Gå til innhold

Den store Blender-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Del to av mitt 30-min-per-dag prosjekt. Fant ut hvorfor væsken ble så innih** stygg.

 

Prøverender med ekstremt få fotoner og "bounces".

 

Noen som gidder å modellere en gnom med fiskestang til meg? :p

8766944[/snapback]

:o syntes det forgje bildet så mye mer realistisk ut:p væsken så mye bedre ut tidligere... denne ble lissom litt kunstig:p boblene var kanskje litt rett ovenfor hverandre, litt mer tilfeldighet hadde gjort godt:p ellers veldig bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har nettopp lastet ned Blender, ble litt interessert etter å ha sett alle disse bra bildene... :thumbup:

 

MEN da jeg skal kjøre programmet, kommer denne meldingen opp:

Programmet kan ikke starte fordi MSVCR71.dll ikke finnes. Det problemet kan la seg løse ved å installere programmet på nytt.

 

Greit nok, men det hjelper ikke å innstallere på nytt :hmm:

 

Har prøvd å laste ned både .zip-filen og filen man installerer.

 

Hva er galt, og hva skal til for å løse problemet?

Lenke til kommentar

Sent svar, men...

 

Den var sinnssykt rå! Får vi mer info? Hvor lang var renderingstiden, modelleringstiden osv.??
Rendertiden er jeg ikke sikker på. Hver scene var ferdig på en natt.

Modelleringstiden er en del lenger. Vi begynte i August i fjor og har jobbet en dag i uka på skolen med dette, fram til nå.

 

Rått detta

 

hvor har dere fått tak i alle lydeffektene?

 

Ikke for å være frekk men:

Er det rommet han kommer inn før han skal inn i "mario" landskapet laget av en tutorial? syns jeg har sett noe lignende før, http://www.blendernation.com/tutorials/ble...-tech-corridor/

lurer også på om deler av skinnesystemet/gangene er henta herfra: http://www.blendernation.com/tutorials/ble...ough-the-mines/ ?

 

Ellers veldig bra  kanskje det hadde vært litt tøft om de flammene som kom fra jetmotorene sto på lenger? men ville kanskje blitt begrenset tid siden man bare kan ha hundre tusen partikler

 

hvor mange scener hadde dere, eller laget dere alt i en scene?

 

Er det foresten samme modell man ser komme opp som et fly, eller er det en annen?

Lydeffektene er hentet fra www.sounddogs.com, tatt opp fra en supermario greie på nettet og hentet fra et program som heter Soundtrack.

 

Rommet før han skal inn i Mariolandskapet er ikke laget fra noen som helst tutorial (ingen deler av filmen er det), men jo, det ligner en del. Det vil nok alle slike korridorer gjøre. ;) Våre vegger er derimot ikke nøye modellert, men bare simple flater med en fancy tekstur vi fant på den store vide verdensveven.

 

Animasjonsmetoden lærte jeg meg gjennom Through the Mines tutorialen, ja. Det var noen måneder før vi begynte på filmen. Hadde det ikke vært for den hadde det nok ikke blitt noen togtur.

 

De flammene kunne jeg nok ha hatt der mye lenger, men det var noe som ble nedprioritert for å få ferdig filmen. Også litt pga. latskap. :p

 

Vi hadde til sammen 5 scener, alt i en .blend fil (i egne scener, så klart).

 

Det er samme modell som kommer opp når det er et fly, bare at det har blitt hektet på et par vinger som lå på et usynlig lag helt til vogna hoppet ut av syne.

 

hva heter den "country" aktige sangen?

send meg den!

Den heter vogns01.mp3 og er laget i Soundtrack. Den er rimelig sjelden. :p Som Danno_O sa tidligre her er det han som har laget den.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...