Gå til innhold

Den store Blender-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Durian er eit filmprosjekt starta av Blender Foundation med fleire mål:

Hovuddelen er å lage ein animasjonsfilm med Blender, som vil ha namnet Durian. I tillegg er det ma. eit ledd i den vidare utviklinga av Blender, og det er med på å reklamere for Blender, vise kva ein kan få til.

 

To slike prosjekt har funne stad tidlegare, som resulterte i filmane Elephant's Dream og Big Buck Bunny; begge desse kan sjåast her: http://www.vimeo.com/user508904/videos

 

Les meir om Durian-prosjektet i den offisielle blogen:

http://durian.blender.org/about/

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

Tråden har er død. Så jeg spør et spørsmål:

 

Jeg installerte siste versjonen av Ubuntu og Blender samtidig på den stasjonære. I første omgang fungerte Blender fint, men det gjør den ikke nå lengre; den vil ikke starte. Jeg har prøvd både å reinstallere Blender både i terminal og i App-download'eren. Når jeg forsøker å starte Blender via terminal får jeg følgende feilmelding

 

[b]blender: /usr/lib/x86_64-linux-gnu/libstdc++.so.6: version `GLIBCXX_3.4.15' not found (required by blender)[/b]

Jeg har også prøvd

 sudo apt-get install libstdc++6^C

 

Hvem har løsningen på denne merkeligheten? (Svar mottas selvfølgelig med stor takk :D )

 

 

Lenke til kommentar

Hvilken versjon av Blender prøver du å installere? Vet at 2.58a er siste versjon men man vet aldri ;) Ubuntu pleier ikke å være så tidlig ute med oppdateringer. Selv holder jeg meg til Ubuntu 10.10 enn så lenge, programmene jeg bruker fungerer knirkefritt og orker ikke ta risikoen på en dependency-bug. :roll: "If it ain't broke, don't fix it"

 

Du kan jo ta en kikk på byggesida til Blender 2.5, installere listen over dependencies der osv. http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.5/Doc/Building_Blender/Linux/Ubuntu/CMake

 

Synes det var merkelig at Blender fungerte først, men streiket. Hvis du sjekker libstdc++ i synaptics, hvilken versjon ligger der?

 

Forøvrig kan jeg vel oppdatere hva ståa her er. Jeg deltok som sagt i UKM i fjor, og kom meg til fylkesfinalen.

 

I år deltok jeg igjen og beinaste kom jeg meg videre til Landsmønstringen. Så for noen uker siden deltok jeg på UKM-festivalen i Trondheim med dette bildet, The Slow Breakaway. :w00t: UKM-festivalen er så langt man kommer på den kulturelle ungdomsmønstringen, og ga meg en skikkelig boost :D

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Har fått interessen for Blender jeg. Selv om tråden er litt død er programmet i sin beste tid. Holdt på litt over en mnd. nå og begynner å få på plass en del teknikker. Følger en del tutorials på CG-Cookie for å lære teknikker og hvordan man skal tenke og planlegge når man modellerer.

 

Legger til noen bilder av noen av prosjektene jeg holder på med. Bilen og den første personen er mitt arbeid (utifra referansebilder), mens resten har jeg fulgt tutorials på. Alt er WIP og langt ifra ferdig såklart. Fortsatt i modellering-stadiet. Tekstur og shaders kommer etterhvert når polyen er klar.

 

DAnBm8H.png

 

tDCaSB5.png

 

0gKleZA.png

 

ezwn56b.png

 

zpjCzDN.png

 

9MzNaFX.png

 

s24MRm3.png

 

 

Det  flyet er det jeg holder på med nå. Tutorial fra CG-cookie som går på modellering. Når det er klart, så skal jeg prøve å sette det inn i en scene og legge på egne teksturer og shaders og legge litt egen innsats og ikke bare høre på instruktøren.

 

Fortsatt ny og det er vanskelig til tider, men gud så gøy!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...