Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hatfields & McCoys: En kanonade av dyktige skuespillere blir trukket ned av et fantasiløst manus, og uinspirert kameraføring. Mangler virkelig kreativitet i filmingen, burde generelt vært kvassere og sublimt eller mer subtilt, men det faller bort ved kreativiteten og kameraføringen, som sender oss tilbake til 'burde vært kvasser og mer storslått'. Varte i utrolige 1.40 min. Om jeg skulle beskrive del en med ett ord, ville det vært 'platt'.

 

Har egentlig kun lest positive ting om denne miniserien av folk på div forum. Sjeldent jeg er så negativ på noe som treffer ganske greit hos tv-glade mennesker. Har bare sett del en. Tror det stopper der.

Lenke til kommentar

Å det sa mange om Deadwood også. Skulle ønske mye av filminga var bedre selv. Bare sett del 1. Likte del 1 på grunn av skuespillerne, men føler historien var for tynn selv etter mer omtanke enn jeg skrev tidligere.

 

 

Nesten ferdig med sesong 2 av Raising Hope, som i grunn forventet minner serien meg om første sesongen av My Name Is Earl som jeg likte, før serien ble et makkverk i starten av sesong 2. Samme folka bak serien, pluss de fleste fra My Name Is Earl i gjesteroller. Ethan Suplee og "Crabman" dukker til tider opp. Jason Lee og Jaime Pressley dukka opp i sesong 1.

 

Liker Martha Pilmpton godt, og det jeg liker mest med serien. Skjønner hvorfor hun blir nominert til Emmy`s for rollen, bærer jo egentlig en del av seriene alene på henne. Garret Dillahunt er ok. Sabrina-jenta er skjønn til tider. Serien er litt som Happy Endnings, morsomt til tider og ikke helt dum serie. Helt greit.

 

EDIT: Katy Perry-cameon var merkelig i grunn, så ikke hvem det var først. Bare viste jeg kjente igjen ansiktet.

 

katy-perry-raisinghope.jpg

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Da begynte man på Girls...

Liker piloten :)

 

Gled deg. Jeg føler at den har blitt bedre med hver episode.

 

Var skeptisk den første episoden av Girls, men det har tatt seg kraftig opp. Meget artig serie :)

Og Allison Williams (Marnie) :love:

 

Personlig er det Jemima Kirke (Jessa) som er min :love:

Lenke til kommentar

Liker i grunn alle, men Hannah er minst favoritten min i "gjengen" litt som Vince i Entourage og Jonathan i Bored To Death. Liker hun, og dem. Men likte de andre i gjengen bedre. Jessa og Shoshanna er elskbare. Liker også dattra til Brian Williams på serien.

 

Noen små gjesteroller av folk jeg liker fra før på serien. Michael Imperioli (The Sopranos), Horatio Sanz (Saturday Night Live), Chris O`dowd (The IT Crowd), Kathryn Hahn (Parks And Rec) og James Legros (originale Raylan Givens fra Pronto) o.s.v. O`dowd dukker opp til uka, Imperioli i sesongfinalen.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Starta på siste sesong av Homicide etter å ha starta på serien for noen år siden. Tror jeg kjøpte sesong 1 når jeg måtte bruke et gavekort på platekompaniet og hadde sett Oz igjennom for fjerde gang, så jeg sjekka ut hva Tom Fontana hadde gjort tidligere og det ble til det på grunn av Barry Levinson og David Simon også.

 

For alle som har elsket eller forsatt elsker The Wire, så anbefaler jeg å sjekke ut Homicide:Life on the Street. Du ser hvordan David Simon og hans gjeng på serien klarte å skrive gode karakterer allerede da. Følelsen at du sitter i samme rommet som etterforskerne får du av serien. Fremfor noe normalt cop-show der du føler at du kanskje ser på en sitcom. David Simon (The Wire, Treme) og Tom Fontana (Oz, Borgia, Copper) var noen av de mest involverte i serien av produsenter/forfattere.

 

Mye kjentfolk i serien i gjesteroller, i tillegg til Andre Braugher som er ganske bra i serien. Giancarlo Esposito dukka opp i siste sesong jeg er på nå. Jon Seda fra Oz/The Pacific dukket også opp i noen sesonger av serien i en nesten fast rolle på serien.

 

Terry O`Quinn, Luiz Guzman, Steve Buscemi, J.K. Simmons, Jake Gyllenhaal, Bruce Campbell, Jeffrey Donovan, Edie Falco, Peter Gallagher, Paul Giamatti, John Glover, Marcia Gay Harden, Neil Patrick Harris, James Earl Jones, Terry Kinney, Julianna Margulies, Christopher Meloni, David Morse, Chris Rock, Lily Tomlin, Kate Walsh, Isaiah Washington, Robin Williams, Elijah Wood o.s.v. er blant flere av gjesteskuespillerne på serien.

Lenke til kommentar

Hannibal er faktisk en av mine favorittfilmer, så for min del skal det veldig mye til for at serien blir bra. Vet ikke om jeg klarer å se for meg Mads Mikkelsen som kynisk/ond nok til å spille hannibal, men jeg har kanskje ikke sett nok filmer med ham. Blir maraton med hans filmer når jeg kommer hjem fra syden.

Lenke til kommentar

Sikkert blitt nevnt før her, men fikk akkurat med meg at HBO lanserer (satse på at infoen stemmer) en serie kalt "Dark Tower", som er basert på bøkene til Stephen King.

 

Har vel lest fire av bøkene, og kan se for meg at det kan bli en jævlig gjennomført serie.

 

Noen som vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...