Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Gnske ræv, bokstavelig talt. Det er liksom som ølbriller for alle andre skripta komedier, alt annet virker plutselig så mye bedre. Ja, selv Rules of Engagement.

 

"Spøkene" er akkurat de samme som er i traileren, ingenting spesielt nytt, med en humor som beskrives som mest kjedelig og umorsom. Kan skjønne godt at noen, spesielt kvinner blir provosert av serien.

 

Men langt fra like kontroversiell som enkelte kritikere skulle ha det til. Men allikevel var IGN-anmeldelsen/slakten verdt å lese.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jups, men samtidig er slakten basert i at det provoserer, ikke er politisk korrekt og ikke er likandes karakterer.

 

Slikt skal man ikke slakte noe for, da kunne jeg fint slaktet Game of Thrones (kvinnediskriminerende karakterer, drittungen Joffrey osv).

Det synes jeg fint at man kan. Hvis ikke hadde vi vel hatt minstrel shows på TV nå.

Endret av Lord Britishface
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis tingen din er å se på elendig sitcoms som bidrar til null niks positivt i verden og bare fremstiller hvordan elendige beslutninger som taes av sjefer i enkelte kanaler i USA, klart. For å ikke nevne hvordan den latterliggjør alle mennesker, spesielt kvinner. Og ja, mange flere grunner for å ikke se det.

 

Men bruk heller tiden din på nettverks-komiserier slik som Parks & Recreation, Cougar Town og Community som er ihvertfall verdt det for tiden.

 

Hva er ståe egentlig med den? Når kommer s03ep01 ? Forander den navn?

Lenke til kommentar

Hva er ståe egentlig med den? Når kommer s03ep01 ? Forander den navn?

 

Mars noe trolig, som nok vil skje med Community på NBC. Navnebytte har ikke blitt annonsert enda hva blir, annet enn at Bill Lawrence har sagt at det vil nok skje.

 

Litt morsomt at casten har dukket opp i mini-cameoer i andre serier i fjor, i tillegg til Community. Forsatt flere serier som gjenstår også hvor de skal dukke opp, blant annet 2 Broke Girls og How I Met Your Mother blant annet.

Lenke til kommentar

 

Det synes jeg fint at man kan. Hvis ikke hadde vi vel hatt minstrel shows på TV nå.

 

Og kjeppjagd Charlie Chaplin ut av landet fordi filmene hans var politisk ukorrekte.

 

Trangsynt er betegnelsen for å bedømme noe ut fra at det skal følge moralen man selv følger. Da ender vi opp med kultur med formål å indoktrinere.

 

Det blir for banalt med "jeg er mot dødsstraff, derfor fortjener Dexter terningkast 1" (eller motsatt, "jeg er for...terningkast 6").

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jups, men samtidig er slakten basert i at det provoserer, ikke er politisk korrekt og ikke er likandes karakterer.

 

Slikt skal man ikke slakte noe for, da kunne jeg fint slaktet Game of Thrones (kvinnediskriminerende karakterer, drittungen Joffrey osv).

 

Har ikke akkurat håp for den serien der, men samtidig avventer jeg å se den selv først. Ellers blir det for mye dette:

 

 

Det er jo ikke et peroblem i seg selv at det er provoserende eller politisk ukorrekt, faktisk setter jeg stor pris på serier/filmer som er det. Problemet ligger nok heller i at det er gjort på en så dårlig måte, og kanskje uintelligent.

 

Alle har jo godt av å bli provosert iblant, men jeg iallefall foretrekker at det er gjort med litt stil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og kjeppjagd Charlie Chaplin ut av landet fordi filmene hans var politisk ukorrekte.

Jeg vet ikke hva du tror politisk ukorrekthet er, men det er ikke å kritisere Hitler og kapitalisme.

 

Trangsynt er betegnelsen for å bedømme noe ut fra at det skal følge moralen man selv følger. Da ender vi opp med kultur med formål å indoktrinere
.

Nei, trangsyn er en smålig fordomsfullhet, som er nøyaktig hva Work It utleder humoren sin fra. Hele premisset er "menn som oppfører seg som kvinner er hysterisk". Og hvordan i alle dager vil det føre til indoktrinering? Har vi "indoktrinert" folk til å ikke bli rasister ved å upopularisere blackface?

 

Det blir for banalt med "jeg er mot dødsstraff, derfor fortjener Dexter terningkast 1" (eller motsatt, "jeg er for...terningkast 6").

 

Dexter er ikke en serie som står og faller på om man synes det han gjør er riktig. Work It, på den annen side, står og faller på om man er misogyn eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er jo ikke et peroblem i seg selv at det er provoserende eller politisk ukorrekt, faktisk setter jeg stor pris på serier/filmer som er det. Problemet ligger nok heller i at det er gjort på en så dårlig måte, og kanskje uintelligent.

 

Helt enig, det er hvordan - ikke hva, som er relevant.

 

Ying xiong er et godt eksempel på en vidunderlig film, som dog fikk hard medfart fra enkelte fordi den kan tolkes som å fremme dikatur og tyranni (en analyse som egentlig er ganske korrekt, vil jeg si).

 

Og kjeppjagd Charlie Chaplin ut av landet fordi filmene hans var politisk ukorrekte.

Jeg vet ikke hva du tror politisk ukorrekthet er, men det er ikke å kritisere Hitler og kapitalisme.

 

 

Politisk korrekt defineres av hva som er normen for den tidsperioden. Charlie Chaplin var politisk ukorrekt, på lik linje med de fleste som havnet på Hollywoods svarteliste. De havnet der fordi folk var enig i ditt resonnemant (moral/etikk/politikk i film som kriterium for god eller dårlig film), som er hvorfor jeg er uenig.

 

Jeg definerer ikke politisk korrekt ut fra hva jeg personlig anser som politisk riktig, det er å være litt for selvsentrert og på grensen til gudekompleks. Det var en tid det var politisk korrekt å brenne hekser også.

 

Nei, trangsyn er en smålig fordomsfullhet, som er nøyaktig hva Work It utleder humoren sin fra. Hele premisset er "menn som oppfører seg som kvinner er hysterisk". Og hvordan i alle dager vil det føre til indoktrinering? Har vi "indoktrinert" folk til å ikke bli rasister ved å upopularisere blackface?

 

"Menn som oppfører seg som kvinner" kan være hysterisk morsomt premiss og bra gjennomført, som i Jack Lemmon-klassikeren Some Like It Hot eller Robin Willams Mrs. Doubtfire.

 

Det blir særs trangsynt at slike premisser med et skal bli fy-fy. Eller en film som Lolita, som Jeremy Irons selv beskrev som en "torn i siden" for karrieren sin, fordi det menneskeliggjorde en pedofil. Nettopp grunnet trangsynte og moralistiske anmeldere som kun vil ha etikk og moral tilpasset sin egen - og tror man som filmanmelder skal være moralpoliti også.

 

Da er vi på vei til tankepolitiet, som skal ha filmer med moralsk budskap tilpasset sin egen boble. Det er snevert og trangsynt. Du kan gjerne ha en annen oppfattelse av begrepet, men den deler jeg ikke. Slakter man en film fordi man mener den fremmer en egen moral enn sin egen, så er det smått håpløst. Det er derimot ikke uvanlig. Men kanskje ignoranse er et bedre begrep å bruke. Uansett ikke en positiv ting.

 

Hva gjelder indoktrinering, det er ikke temaet som definerer om man indoktrineres eller ikke, det er en prosess. :)

Lenke til kommentar

Å se noe på IMDB betyr ikke akkurat at det er noe sannhet. Men ja, 24 er på vei. Og det virker som den blir release en gang i 2013-2014, et ekstra push ville nok også vært hvis Touch ble kansellert...ikke at det er nødvendig siden det er snakk om innspilling i april.

 

To Appomattox leste jeg om for en stund tilbake. John Adams møter Band of Brothers, helt klart noe jeg ser fram til da jeg elsket begge mini-seriene.

Lenke til kommentar

Jeg synes at The Wire er svært tungt å følge med på, men Mad Men går som på skinner.

 

For min del er Mad Men den eneste moderne kritikerroste serien jeg har hatt problemer med å se. Så første episode, og for min del var den et stort gjesp. Kjedelig og tung. The Wire derimot var en lek. Så det er tydligvis stor forskjell person til person, så er vel bare å gjøre ett forsøk å se den empetre.

 

(Selfølgelig er jeg imot å dømme en serie basert på en episode, men det er så mye bra der ute at jeg ikke tar meg tid til å prøve å like Mad Men. Julen er brukt fornuftig nok med gjensyn av Shameless us, og Game of Thrones. I tilegg har jeg sett Pushing Daisies sesong 1 på dvd(99kr platekompaniet!). Pushing Daisies er forøvrig flott for fans av Brian Fuller, og Lee Pace.)

Lenke til kommentar

Bytta inn en julegave i sesong 1 og 2 av Mad Men, så må jo få sett iallefall de to første sesongene av det :) Ellers ser jeg på The Wire nå. Er midt i sesong 5. Litt tungt her og, som i starten av sesong 3, men etter en bølgedal kommer det alltids en bølgetopp. (Metaforene mine er utrolig dårlige når jeg er trøtt :D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...