Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Temmelig bra. Er i grunn min favoritt av britiske serier sammen med Luther og mini`en State of Play (fra tidlig 2000-ish). Er også veldig fan av The Hour, men den kommer litt under disse.

 

 

Så endelig ferdig sesong 2 i påska av Sherlock etter jeg tok meg tid til serien i jul. Har i grunn ikke hatt noe rush å se serien, en av de seriene jeg ikke har behov for å stresse å se. Slik som sesong 5 av Mad Men som jeg venter med til jeg kan se en sesong sammenhengende.

 

Tenkte jeg i grunn skal starte med å se Above Suspicion av britiske. Fått litt sansen for Ciarán Hinds igjen, etter å sett smått på Rome igjen (så vel serien ferdig i 2008 ish). Savner litt krim om dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser Hit and Miss er ute på nettet, Har ikke hørt om denne. Any good?

 

 

http://www.tvrage.com/shows/id-30125

 

Var ikke klar over at serien hadde premiere nå. Britene sier ifra altfor kort i forveien når en serie/mini starter. Luther S2 ble det først annonsert 2-3 uker før.

 

Ser fram til Hit & Miss, Chloë Sevigny synes jeg er flink skuespiller. Også har du det at miniserien kommer fra Paul Abbott - Shameless, State of Play og Reckless.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ferdig med Oz nå. Soleklart inn på topp 5 lista. Godt mulig helt øverst også, men må la det synke inn litt først. Noen få tanker under i spoiler, selvsagt gigantiske spoilere.

 

 

Selv om serien er veldig bra, og det nesten ikke var negative ting underveis er det to ting som ødela litt for meg. Det ene er at Beecher ikke fikk gå fri, var det en av fangene som fortjente det så var det han. Skjønner at ikke serien ikke måtte ha en happy ending, men akkurat når det kom til Beecher så synes jeg egentlig det.

 

Det andre var hva som skjedde med Cyril O'Reilly. Det at var henrettet var egentlig greit, men synes selve hendelsen ikke ble like sterk fordi han først ble henrettet ved andre forsøk. Jeg skal ærlig innrømme at i episode S06E06 der Cyril blir tatt med for å bli henrettet, alle fangene banker på dørene sine, og Ryan går i labyrinten. Det er det sterkeste jeg har sett på TV noen gang. For meg var det perfekt laget og jeg forventet at Cyril skulle dø der og da. Var nok derfor det var så sterkt å se på også.

 

At han da døde to episoder senere, ødela litt. Da følte jeg det var hastet, og uten at jeg har noen tall på det så følte jeg at det ikke var i nærheten av like mye tid satt av til det i seriefinalen.

 

Er selvsagt en kjempeserie uansett. Men akkurat med Cyril følte jeg meg nærmest lurt i en episode, før de i hast gjorde det på en dårligere måte i en senere episode.

 

 

 

Også en liten funfact/trivia. I en episode i sesong 4 så ser vi en dverg blir kastet ned et tak (eller noe lignende). Mente det var noe kjent med fyren som man ser i 1 sekund. Viste seg at det var Peter Dinklage. Karrieren har gått oppover siden den gang.

Endret av Teipball
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ferdig med Oz nå. Soleklart inn på topp 5 lista. Godt mulig helt øverst også, men må la det synke inn litt først. Noen få tanker under i spoiler, selvsagt gigantiske spoilere.

 

 

Selv om serien er veldig bra, og det nesten ikke var negative ting underveis er det to ting som ødela litt for meg. Det ene er at Beecher ikke fikk gå fri, var det en av fangene som fortjente det så var det han. Skjønner at ikke serien ikke måtte ha en happy ending, men akkurat når det kom til Beecher så synes jeg egentlig det.

 

Det andre var hva som skjedde med Cyril O'Reilly. Det at var henrettet var egentlig greit, men synes selve hendelsen ikke ble like sterk fordi han først ble henrettet ved andre forsøk. Jeg skal ærlig innrømme at i episode S06E06 der Cyril blir tatt med for å bli henrettet, alle fangene banker på dørene sine, og Ryan går i labyrinten. Det er det sterkeste jeg har sett på TV noen gang. For meg var det perfekt laget og jeg forventet at Cyril skulle dø der og da. Var nok derfor det var så sterkt å se på også.

 

At han da døde to episoder senere, ødela litt. Da følte jeg det var hastet, og uten at jeg har noen tall på det så følte jeg at det ikke var i nærheten av like mye tid satt av til det i seriefinalen.

 

Er selvsagt en kjempeserie uansett. Men akkurat med Cyril følte jeg meg nærmest lurt i en episode, før de i hast gjorde det på en dårligere måte i en senere episode.

 

 

 

Også en liten funfact/trivia. I en episode i sesong 4 så ser vi en dverg blir kastet ned et tak (eller noe lignende). Mente det var noe kjent med fyren som man ser i 1 sekund. Viste seg at det var Peter Dinklage. Karrieren har gått oppover siden den gang.

Dvergkasting er vist en stor sport ^_^
Lenke til kommentar

Dinklage nevnte det i Golde Globe-talen sin på en måte. Sa navnet til en kortvokst som hadde blitt skada på grunn av det av det britiske rugby-laget eller noe sånt.

 

 

Angående Oz; Morsomt å se Chuck Zito (Chucky Pancamo) på ukens Outaw Empires. Dokumentarserien til Kurt Sutter (skaperen av Sons of Anarchy, produsent på The Shield) på Discovery Channel.

 

Chuck Zito saksøkte tidligere FX (kanalen som huser Sons of Anarchy) for å ha stjålet hans ideer med SoA. Allikevel så er Chuck Zito som også er tidligere Hell`s Angles-medlem med i dokumentaren til Sutter, og han dukker opp i flere episoder av sesong 5 av SoA.

 

Lenke til kommentar

Chuck Zito er jo mannen med stor M. Han har flust av gode historier(sirius satellite radio. Både hans eget program og intervjuene med Howard ''the king of radio'' Stern) og levd et fantastisk liv. Digger så å si alt med den mannen. Gleder meg til SoA ses 5.

 

Mens vi er på emnet: Var det ikke slik at Donald Louge skulle være med i denne sesongen, mener jeg så plakat(fanmade antagelig) og greier, men så ble det helt stille angående det. Was it all a lie?

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Donald Louge-greiene var en pilot for HBO fra 2008-2009 ish.

 

Bildene ligger på twittern hans.

 

EDIT: Lå. Skal se om jeg får funnet dem fram.

 

EDIT2: Fant dem.

 

473494511.jpg

 

473494910.jpg

 

Piloten ble vist filmet sommeren 2008, etter at Life ble kansellert samme vår.

 

Siste piloten til Donald. i vår (Tin Star). Ble ikke plukket opp til serie. Var et western-drama for TNT med Keith Carradine i en av birollene også.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Herlig avslutting på Awake, sammen med Game of Thrones og Justified et av høydepunktene i år så langt (venter med sesong 5 av Mad Men). I tillegg til Jason Issac som var fantastisk i hovedrollen.

 

Likte godt også Laura Allen (Hannah), Steve Harris (Bird) og Wilmer Valderrama (Vega) for å ikke snakke om psykologene som B.D. Wong og Cherry Jones spilte.

 

Synd at Issac ikke får noe Emmy-nominasjon, siden serier som er kansellerte etter en sesong aldri blir nominert til Emmy`er, uansett hvor fantastiske (Terriers, Lights Out o.s.v.). Rubicon fikk nominasjoner, men bare noen lite relevante (ikke for skuespill, skriving, regi eller serien som drama). Issac er vel den skuespilleren i en hovedrolle jeg har likt mest i år ved siden av Timothy Olyphant. Game of Thrones har ingen hovedskuespillere ifølge HBO og Emmy`s. Jon Hamm blir nok med.

 

 

Likte i grunn godt hvordan sesongfinalen brukte mye ting fra tidligere episoder, inkludert. pingviner.

 

Tenårings-graviditeten synes jeg også var perfekt gjort. Måten de gjorde om den kjedelig klisjeen, oh jees her har mange produsenter noe å lære for tida.

 

En av de få seriene jeg har falt noen tårer av på grunn av. I grunn bare slutten av Band of Brothers som jeg kan huske. Og Lost selvfølgelig.

 

En mulighet jeg så var skifting mellom tre univers. Det hvite som er før ulykken, hvor Hannah og Rex lever hvor Michael vil få et nytt forsøk på å avsløre konspirasjonen. Det røde ville han nok forsette med å være innelåst, og prøver å få seg frikjent. Den grønne ville nok se han blir Cheif of Police eller noe sånt, og kanskje kunne bruke dette til hans fordel i den røde og noe annet. Kanskje major plot kunne vært også denne seriemorderen som også hadde muligheten til å hoppe til et annet univers som Michael.

 

Men var i grunn langt fra eneste muligheten jeg så neste sesong kunne ha vært.

 

 

 

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...