Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Litt for mange skuespillere på autopilot, men forhåpentligvis noe som lar seg bedre hvis det blir mer. Man in High Castle var sånn helt ok.

 

Personlig var Down Dog favoritten min denne pilotsesongen til Amazon. Litt miks av Raising Hope og Mozart In The Jungle/Bored To Death. God kjemi mellom skuespillerne, og noen morsomme øyeblikk for en pilot. Litt herlig å se Kris Kristoffersen som weed-farmer.

 

Er nok ikke for alle, nei. Jeg digger scifi, historie og alternative univers-plott, så consider the source hehe

 

Jeg pleier ikke titte på komieseriene. Er så mange av dem og de er jo bare 21-22 minutter. Får heller titte på de som blir tatt opp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

April blir en tjukk måned..

 

Mad Men, S7 del 2

Louie, S5

Game of Thrones, S5

Veep, S4

Outlander, S1 del 2

Orphan Black, S3

Derek (seriefinale-spesial)

The Comedians (med Billy Crystal)

Daredevil

Silicon Valley, S2

Happyish (ny serie med Steve Coogan, Bradley Whitford)

Penny Dreadful, S2

Ahh. Gleder meg til Louie og Silicon Valley!

Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar

Noen som har sett "The 100" og har noen meninger om den?

 

Mye tenåringsangst, løping frem og tilbake og leting etter folk. Men ok serie. Ble bedre i andre sesong.

 

The Man in the High Castle er ikke akkurat det beste Dick har skrevet. Men på den andre siden er handlingen nærmest ikke-eksisterende, mens universet er temmelig kult, så det er faktisk et greit utgangspunkt for en serie så lenge de dropper hele plottet og lager noe nytt.

Har ikke lest den, men jeg håper jo at serien dreier seg mer om det som skjer i verden enn akkurat med de to hovedpersonene da. I piloten gjorde det jo det fikk jeg inntrykk av.

 

Helix sesong 2 har begynt , for de som har interesse av lett underholdning :)

 

Jeg likte første sesong, men denne begynnelsen av andre sesong var... øh... føler meg litt fortapt. Skal ikke poste spoilere her, men disse utvidede plottene frem og tilbake i tid som alle de andre seriene gjør nå for tiden blir enten genialt eller katastrofe. Heller mot det siste.

Lenke til kommentar

 

Helix sesong 2 har begynt , for de som har interesse av lett underholdning :)

 

Jeg likte første sesong, men denne begynnelsen av andre sesong var... øh... føler meg litt fortapt. Skal ikke poste spoilere her, men disse utvidede plottene frem og tilbake i tid som alle de andre seriene gjør nå for tiden blir enten genialt eller katastrofe. Heller mot det siste.

 

 

 

Jeg ble utrolig forvirret selv, og ikke nok med at "gruppen" er splittet men nå er det forskjellige tidsaldre, så jeg falt av lasset etter episode 1 denne sesongen :p

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

April blir en tjukk måned..

 

Mad Men, S7 del 2

Louie, S5

Game of Thrones, S5

Veep, S4

Outlander, S1 del 2

Orphan Black, S3

Derek (seriefinale-spesial)

The Comedians (med Billy Crystal)

Daredevil

Silicon Valley, S2

Happyish (ny serie med Steve Coogan, Bradley Whitford)

Penny Dreadful, S2

 

Har virkelig sansen for Derek. Ricky Gervais aller beste rolle spør du meg. Men savnet av Karl Pilkington ble stort i sesong 2.

Lenke til kommentar

En av de beste episodene av Parks And Recreation + God sesongstart av Justified. TV-helvetehverdagen er tilbake.

 

 

Har funnet meg godt tilrette med britiske Grantchester nå med James Norton fra Happy Valley og Robson Greene fra Strike Back. Har premiere på NRK her hjemme neste måned.

 

Litt lette mordmysterier enn mange av de mer mørkere britiske krimdramaene akkurat nå. Greit å ikke ha for mye av mørket etter The Missing eller med Broadcurch 2 akkurat nå. Mer i samme linja som Sherlock, uten at den i likhet med Sherlock blir enten for dum eller for lettbeint. Kombinasjonen med Norton som en ung prest og Greene som en eldre etterforsker er både morsomt og bra kombinert.

 

Lenke til kommentar

Personlig fant jeg Marco Polo veldig middelmådig etter de 4 første episodene, selv om jeg likte de to første litt bedre. Litt bedre enn å se en ny History Channel-miniserie, men ble litt for mye "hvit manns byrde". Liker Outlander bedre, den serien begynte å få tek på seg selv etter et par episoder.

 

 

Fy flate banshee er det beste eg ser på TV akkuratt nå.

 

:O :O :O Munnen min under fighten :)

 

Hehe, jeg elsker hvordan de dreper av så fargerike skurker så fort som enkelt andre serier hadde tatt vare på lengre. Eksempel han store i denne episoden.

 

Litt rart at serien ikke viser flashbacks som de har visst i forbindelse med opprinnelsehistoriene de slipper på nettet. Dette klippet nedenfor forklarer en del rundt hvor Burton gjør så mye og er så lojal ovenfor Proctor.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...