Gå til innhold

Den store Blender-tråden


Anbefalte innlegg

Kan vel poste ett bilde av prosjektet jeg driver med jeg og.

 

Det skal rett og slett være en øy som flyter rundt i verdensrommet ;P

 

Selve øya har noen bugs på siden som vises, men det skal fikses i løpet av kvelden. Har heller ikke lagt til noen detaljer ende, som dere ser på bla huset, men det kommer.

 

Gleder meg til dette blide blir ferdig, vanskelig å skulle gi feedback når jeg ikke helt vet hva du skal gjøre videre, men et forslag: grønt gress på toppen, og kanskje en sti fra "brygga" (trur det er det du har tenkt) til huset... Men veldig bra :thumbup:

8288641[/snapback]

Du leser tankene mine :)

 

Planlegger også en liten mann med fiskestang utpå "brygga". Han skal fiske space fishes!

Endret av kaiern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Teksturene er fortsatt ikke bra, har egentli ikke pusslet så mye på de, men de skal bli bedre. Gi litt krass kritikk da..har lyst til å gjøre den enda bedre..

8289109[/snapback]

 

Veldig bra detta... Lengesia jeg har sett no så bra fra blender :p Har egentlig ikke så mye å kommentere, anna enn at den er blitt veldig bra :thumbup:

Lenke til kommentar
Liten update. Har ikke fått gjort store greiene, men litt ihvertfall.

8293511[/snapback]

 

 

Ok kosept, men jeg tror jeg har sett det før. altså konseptet. Men ei søt lita øy det der :D

8294221[/snapback]

Har nok sett de en god del ganger før, ja. Men jeg bare leker egentlig.

Lenke til kommentar

Driver med en film av en ball som skal rulle gjennom ganger å slikt til mision impossible :p

tenkte egentlig jeg skulle laste opp test filmrenderen på youtube, men tok lang tid med den confirm mailen... Så laster opp et bilde av en testrender...

Dette var bare en test for å se om jeg fikk kula til å rulle riktig (brukte pi)...

 

EDIT:

har lagt ut videoen nå:

http://www.youtube.com/watch?v=zfbAhQxF6hY

post-100967-1175640710_thumb.png

Endret av Gaute91
Lenke til kommentar
Mitt nyeste... Kom på tredjeplass i Freestyle Gfx compoen på The Gathering med dette bildet.

 

th_abduction-unsigned.png

8334989[/snapback]

Rett og slett råfett ;)

 

Har begynt en del med Blender igjen selv nå ( :innocent: ), så poster resultat senere idag, om den bare gidder å rendere en vegg med en sky på uten å bruke en halvtime... :roll: (maskinen har ikke vært rebootet på evigheter...)

Lenke til kommentar

Takk takk. :)

VolantKnave, kult bilde! Gratulere med tredjeplass, lagde du alt i blender?

8335090[/snapback]

Takktakk.

Alt i Blender, bortsett fra fargejusteringer og litt av bluren, spesielt på skyene.

 

Takk for tilbakemelding :) Har jobba med konceptet nå en stund, å lurer på om noen har noe forslag til hvordan jeg kan få kula til å rulle i en sving?

 

Tøft bilde du lagde der  :yes: er det en standard monkey jeg ser der eller? hva var oppgaven i konkurangsen?

8335119[/snapback]

For kula: Jeg foreslår å bruke bullet engine (fysikksimulering i Blender) til å få det realistisk. Hvis du ikke har jobbet noe med det kan jeg lage en liten .blend fil til deg med et eksempel, om du vil.

 

Og ja, du ser Suzanne, eller monkey, hvis det er det du kaller henne. Hun har fått hår og robotarmer.

 

Har begynt en del med Blender igjen selv nå ( :innocent: ), så poster resultat senere idag, om den bare gidder å rendere en vegg med en sky på uten å bruke en halvtime...  :roll:  (maskinen har ikke vært rebootet på evigheter...)

8335470[/snapback]

Burde kanskje reboote da? :p

Lenke til kommentar
VolantKnave, har du en par god tutorial for nybegynner som meg? Linkene i første innlegg, disse linkene skjønner jeg lite av

8335915[/snapback]

De jeg og Gaute lærte det i fra :whistle:

Men om noen kommer med noen bedre kan jeg godt redigere dem inn i førsteinnlegg.

Blender kan være vanskelig å komme inn i ja. Sitter på LAN, og Pingun ifra forumet sitter ved siden av meg, og har brukt en del timer på pepperkakemannen nå :whistle:

Lenke til kommentar
VolantKnave, har du en par god tutorial for nybegynner som meg? Linkene i første innlegg, disse linkene skjønner jeg lite av

8335915[/snapback]

De jeg og Gaute lærte det i fra :whistle:

Men om noen kommer med noen bedre kan jeg godt redigere dem inn i førsteinnlegg.

Blender kan være vanskelig å komme inn i ja. Sitter på LAN, og Pingun ifra forumet sitter ved siden av meg, og har brukt en del timer på pepperkakemannen nå :whistle:

8335955[/snapback]

 

Er nok de enkleste de, men les interfacet først:

http://wiki.blender.org/index.php/Manual/PartI/Interface (følger på en del sider etter det å)

Etter den kan det være smart å prøve:

http://wiki.blender.org/index.php/Manual/Y..._Minutes_Part_I (obs: her er det to sider)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...