Gå til innhold

Den store Blender-tråden


Anbefalte innlegg

Kjempesitlig alle sammen :) kan du laste opp animasjonen mats? eller er den uoffesiell?

 

Ser t som du har et godt utgangspunkt der, kaiern. skal det bli en slags romferge? jobb litt videre med selve modellen (kanskje litt smoothing?) ellers hadde det vært sitilig med glass i fronten og interiør :) keep on blending!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har 3dmax8, men er det bedre enn blender? Jeg har ikke lært noe ennå så jeg vil vite om det er lurt å bytte til Blender?

 

3dmax8 er forsåvidt bedre enn blender. Men det spørs om du har piratverson av 3dmax8 eller ikke. Hvis du har vil jeg mene blender er det beste alternativet ettersom det er open source og helt gratis. Men du gjør helt som du vil såklart. Vi prøver også få igang et norsk blendercommunity på www.blender3d.no Det er ikke helt ferdig enda men vi prøver å få flere brukere. Jeg har brukt begge programmene og jeg syns blender er best

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blender ser ut som et kjempekjekt program. Men er det dette programmet man bør satse på hvis man skal begynne å lage slike animasjoner, når man aldri har laget før? (Jeg er ute etter et program hvor man kan lage introer til filmer, alt fra kun en animasjon av et navn, til en lang intro).

Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke lett å svare på. Blender, er som de fleste andre 3d-programmer, litt vanskelig å komme i gang med. Og som med de andre 3d-programmene, så kan man gjøre "alt", når man kjenner programmet.

 

Det er ganske simpelt å lage animasjoner. Man tegner for eksempel opp objektet en vil bruke, og så fester en det, f. eks, til noen bones/armature. Så kan du vri og vende, flytte og justere størrelse på akkurat den og den biten som du vil. :)

 

Jeg ville lastet ned programmet og i det minte prøvd det ut. Men ikke gitt opp etter en stund, bare, da det er mye å sette seg inn i til å begynne med.

Lenke til kommentar
Blender ser ut som et kjempekjekt program. Men er det dette programmet man bør satse på hvis man skal begynne å lage slike animasjoner, når man aldri har laget før? (Jeg er ute etter et program hvor man kan lage introer til filmer, alt fra kun en animasjon av et navn, til en lang intro).

 

Jeg ville ha anbefalt det ja. Men som sagt har blender et rykte på seg til å være litt vanskelig å lære seg i begynnelsen. Men hvis du følger noen online tutorials på nettet så kommer du langt. Alle må begynne et sted og man blir ikke dritgod i 3d på en dag uansett hvilket program man bruker. Det tar tid. Blender er gratis og er veldig funksjonellt, og det er et stort pluss.

Lenke til kommentar

Nice bil...

 

Unnskyld for å være upresis men det er dette jeg har nå.

 

 

 

Og det er dette jeg ønsker.

 

 

 

Jeg har en low-poly model som er riget, men bruker subsurf når jeg rendrer.

Problemet er at figuren blir ikke slik jeg vil...

 

Målet var å ha en high-poly modell som oppfører seg litt mere som en normal menneske kropp.

 

vet dere om noen tutorials som jeg burde ha tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...