Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Ja, Aleks. Sesong 1 var så og si for det meste synes jeg var en mer vanlig procedrual enn hva de etterfølgende sesongene er.

 

Serien er til tider spennende og har til tider en galskap som fungerer greit. Det er en usedvanlig bedre humor enn de fleste andre serier innenfor action-sjangern(eller spenning-sjangern vi så pent kaller det her i Norge). Serien går på USA Network, og har en karakterstikk som er veldig typisk med denne kanalen. "Rolige" serier med bra hovedkarakterer, som du ikke blir lei av med det første.

 

For å være en slags utradisjonell procedrual, som USA Network har veldig mange av. Så har denne serien alltid en slags oppbyggelse til sesongenslutten eller hva som skjer videre. Det er alltid en sak rundt et offer som er litt som ukas pasient på House, men det er alltid en byggelse på det neste som skjer. I tillegg til ukas "offer" så har også serien ukas badguy så og si også, og en del av disse fungerer også veldig bra.

 

Serien går til informasjon også veldig bra, og holder det fremdeles gående veldig greit. Har ikke tapt seg, og jeg er enda ikke lei. Noe som er uvanlig da jeg forlengst allerede har droppa ut av In Plain Sight, White Collar, Pysch og Royal Pains som kjører lignende formel som Burn Notice. Ikke plot-wise, men måten hvordan serien alltid bygger opp til noe og hvor gode egentlig hovedkarakterne er. Disse "søsken-barna" til Burn Notice kommer ikke nær av en den underholdningen Burn Notice har gitt meg nå i snart 4 år. Jeg tror det er den serien jeg har følgt med lengst som jeg forsatt er gira på å se hver eneste uke. Får ikke den følelsen med de andre "vanlige" tv-seriene jeg forsatt følger med på som har pluss 2 sesonger. Da mener jeg selvfølgelig ikke disse FX-seriene(SoA, Louie, Justified o.s.v.) og kabel-tv show`ene.

 

Til sluttkonklusjon vil jeg si at du burde heller følge med på denne fremfor mange procedruals der ute som Hawaii Five-O, NCIS`ene, CSI`ene, Fringe, og sånt. Få heller med deg denne, den følger aldri noe spesielt mønster. Å du vet heller ikke hva du har i vente i neste episode. Den er ikke like uforutsigbar som nesten alle procedruals har blitt den siste tiden, kanskje ikke akkurat Fringe på dette men serien er jo en procedrual. De fleste serier er jo det. Derfor non-procedruals som Terriers en utdøende ting på de fleste kanaler de siste årene.

 

Serien går også veldig bra forresten, og serien har allerede fått bekrefta både sesong 5 og 6. Fordi serien har en såpass stor seerbase at serien vil forsette til seriens produsenter vil sette en stopp. Å tviler på at det er noen Tim Kring i disse gutta, når det kommer til å dra ut pluggen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Orker ikke å skrive mer, men sakser fra Wiki.

 

Fiction

 

In television, "procedural" specifically refers to a genre of programs in which a problem is introduced, investigated and solved all within the same episode. These shows tend to be hour-long dramas, and are often (though not always) police or crime related.

 

The general formula for a police procedural involves the commission or discovery of a crime at the beginning of the episode, the ensuing investigation, and the arrest or conviction of a perpetrator at the end of the episode. The best known examples of this genre are the Law & Order and CSI franchises. House is an example of a non-crime-related procedural.

 

Procedural dramas are generally very popular in broadcast syndication because the lack of long-term storylines makes it easier for viewers to tune in for just one episode without feeling lost.

Procedurals are sometimes criticized for their lack of character development, with little attention being paid to the lives of the recurring characters outside of their jobs.

Lenke til kommentar

Shameless US og Episodes offesielt fornyet

2 av de beste nye seriene så langt i år er blitt fornyet.

You can count on spending more time with the Gallagher family and “Matt LeBlanc,” now that Showtime has renewed both Shameless and Episodes for second seasons.

 

“The viewer loyalty and critical acclaim that has met both [these shows] since their January debuts makes it clear that these two brash and sophisticated series are burgeoning hits,” Showtime entertainment president David Nevins said in announcing the pick-ups. “[shameless EP] John Wells is carving out a tone that is truly unique in the television landscape — equal parts drama and comedy. And Episodes marks the universally embraced and hilarious return to television of an inspired comedy triumvirate: Matt LeBlanc, and creators Jeffrey Klarik and David Crane. We are thrilled with the response to both series and eager to start planning for their second seasons.”

 

Shameless — which with nearly four million weekly viewers across multiple platforms is on pace to be Showtime’s second-highest rated drama series (behind Dexter) — was granted a 13-episode order for Season 2. The episode count for Episodes is at this time “TBD.”

 

Production on both shows’ sophomore runs will start later this year with an eye on 2012 premieres.

 

 

 

Liten video-roundup

 

http://www.youtube.com/watch?v=y4NTQbja5Ng

Ny, og veldig bra promo til Game of Thrones. En extended utgave av en mindre promo som kom i forrige uke eller noe sånt.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=PtJlw9Cimmk

Liten BTS-video og titt på "The Confession" med Kiefer Sutherland og de andre John Hurt, Max Casella, Michael Badalucco, og Greg Ellis.

 

 

Vel verdt er å se en "liten" video fra Jimmy Kimmel med en del kjendiskvinner. Litt funny, men ikke veldig.

http://www.youtube.com/watch?v=CKekcHMiVVg

Lenke til kommentar

Folk klarer virkelig ikke å lese innlegg ovenfor i en tråd? Jeg nevnte jo det rett ovenfor innlegget ditt nærmest :/

 

SNL-seere kan glede seg over noe nå. Zach Galaflankis fra Bored To Death, Due Date og The Hangover skal hoste showet nok en gang. Dette skjer allerede 12. mars, med Jesse J som artist. I tillegg skal Elton John hoste og være musikalsk innslag showet for første gang siden 80-tallet.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Folk klarer virkelig ikke å lese innlegg ovenfor i en tråd? Jeg nevnte jo det rett ovenfor innlegget ditt nærmest :/

 

SNL-seere kan glede seg over noe nå. Zach Galaflankis fra Bored To Death, Due Date og The Hangover skal hoste showet nok en gang. Dette skjer allerede 12. mars, med Jesse J som artist. I tillegg skal Elton John hoste og være musikalsk innslag showet for første gang siden 80-tallet.

 

Forrige gangen han var der var konge, så det er gode nyheter. Jeg kan forøvrig nevne for de som ikke fikk det med seg at forrige lørdag var det en slags behind the scenes på SNL, som jeg ihvertfall synes var verdt å få med seg.

 

EDIT: Han heter Galifianakis ;)

Endret av Turbosauen
Lenke til kommentar

Klarer aldri å stave det navnet riktig uten å kopiere det fra nettet. :p

 

Forrige gangen han var der, så var det vel den da den beste episoden i sesongen synes jeg. Disco-fløyta var gangske genial synes nå jeg. Også hadde du en rekke andre bra, og en bra monolog som jeg synes har vært gangske elendige den siste tiden på SNL.

Lenke til kommentar

Maury, har du sett Dog Bites Man? Så første episoden, ble ikke helt overbevist. ZG hadde litt for få replikker etter min mening.

 

Dette fortjener nesten en egen tråd (anbefaler de som ikke har midtsemester på fredag å lage en), men det kan virke som om markedsføringsavdelingen i HBO har begynt å fyre opp kanonene.

Først sendte de ut bokser med litt av hvert til TV-kritikikere og fansider:

http://winter-is-coming.net/2011/02/the-maesters-path-begins/

 

Deretter lanserte de nettsiden http://www.themaesterspath.com/ hvor du kan høste inn noen belønninger for hver av de 5 'puzzle'-ene som blir lagt ut. Kun en er ute forløpig, men klarer du den blir du belønnet med et ferskt klipp fra serien. Merk at oppgaver baserer seg på boksen som ble sendt ut, så du må kanskje tråle nettet for å finne de opplysningene du trenger.

 

For de av dere som hater puzzles eller som rett og slett ikke har tid, så kan belønningen finnes på YT. Jeg legger ikke ut link da jeg ikke vil oppfordre til juks, men et søk på Maester's Path burde holde.

 

For de som ikke har lest boka har Westeros.org en fin forklaring på hva Maester er: http://awoiaf.westeros.org/index.php/Maester

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

I lys av saken om "Berserk-gjengen" begynte jeg å interessere meg litt for denne karene. Fant en serie på NRK nett-tv med som het "Berserk". Interessant serie der Jarle Andhøy samler en gjeng som skal være med ham å seile gjennom Nordvestpassasjen. Serien er på 6 episoder som varer rundt en halvtime hver. Den er er filmet av dem selv og er lite redigert, noe som gir et realistisk bilde av hvordan en sånn ferd går for seg. Vil anbefale den på det sterkeste :)

Lenke til kommentar

Steven Pasquale til USA Network og serien, "Over/Under"

6265327481.gif

White Collar, Burn Notice og de andre USA Network får enda en male-lead serie nå, med Steven Pasquale fra Rescue Me(og jazz musiker/broadway-skuespiller).

Paul (Pasquale), a day trader with a massive gambling problem who is fired from his job six months after a bad trade costs his firm millions. Shut out of the job market, he and his wife move to Brooklyn. There, Paul finds an unlikely partner, expectant father Marino (Anthony Carrigan), to start a high-end bookie business.

 

Rekke HBO-piloter som er greenlight, og tilsatt skuespillere

 

"40"

confidence-burns1.jpg

Kanskje en serie Entourage-fansen burde sjekke ut, har til og med Doug Ellin(som er produsent på Entourage) og Ed Burns som har tidligere gjestspilt i serien i et par episoder.

The show, set in New York, revolves around four lifelong friends who help each other navigate life at 40, which isn't all they expected it to be. Burns will play one of them, married with kids guy, who used to work at Bear Stearns making over 2 million a year but has now been out of work for almost a year. The quartet also includes a rich metrosexual guy, a a ripped personal trainer and a schlumpy neurotic married guy.The project falls under Ellin's overall deal with HBO.

 

Aaron Sorkin`s, "More As the Story Develops"

The Social Network-produsent Scott Rudin til å produsere serien. Merk: Filmen fikk noen Oscar, og Golden Globe. Så dette lover godt, og er vel det nærmest vi kommer Studio 60. Som Sorkin også var med å lage.

Aaron Sorkin's long-gestating drama set behind the scenes of a nightly cable news show is becoming a reality. HBO has closed a deal for a pilot order to the project, which reunites The Social Network writer with the movie's producer Scott Rudin. Both are executive producing the pilot, which will be filmed later this year.

 

Lena Dunham`s, Judd Apatow-produserte pilot er satt opp som serie

I andre ord, Sex And The City 2.0. Men vi slipper å se ansiktet til Sarah-Jessica Parker, så det er bra.

 

Juila Louis-Dreyfus til HBO, i komedien "Veep"

After month-long negotiations, Juila Louis-Dreyfus has closed a deal to star in HBO's comedy pilot Veep, from British comedian, writer and director Armando Iannucci. The Seinfeld alumna will play the central character, former Senator Selina Meyer who becomes Vice President. Iannucci co-wrote and will direct the pilot as well as executive produce with Chris Godsick and Frank Rich. Louis-Dreyfus, who most recently starred on the CBS comedy The New Adventures of Old Christine, will serve as a producer.

 

Alan Ball`s får ny sjanse med "All Signs of Death"

Første piloten tilbake i 2010 ble ikke plukket opp til serie, men har av en eller annen grunn fått ny pilot-ordre så piloten blir filmet på nytt, og får en større cast.

All Signs of Death tells the story of Webster "Web" Fillmore Goodhue, a typical twentysomething slacker living in Los Angeles, California who becomes a crime scene cleaner and discovers that the work helps to ease the pain of his own past trauma. However, Web soon finds himself at the center of a murder mystery that eventually puts his own life in jeopardy.

Mer om casten til serien

 

EDIT:

 

Premie-datoer til Showtime

Weeds, sesong 7 - 27. Juni

The Big C, sesong 2 - 27. Juni

The Borgias(med Oscar-vinner, Jeremy Irons) - 3. April

Web Therapy(nye komiserien til Lisa Kudrow fra Freinds) - 19. Juli

 

Nurse Jackie og United States of Tara er også tilbake med nye sesonger, begge 2 kommer 28. mars.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...