Gå til innhold

Vista-aktivering knekt


Anbefalte innlegg

Du kan slippe unna kommandolinja i det aller meste i dag. Dropp Ubuntu, prøv heller Kubuntu, kde-desktop er veldig intuitiv med mange gode GUI baserte systemverktøy, du vil kjenne deg igjen i oppbyggingen. For de som allerede har Ubuntu installert, men ønsker å prøve Kubuntu, installer pakken "kubuntu-desktop" via GUI-basert pakkeprogram som kpackage, eller fra kommandolinje. Du vil da kunne velge mellom Gnome og KDE oppsett hver gang du logger inn.

 

 

Fikk store problemer med kubuntu når jeg kjørte pakken via apt-get i Ubuntu Dapper. :hmm: Mulig det var Edgy. Loginscreen og rett tilbake igjen. Håper bugen er fixa nå så :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem du har mest respekt for blir opp til deg,jeg annser begge deler som et tyveri.  :)

8065657[/snapback]

 

Alt dette snakket om tyveri. Og moralens høyvokter godtar intet.

 

Unskyld meg men nå har jeg sett så latterlig mange poster der du gjentar deg selv til det kjedsommelige.

 

Dersom du er er så enormt etisk og moralsk ville du ALDRI kunne kjøpe et produkt av Microsoft. Da støtter du nemmelig opp om tyveri og omtrent alle andre knep som finnes i boken over dirty bussiness. Hadde det vært noe i nærhenten av ryggrad på deg burde du forfekte boikott av MS fremfor å opphøye deg til moralens vokter og klage over tyver som stjeler fra tyver.

Lenke til kommentar
Ja syntes snekker'n er litt vel drøy med alt det moral og blabla greiene han må gjenta hvert andre inlegg..

8071703[/snapback]

Moral schmoral. Snekkerns moral ligger tett opptil rådende lovgivning, mens på den andre siden har man de med moral som ligger mer mot robin hoods ;)

 

Men det som er viktig er å skjønne at man ikke kan ha matematisk RETT i en sånn diskusjon. Jeg respekterer at Snekkern vil at alle skal følge loven til punkt og prikke, mens andre mener det er greit å kutte noen hjørner. Det gjør en ikke til et umoralsk menneske, men et menneske med en annen moral.

 

Hm..on-topic ja...vista er dyrt, ms er kappitalistsvin (med 2 p'er :p) og fattige asiater bør få lov til å piratkopiere OS, mens vi kanskje bør ta oss råd til å kjøpe det.

 

Edit: Jeg har egentlig ingen moralske problemer med å piratkopiere windows...klarer bare ikke få dårlig samvittighet for å lure litt lommerusk unna MS' velfylte lommer. Men nå har jeg jo PC via jobben, så slipper jeg det styret :thumbup:

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest de tidlige sidene av diskusjonen, men er det noen her som egentlig har fått dette til? Eller er det bare tull (som enkelte sier).

 

At Microsoft ikke har gjort alt etter boken selv, får vi ta i en annen diskusjon. Men det holder nok ikke som argument, for da vil piratene (altså vanlige folk) synke like dypt?

Lenke til kommentar

Ikke godt å si hvor mange privatpersoner som bruker dårlig økonomi som grunn til å ha ulovlig software, -men for å få litt perspektiv; det var "dårlig økonomi", "ikke penger på budsjettet", etc., som off. etater unnskyldte seg med da det for endel år tilbake var stort fokus på utbredt ulovlig kopiering av læremidler, softvare, osv. på skoler, etater, og kommuner. Det ble kopiert over en lav sko rundt det ganske land. Ingen ble såvidt jeg husker heller "tiltalt" for noe.

 

Så det tydeligvis bare det offentlige som kan slippe unna "straff" ved å henvise til elendig kommune-økonomi, mens mannen i gata værsågod har å betale selv om han/hun ikke eier nåla i veggen. ;)

Lenke til kommentar
Til dere som påstår dette ikke virker; Tygg på denne, dere :D Koden fant jeg for to dager siden, og brukte den i dag etter jeg la inn Vista på laptopen.

8072064[/snapback]

 

Hvor for har du ikke valgt ultinate?

8072178[/snapback]

Vill gjetting:

Det er færre utgaver av Ultimate enn Home Premium på markedet, dermed er det lettere å finne en kode som virker til Home Premium enn Ultimate.

Lenke til kommentar

Korrekt - er lettere å finne koder til Home Premium. Dessuten ville jeg ha Home Premium på laptopen fordi 1) Tar mindre plass 2) Trenger ingen av Ultimate-funksjonene her.

 

Har forresten funnet en Home Premium kode til, som jeg aktiverer søstras PC med nu :D (fant to første og eneste gangen jeg kjørte programmet)

Lenke til kommentar
Fikk store problemer med kubuntu når jeg kjørte pakken via apt-get i Ubuntu Dapper.  :hmm: Mulig det var Edgy. Loginscreen og rett tilbake igjen. Håper bugen er fixa nå så :)

8071566[/snapback]

De første utgavene av Dapper var visstnok buggy, mulig det var noe der. Installering av kubuntu-desktop fra Ubuntu har jeg gjort mange ganger og aldri opplevd problem, så det er vanskelig å ta stilling til her. Med mindre du føler at det er et problem mange her vil kunne støte på, passer det vel best i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Hvem du har mest respekt for blir opp til deg,jeg annser begge deler som et tyveri.  :)

8065657[/snapback]

 

Alt dette snakket om tyveri. Og moralens høyvokter godtar intet.

 

Unskyld meg men nå har jeg sett så latterlig mange poster der du gjentar deg selv til det kjedsommelige.

 

Dersom du er er så enormt etisk og moralsk ville du ALDRI kunne kjøpe et produkt av Microsoft. Da støtter du nemmelig opp om tyveri og omtrent alle andre knep som finnes i boken over dirty bussiness. Hadde det vært noe i nærhenten av ryggrad på deg burde du forfekte boikott av MS fremfor å opphøye deg til moralens vokter og klage over tyver som stjeler fra tyver.

8071578[/snapback]

 

Vel det er alltid kjedelig å høre sannheten :)

Paradokset er at det er ille og høre noen si hva de mener om tyveri,menst det er helt greit at det postes post etter post der folk forteller om hvordan det går med kodeknekkingen :ermm:

 

 

tommy007

Ja syntes snekker'n er litt vel drøy med alt det moral og blabla greiene han må gjenta hvert andre inlegg..

 

Men det er ikke drøyt å skryte åpent på forumet at en tester ulovlige metoder :hmm:

 

tommy007

Nei har ikke testet enda.. brukte en annen litt mindre kjent måte..

 

angry_norwegian

Snekkerns moral ligger tett opptil rådende lovgivning, mens på den andre siden har man de med moral som ligger mer mot robin hoods

 

Nja Robin Hodd ga vel til de fattige,han beholdt det vel ikke selv :D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Nja Robin Hodd ga vel til de fattige,han beholdt det vel ikke selv  :D

8072470[/snapback]

Hvis noen her fra forumet bryter seg inn i Microsofts kontorer og stjeler PCer eller andre ting, så er det fint om du sier ifra. For tyveri er ikke bra :thumbup:

8072715[/snapback]

 

Nei, det er en vesentlig forskjell mellom tyveri og kopiering, nettopp fordi det ene har en muliughet til å berike samfunnet. La oss si alle bruker like mye på programmer film og musikk som før, men i tillegg kopierer 90% av det de bruker. Da vil alle få tilgang til mer kultur og programmer, mens bransjen vil tjene like mye som uten kopieringen. Dette er kanskje en teoretisk ide, men allikevel et potensial som ligger der. Å stjele går alltid utover noen, og beriker ikke samfunnet som helhet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå har jo til og med Bill gates gått ut og sagt at å kalle kopiering for stjeling er missvisende. Å kopiere et program eller film som du ikke eier, er brudd på opphavsrettighetene. Hverken mer eller mindre. Men brudd på opphavsrettigheter er jo også forbudt, men man skal ikke overdrive det ved å kalle det stjeling.

 

Men det er klart at for de som slåss mot brudd på opphavsrettighetene så er det mer virkningsfult å kalle det stjeling.

Lenke til kommentar
Nja Robin Hodd ga vel til de fattige,han beholdt det vel ikke selv  :D

8072470[/snapback]

Hvis noen her fra forumet bryter seg inn i Microsofts kontorer og stjeler PCer eller andre ting, så er det fint om du sier ifra. For tyveri er ikke bra :thumbup:

8072715[/snapback]

 

Nei, det er en vesentlig forskjell mellom tyveri og kopiering, nettopp fordi det ene har en muliughet til å berike samfunnet. La oss si alle bruker like mye på programmer film og musikk som før, men i tillegg kopierer 90% av det de bruker. Da vil alle få tilgang til mer kultur og programmer, mens bransjen vil tjene like mye som uten kopieringen. Dette er kanskje en teoretisk ide, men allikevel et potensial som ligger der. Å stjele går alltid utover noen, og beriker ikke samfunnet som helhet.

 

AtW

8073360[/snapback]

 

Helt klart uenig,for om det ikke ble stjålet feks os så måtte de som i dag stjeler kjøpe disse, greit at ikke alle hadde kjøpt dem,men de fleste ville gjøre det og selv om bare en gjorde det ble det jo økt salg. Om 90% kopieres som du sier og denne m\uligheten forsvant er det jo helt klart at det ville bety en enorm økning i salg,fordi de fleste som kopierer bor i rike land og har muligheten til å kjøpe dette,at folk velger å heller stjele dette og bruke pengene på noe annet er fordi sjansen er lik null for å bli tatt, altså et moralsk spørsmål.

Så uansett hvordan en snur og vender på det så er tyveri av software et tyveri på lik linje med alt annet,det er bare sjansen for å bli tatt som er så mye mindre .

Med en slik vinkling som du gir her så kan det vel ikke være tyveri å stjele seg en pc,for har du ikke råd til software,hvordan kan du da ha råd til en pc og uten pcèn så får du jo ikke mulighet til ! å berike samfunnet" :nei:

Lenke til kommentar
Nå har jo til og med Bill gates gått ut og sagt at å kalle kopiering for stjeling er missvisende. Å kopiere et program eller film som du ikke eier, er brudd på opphavsrettighetene. Hverken mer eller mindre. Men brudd på opphavsrettigheter er jo også forbudt, men man skal ikke overdrive det ved å kalle det stjeling.

 

Men det er klart at for de som slåss mot brudd på opphavsrettighetene så er det mer virkningsfult å kalle det stjeling.

8073639[/snapback]

 

Jeg kaller en spade for en spade og når en erverver seg noe på ulovlig vis så har en stjålet det på godt norsk,at det derimot er et "ubehagelig" ord for noen skjønner jeg og at det høres mindre ulovlig ut å si kopiering, :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...