Gå til innhold

Arbeidsuke... Hva tok du?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jobba på et Peugeotverksted.

Fikk gjøre dekkskift, balansere dekk, skifte frontrute, oljeskift, skifte bremsevæske, bytte tennplugger, registerreimer og viftereimer, feilsøke, bytte eksosanlegg ++. Lærte utrolig mye den uka, og jeg hadde det kjempegøy! De ansatte på verkstedet sa at det hadde vært en fryd å ha meg der, og tilbød meg lærlingplass hvis jeg bestemte meg for å bli bilmekaniker.

Fikk også prøvekjøre en splitter ny kabriolet som var der akkurat da :D

Lenke til kommentar

Jeg var på en hudpleie/velværesalong, knøttliten med stearinlys og fire ansatte.

Venninnen min og jeg ble kjempegodt kjent med damene som jobbet der, og arbeidsoppgavene var å kjøpe lunsj til dem på Ica ned trappen. Vi fikk prøve Alphakapselen(en slags maskin du legger deg i når du er stresset), fett-brenneren(hehe, massasje mens du lå på en sofa og brant bort fett), hypnose(!), rygg-og nakkemassasje og måle forskjellige verdier i kroppen(kunne måle om noe var galt med leveren, hjertet, magen etc.).

 

Utrolig hyggelig, lærte utrolig mye om huden, kroppen og mye annet gøy! Ikke fikk vi arbeidsoppgaver heller. Meeeen, regner med det ikke er så alt for gøy for gutter.... ;-)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg jobbet på en kino :)

Utrolig fornøyd. Ble tatt veldig godt i mot av ledelsen, og de passet på at jeg alltid hadde noe skikkelig å gjøre, uten at det ble repeterende eller kjedelig. Fikk bla. bygge standees (en møysommelig men gøy prosess), være billettvakt, planlegge og gjennomføre en konkurranse, jobbe en kveld, levere pakker rundt i byen, rydde i kinosalene og en del andre praktiske ting. Var ganske gøy egentlig.

I tillegg fikk jeg se så mye film jeg ville, både på vanlige visninger og pressevisninger^^ Fikk også en bunke med fribilletter og en t-skjorte siste dagen :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jobba på et Peugeotverksted.

Fikk gjøre dekkskift, balansere dekk, skifte frontrute, oljeskift, skifte bremsevæske, bytte tennplugger, registerreimer og viftereimer, feilsøke, bytte eksosanlegg ++. Lærte utrolig mye den uka, og jeg hadde det kjempegøy! De ansatte på verkstedet sa at det hadde vært en fryd å ha meg der, og tilbød meg lærlingplass hvis jeg bestemte meg for å bli bilmekaniker.

Fikk også prøvekjøre en splitter ny kabriolet som var der akkurat da :D

 

 

 

Hvor jobba du? I hvilken by?

Lenke til kommentar

I 9. Klasse jobbet jeg på Ramco, en bedrift som preparerer rør til oljebrønner. Dette var da en jobb som jeg hadde fått på dagen, fordi jeg hadde sløvet med å skaffe arbeidsuke-plass. Jeg møtte opp, og visste ikke helt hva jeg skulle forvente. Fikk en "mentor". Gammel mann godt opp i femti-årene.

 

Dagene bedrev jeg på å fikse på mye teknisk. Vi greaset maskiner, fikset et strømaggregat(container-size), fiklet med litt elektrisk, flyttet "maler" for rørene, konstruerte hyller... også de mindre tingene, som å tette hull på punkterte trillebår-dekk, og skifte trykk-ventiler på høytrykkspylere :thumbup: Prøvde også å fikse en gaffeltruck, noe som var mindre vellykket :whistle: Rørene var jeg derimot ikke borti, siden det var strengt tatt arbeidsoppgaver for folk over 18, dersom det involverte heavy machinery :thumbdown:

 

Fikk ikke noen belønning, men mye ros, og de var stolte og fornøyde over arbeidet jeg hadde gjort, og det er vel det som teller, eller hva? :cool: Dessuten var det ekstremt kjekt, selvsagt :tease:

 

Jobbet forresten 0700/08-1600. Yep, ble lange dager.

Endret av Rgr00n
Lenke til kommentar

Arbeidsuke 1: 7. klasse, hadde en treningsuke (der jeg spilte dataspill i en hel uke, awesome)

Arbeidsuke 2: 10. klasse, Wasteland (Bergen). Her vasket jeg paintballvåpen, fylte opp brushylla, serverte pizza og brus til selskaper, sendte ting med posten, og viktigst av alt: spilte lasergame når det var få kunder der, og de trengte noen å spille mot. Ansatte som leker for kundenes skyld, blir ikke bedre kundeservice :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Bumper denne trâden jeg :whistle:.

I 8.Klasse var jeg syk 4 av 5 dager... Den ene dagen jobba jeg som vaktmester.

I 9.Klasse jobba jeg hos et reisebyrâ/arrangör, Langley Travels(Fikk tilslag med en gang pâgrunn av stor kunnskap om frankrike og spesielt korsika siden jeg er halvt fransk). Gavekort pâ 2000 Kr for reise er fint â ha!

Og i âr skal jeg til Frankrike med en kamerat og jobbe en uke med programmering, utvikling av nye GUI's/interfaces og AI!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...