Gå til innhold

Arbeidsuke... Hva tok du?


Anbefalte innlegg

Hei Lesere og Postere! :D

Jeg skal ha arbeidsuke i uke 21!

Trenger litt hjelp her.. Hva er smart å ta?

Bor nærme strømmen storsenter så skal ta en jobb rundt der men først! trenger jeg hjelp med søknad!

Også må dere hjelpe meg med hvilken jobb jeg skal ta, legg igjen begrunnelsen!

 

Takk for hjelpen ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en srbiedsuke på Elkjøp, dog på lageret. Var ganske morsomt der, siden jeg var sammen med en skolekamerat også. Fikk betalt middag (på Burger King) som "belønning", samt 70% rabatt på Antivirus av den søte dama i kassen. Hun spurte om det ikke var jeg som var der på arbeidsuke, og da svarte jeg ja. Står faktisk på kvitteringen "Arbeidsukeguttrabatt": Hypersammenskriver så det holder!

Lenke til kommentar

Det er smart å ta noe du er interessert i, f.eks. idrettsbutikk, musikkforretning e.l. Jeg har hørt fra de fleste som jobba i butikk at de fikk kjedelige jobber som å pakke opp og ned ting eller rydde. Hadde kanskje prøvd noe litt mer spennende hadde jeg vært deg.

 

Tror ikke du trenger søknad. Når det bare er snakk om ei uke holder det nok å snakke med noen av de ansatte i butikken.

 

Jeg var hos Fame Fotografene i arbeidsuka. Var ganske gøy, fikk gjøre mye forskjellig. Eneste kjedelige var å vaske studio, men dette gjorde jeg bare en gang.

Lenke til kommentar

Jeg jobbet 3 dager på Mix sammen med en kamerat. Det var ganske kjedelig; Gikk mest til å sette varer i hyllene og vaske gulv. Det eneste som var gøy var å sette prislapper på DVD filmene... :cool:

 

Men det hadde ikke vært så kjekt å gjøre det en hel uke.

Som sagt: Lurt å velge noe du liker. :)

Lenke til kommentar

Spørs hva du mener med arbeidsuke.

Så langt har jeg hatt en del "slike" jobber.

En gang hos dyrlege, i åttende klasse sin "hva vil du bli"-uke. I arbeidsuken i niende jobbet jeg på et dyrepensjonat, jeg bodde der hele uken, gratis mat og masse gåturer og slikt, null kontakt med omverdenen utenom telefon når jeg var på fjellet med hundene. Sommerjobb har jeg jobbet på gård en gang, godt betalt, men klærne dine lukter litt :), så har jeg jobbet på akvariet i bergen, og sist, og minst i størrelse og, så jobbet jeg deltid på Evil Twin i Bergen før de la ned. Om du jobber i butikker KAN du få rabatter osv. osv.

Gjør du en god innsats, gir de deg en liten "gave" på slutten av uken, som oftest, men ikke alltid. Men for å få den gaven er den jo en idè å jobbe med noe som interesserer deg for å kanskje få fast jobb der, eller i sommerjobb e.l.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Jeg jobba i barnehage i 5 dager, lekte med ungene hele tiden :wee: Husker det iallefall som ganske morsomt, ble iallefall iingen øyeblikk det ikke skjedde noe.

Lenke til kommentar
Spørs hva du mener med arbeidsuke.

Så langt har jeg hatt en del "slike" jobber.

En gang hos dyrlege, i åttende klasse sin "hva vil du bli"-uke. I arbeidsuken i niende jobbet jeg på et dyrepensjonat, jeg bodde der hele uken, gratis mat og masse gåturer og slikt, null kontakt med omverdenen utenom telefon når jeg var på fjellet med hundene. Sommerjobb har jeg jobbet på gård en gang, godt betalt, men klærne dine lukter litt :), så har jeg jobbet på akvariet i bergen, og sist, og minst i størrelse og, så jobbet jeg deltid på Evil Twin i Bergen før de la ned. Om du jobber i butikker KAN du få rabatter osv. osv.

Gjør du en god innsats, gir de deg en liten "gave" på slutten av uken, som oftest, men ikke alltid. Men for å få den gaven er den jo en idè å jobbe med noe som interesserer deg for å kanskje få fast jobb der, eller i sommerjobb e.l.

8196981[/snapback]

 

Det med arbeidsuke:

Trinnet vårt (9. Klasse) skaffer penger for polenturen, vi gjør dugnader, selger kaker osv. Men denne ene uken hadde vi "prosjekt" om 2. Verdenskrig!

Hver gruppe (på 5) måtte skaffe 250kr hver..

Så vi gikk til Bohus! Gjorde masse lagerarbeid der.. 5 og 1/2 time...

Gjett hva vi fikk? 250kr bare -.- Synes det var dårlig betalt og trenger derfor tips av dere! Også til arbeidsuka må vi levere inn en søknad.. noen som kan gi et eksempel?

Lenke til kommentar

Kjenner det bedre som PRYO - Praktisk Yrkes Orientering - jeg og.

 

Jeg personlig jobbet på en barneskole nær meg. Var hjelpelærer, en jobb som var ganske letthvint egentlig. Slutta tidlig og slikt. Desuten så bodde jeg 2 minnuters spasertur, så det passa fint.

Endret av Atir_
Lenke til kommentar

Da jeg gikk i 10. klasse var jeg utplassert hos et lokalt datafirma som hovedsakelig driver med salg og reparasjon av PCer og tilbehør for private og små firmaer. De tok i utgangspunktet ikke inn utplasseringselever (av forståelige grunner), men det ordnet seg likevel. De hadde funnet frem ca. 2 pallelass med eldre PCer som jeg gikk gjennom og fikk flest mulig til å virke. Jeg fikk ta med med så mye kassert utstyr som jeg klarte å få med meg, og på slutten av uken fikk jeg en gammel 486-server, en litt ustabil skriver-scanner-kopimaskin-fax-kombinasjon fra HP, en 5,25" diskettstasjon i uåpnet originalpakning og masse forskjellige kabler, adaptere og kort.

Lenke til kommentar

Den uken vi hadde i syvende eller åttende klasse?

Jobbet på Tou bryggeri, pakket juleøl og kunne drikke så mye brus jeg ville.

Minimalt med juleølpakking, maksimalt med brusdrikking.

Som "lønn" da uken var ferdig fikk jeg en kasse brus.

 

15 år siden, men har det friskt i minnet, sikkert resten av livet.

Lenke til kommentar

Jobber i SFO. Det var en herlig uke. Jeg, og en venn startet klokka tolv, og sluttet fem. Men om de fleste barna hadde gått hjem, hente det at vi slutta så tidlig som klokka tre.

 

Vi hadde lange pauser vi kunne gå og kjøpe mat på butikken og sitte i parken i solskinnet. Og barna var utrolig snille og hyggelige. De ville leke med oss alltid.

Lenke til kommentar
Det med arbeidsuke:

Trinnet vårt (9. Klasse) skaffer penger for polenturen, vi gjør dugnader, selger kaker osv. Men denne ene uken hadde vi "prosjekt" om 2. Verdenskrig!

Hver gruppe (på 5) måtte skaffe 250kr hver..

Så vi gikk til Bohus! Gjorde masse lagerarbeid der.. 5 og 1/2 time...

Gjett hva vi fikk? 250kr bare -.- Synes det var dårlig betalt og trenger derfor tips av dere! Også til arbeidsuka må vi levere inn en søknad.. noen som kan gi et eksempel?

8197106[/snapback]

Si meg, hvilken f**n skole går du på??! Vi hadde akkurat det samme! :ohmy:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...