Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Kritikerne har serien sånn i grenseland mellom bare grei og bra, og kaller den skuffende med tanke på hvordan The Killing leverte i starten tidligere i år (før den sesongfinalen alle hater).

 

 

Fra diverse twitter-meldinger fra diverse kritikere jeg følger så er Homeland er like god i episode 2 og 3 som piloten(episode 1) som er det de har sett.

 

Mens Dexter skal visst være mye dårligere i andre og tredje episoden enn sesongstarten.

 

 

New Girl plukket opp for full sesong på 24 episoder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tanker Homeland nu, blir nattunderholdning for min del! :)

 

Edit: Og den leverte! Min favoritt blant årets nykommere! Digger at den er såpass mørk, at det er vanskelig å skille og se hvem som er good guy/bad guy, og at serien i mine øyne er svært troverdig (i hvertfall i forhold til mye annet ditt på TV for tiden).

Endret av ChrisReeve
Lenke til kommentar

Syntes det har vært en tafatt sesongpremiere så langt. Homeland er utvilsomt den beste, men jeg savner serien med den virkelige x-faktor (som Dexter/24/Lost/Game of Thrones osv).

 

Ut fra seriene vi har mistet (Rubicon, Stargate Universe, Terriers m.m) så har jeg fortsatt litt tomrom, spesielt på sci-fi fronten etter en herlig siste sesong av Stargate Universe. Skal mye til at Fringe overlever mer enn kommende sesong. Setter min lit til sesongpremierene til AMC, HBO og Showtime, siden annonsekanalene sliter litt mer.

 

Er enormt mange veteranserier der ute som opptar plass.

Lenke til kommentar

Det er jo noe med "mye" x-faktor.

 

http://www.youtube.com/watch?v=moE2owPitg8

 

( :p )

 

Nå er det sjelden at de store nettverkene kommer med noe som kan komme i nærheten av en ny Lost eller 24. De store nettverkene virker mindre og mindre villig til å satse. ABC kan heller ikke satse så stort lengre på en TV-serie, etter så dårlig periode de har hatt post-Lost mener jeg å ha lest. Så Fox og CBS blir de eneste som kan drive med de mer dyrere produksjoner som Lost og 24.

 

Føler Awake vil gi meg en omg-følelse, men det fordi jeg elsker plottet og skuespillerene allerede fra starten av. Alcatraz har også mulighet for å bli en ny Fringe. Men dette er serier som kommer i 2012.

 

TV-sesongen ikke har begynt på kabel-tv også. Så serier med et bra potensiale som Boss, American Horror Story, Homeland og Hell on Wheels (kanskje et unntak) har ikke starta enda.

 

http://www.youtube.com/watch?v=58hzV3Zp0Fg

 

http://www.youtube.com/watch?v=CfPVoiQKFvk

 

 

Homeland er for all del en ny 24 synes jeg. Tok flere episoder før jeg likte 24 like mye som jeg gjorde etter bare piloten av Homeland. Like mye "x-faktor" som Dexter og 24 for min del ihvertfall. Dexter har mer og mer falt ned fra topptreet gjennom sesongene. Det er altfor mye likt, og forrige sesong var plotmessig til tider idiotisk synes jeg.

 

Samtidig vil jeg heller ha en bra serie som vil kunne klare å holde seg bra, noe 24 ikke alltids gjorde. Heller en bra helhetlig-serie enn en serie som kanskje bare imponerer i starten og.

Lenke til kommentar

Se heller Suburgatory hvis du skal se en ny komiserie denne uka. Kanskje en av de seriene som blir mest "feilreklamert" er den. Alan Tyduk fra Firefly er herlig i komiske roller (ref; Tucker & Dale Vs. Evil), og er det også i Suburgatory.

 

Hvis man er fan av Modern Family vil nok serien falle på plass hos deg.

 

En av seriene som blir hyllet som årets beste nye komiserie sammen med New Girl.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Haha, liten Lost-reunion på Person of Intrest i dag.

 

Michael Emerson (Benjamin Linus) og Brett Cullen (Goodwin) i en liten scene sammen. Hvor de snakker om et hva de skal gjøre. Fikk lite flashback til de scenene de hadde sammen på Lost der.

 

 

Samtidig er serien også en av vinnerne i natt når det kommer til seerne. Kan bli gjort om ved endelig prognosen.

 

-Winners:

The Big Bang Theory (CBS), The X Factor (Fox), Person of Interest (CBS), Grey’s Anatomy (ABC), The Mentalist (CBS)

 

-Losers:

Community (NBC), How to Be a Gentleman (CBS), Parks and Recreation (NBC), The Secret Circle (CW), Prime Suspect (NBC)

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Jepp. Så foresten en Community episode på Viasat 4, veldig mange bra vitser og poenger som forsvinner i dårlig norsk teksting, spesielt når noe av en replikk ikke blir tekstet i det hele tatt. Lurer på hvordan stakkarene som bare får dubbet serier på TV har det..

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Haha! Så Operation Repo nå. Syntes det var utrolig dårlig og det virka så uvirkelig. Jeg googla opp programmet og finner litt info:

"Operation Repo consists of what are purported to be actual stories from repossession incidents; however, the show depicts scripted and dramatized re-enactments in which the cast recreates incidents using actors and staged action footage"

 

Tenker det er slik det egentlig er:

I virkeligheten er det sånn at de kommer og banker på døra og sier at de må hente tven. H*n med tv'en gir de tv'en og lukker døra. På tv slår de inn døra, dreper han med tven og bare tar den. Og DET er forskjellen på å runke og rive av snablen.

Lenke til kommentar

Teksting på norsk tv er iblandt utrolig dårlig! Kanskje det er det man skal begynne å jobbe med :hmm:

 

Liker også dårlig at Community ikke gjør det noe bra. Det er den beste komiserien etter min smak.

 

Slår ikkje brukerlagde subs på nett... holy crap. Deilig med Community tilbake på skjermen!

 

Er ikke mye jeg trenger tekster på, men det jeg har brukt det på synes jeg har vært veldig bra. De skriver mer direkte det som blir sagt, på engelsk såklart. Er alltid best med engelske tekster når språket er engelsk. Har vel brukt Elderman eller hva han heter sine tekster

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...