Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at HBO kommer til å lansere en ny dramaserie etter tidlig 2013 når Woody Harrelson og Matthew McConaughey-serien kommer som er neste nye serie på HBO etter Sorkin Show. Så lenge ihvertfall kanalen ikke kansellerer 1-2 serier. Kan hende kanalen kansellerer Treme i slutten av året, men ser den i grunn leve fulle 4 årene som er planlagt. Så da trenger ikke HBO en ny dramaserie før i 2014. Unless de gjør noe sjokkerende som å kansellere/avslutte Boardwalk Empire, Game of Thrones, True Blood eller The Newsroom.

Lenke til kommentar

Jeg liker den, men ikke så stort. Folk hata jo i grunn State of Play også. Tiltross for at det er en av de aller beste miniseriene gjennom tidene som også kommer fra Paul Abbott. En 3/5 så langt, jeg synes det er noe bra med den og jeg liker Soverginy i rollen.

 

 

Sittet å sett på den timeslange samtalen mellom flere showrunnere i dag.

- Shonda Rhimes (skaper av Scandal, Greys Anatomy, Private Practice)

- Glenn Mazzara (Showrunner av The Walking Dead, produsent fra The Shield o.s.v.)

- Terrence Winter (skaper og showrunner av Boardwalk Empire, produsent fra The Sopranos o.s.v.)

- Howard Gordon (skaper av Homeland med Alex Ganza, produsent og senere ansvarlig på 24 +++)

- Vince Gilligan (Skaper av Breaking Bad, produsent fra The X-Files o.s.v.)

- Veena Sud (utvikler/skaper av The Killing US, produsent fra Cold Case)

 

Mye herlig som kommer fram. Veldig mye rundt hvordan det er å være showrunner o.s.v. Spennende for de som har noe interesse rundt dette som meg, Jørgen og Dotten for eksempel.

 

Store til små spoilere fra sendte sesonger eller serier som Homeland, 24, Boardwalk Empire, The Sopranos, Private Practice, The Walking Dead, The Killing US og Breaking Bad.

 

http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/homeland-howard-gordon-cia-332777

 

For noen som vil ha enda mer rundt det fra produsenter/showrunnere så kan man høre en samtale mellom verten Chris Hardwick og 3 mer eller mindre kjente showrunnere/serieskapere. Står hvem det er på linken.

 

http://www.nerdist.com/2012/06/nerdist-writers-panel-42-pilot-season-wrap-up-with-alexa-junge-andrew-miller-and-josh-friedman/

Litt om hvordan showrunnere/produsenter og produsenter av piloter har det med kanselleringer og sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det med Treme, egentlig.. Er det en kvalitetsserie som er verdt å få med? Som gedigen The Wire fan, så var Treme noe selvskreven, men rakk bare å se første episode før den ble satt litt på vent for å "samle opp episoder", og der har den ligget.. Spør litt for nysgjerrighetens skyld..

 

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Treme er blant topp15 av det som går på tv nå. Herlige skuespillere, herlig soundtrack, herlig atmosfære på serien o.s.v. Kommer nok aldri til å ha appealen som The Wire hadde, og er ikke noe The Wire 2 som alle i grunn vil ha den til å være nærmest. Jeg liker uansett serien stort, men det hjelper kanskje min del at jeg er The Wire-fan samtidig som jeg har bodd i New Orleans og liker mye av musikken og skuespillerne på serien.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...