Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Personlig fant jeg Marco Polo veldig middelmådig etter de 4 første episodene, selv om jeg likte de to første litt bedre. Litt bedre enn å se en ny History Channel-miniserie, men ble litt for mye "hvit manns byrde". Liker Outlander bedre, den serien begynte å få tek på seg selv etter et par episoder.

Hehe, er fire episoder jeg har sett :p Men har lest endel anmeldelser som påstår at det er først etter episode fire det virkelig blir bra. Så jeg får se.

 

Edit: Men er forsåvidt enig i at det tidvis blir litt mye "hvit manns byrde", og Marco Polo er i seg selv ikke den mest spennende karakteren jeg har vært borti. Men portretteringen av Kublai Khan er noe av det bedre jeg har sett. Og rollen Joan Chen (kjent fra blant annet Twin Peaks) gjør av kona som maktperson, overgår imo f.eks. rollen Lena Headey gjør av Cersei i GoT. Men serien har helt klart sin største styrke i cinematografien/det visuelle, og har fremdeles endel å hente i formidlingen av selve historien.

Endret av blured
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det pulp-action. Kan ikke sammenlignes med noe annet på tv i grunn, selv om det nærmeste blir Strike Back er Banshee mer blodig og enda mer Rambo-aktig i stilen. Det er mer The Raid-aktig action enn actionfilmer generelt for tida. Jeg vil si serien er på 10/10 når det kommer til vold noen ganger. Det er jo en serie fra HBO-eide Cinemax, så den har ikke akkurat noe til å holde den tilbake med sånn sett.

Lenke til kommentar

Banshee er stas, bare å begynne! Er du ikke gira etter et par episoder, så har du ikke tapt så mye.. :)

 

 

 

Har sett ferdig første sesong av Tremé.. Det var en serie jeg gledet meg skikkelig til, i all hovedsak pga David Simon.. Men, jeg har virkelig ikke blitt fenget enda.. Jeg var fullstendig klar over at dette var en drama-serie, og ikke The Wire. Jeg er også veldig glad i drama-serier, så lenge den er god, selvsagt, men jeg synes Tremé går LITT for treigt.. synes det skjer for lite, må jeg innrømme. Selv om jeg liker godt musikken også, så blir det litt for mye musikk i serien. Det blir for lite tid til handling..

 

Noen som har noen kommentarer til hvordan serien blir utover dette?

Lenke til kommentar

Er Banshee er superhelt/tegneserie-serie eller hva er greia egentlig?

 

Banshee er en mørk konge serie med mye kriminalitet, vold og sex. ikke tegneserie!

 

Den er veldig grafisk og overlater lite til fantasien. Hvis 2 av 3 hovedpunkter frister så er det bare begynne ;)

Endret av Olez
Lenke til kommentar

Fruen hjemme påsto at jeg hadde sagt meg villig til å prøve ut Girls en gang.. Her om dagen mente hun at nå var tiden. Dette kunne jeg ikke huske noe av, og var svært så skeptisk, men ga det et forsøk..

 

I løpet av noen få dager så er vi nå uti sesong 2! :) Må si jeg koser meg skikkelig med serien, så jeg vil gjerne anbefale den. Synes humoren er vittig! Kanskje en jenteserie, men pyttsan, jeg smiler og humrer! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...