er å jobbe, og kanskje prøve ut noe man har planer om å jobbe med senere.

Lenke til kommentar
Jeg synes barnehage høres gøy ut, hvor mye peng kan man få for en jobbuke der a?

8207387[/snapback]

I grunn ingenting. Er du heldig, er det mulig du får litt. Skolen setter som regel selv den regelen, da formålet ikke er å tjene penger, men å se hvordan det er å jobbe, og kanskje prøve ut noe man har planer om å jobbe med senere.

8207403[/snapback]

 

Hvis jeg ikke får penger så jobber jeg ikke as :p

 

edit: jeg "skulker" hvis jeg ikke får penger

Endret av chryzsh
Lenke til kommentar

Jeg jobbet på Gsport på alnabru. Var ganske chill. Jeg jobbet med en kamerat og det var 4 andre der jeg ikke kjente. Var ikke mye å jobbe med så vi hadde det gøy med sparksykler og lignende.. Fikk gavekort og rabatt som ansatt der. Kjøpte et par deilig fotball sko.

Eneste du burde tenke på er å skaffe jobb i tide, jeg måtte innom en del butikker før jeg fant en det var ledige plasser i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...