Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nimrad skrev (28 minutter siden):

Om Yellowstone er bra… Ja, jøss, en av de beste seriene de siste ti årene.

Duriello skrev (26 minutter siden):

Yellowstone er bra, syntes jeg iallefall. Første halvdel av sesong 1 er litt smådøll, men så tar det seg opp. Ikke alt er like bra selvfølgelig, men likbare karakterer (ikke alle) løfter showet.

Kult! Da får jeg gi det en sjanse, tenker jeg. :) Jeg så faktisk 2 eller 3 episoder, men ble ikke helt revet med. Men av erfaring er det slik med dramaserier. De trenger mer tid enn det.

Sitat

Ja har litt abstinenser! Tar det lang tid før de innser at å putte sinnet til unger i en OP synth kropp ikke var det smarteste å gjøre? Hva skjer videre med fårikålen? Timothy Olyphant er digg! Creep factor, gi meg mer!

😂

Spent på å se mer av Timmy. Tror den karakteren rommer en del mer enn vi har sett. :) 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, DukeRichelieu said:

Er Yellowstone noe å se? Hører den anbefalt fra flere, men ikke umiddelbart noe som jeg innbiller meg at jeg hadde elsket. Men er glad i dramaserier.

Ja den er veldig bra. Serien blir faktisk bedre etterhvert da du blir mer kjent med karakterene. Det er vel ikke alt som akkurat er like realistisk og noen karakterer trekker litt ned, men det er en av de bedre seriene som har gått i de senere årene.

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg sett ferdig 4 episoder fra Wednesday S1, og hele sesong 2 uten pause. 
Likte så og si alt, men episode 6 var bleh!, selv om den har fått over 8 på IMDB så ga jeg den 3. 

Nå blir det å vente på sesong 3 i 2027.

Skrevet
Reg2000 skrev (På 2.9.2025 den 21.22):

Ja den er veldig bra. Serien blir faktisk bedre etterhvert da du blir mer kjent med karakterene. Det er vel ikke alt som akkurat er like realistisk og noen karakterer trekker litt ned, men det er en av de bedre seriene som har gått i de senere årene.

Da virker det rett og slett som jeg må begynne på Yellowstone etter hvert.

Hadde egentlig tenkt å begynne i går, men så kom jeg på at det var ny episode av Alien: Earth. Nok en strålende episode. Elsker denne serien. 

I motsetning til flere andre i tråden har jeg lite kjennskap til Alien universet utover at jeg har sett originalfilmen en gang for lenge, lenge siden. Er dette et drøss med filmer inkludert noen i nyere tid eller? Kunne Googlet, men spør heller her. :) 

Skrevet
Dubious skrev (2 timer siden):

Nå har jeg sett ferdig 4 episoder fra Wednesday S1, og hele sesong 2 uten pause. 
Likte så og si alt, men episode 6 var bleh!, selv om den har fått over 8 på IMDB så ga jeg den 3. 

Nå blir det å vente på sesong 3 i 2027.

Hvordan var sesong 2 i forhold til sesong 2?

Om det ikke var for at en godt voksen kamerat tipset meg om sesong 1 hadde jeg nok aldri sett den, men overrasket positivt. Synes sesong 1 var vel verdt å se. 

Skrevet

Har startet på et gjensyn av Game of Thrones nå. Ikke sett det siden det gikk opprinnelig. Fy fader det skjer så enormt mye. Sitter og føler at nesten hver bidige episode har mer innhold enn de fleste sesonger i andre serier for tida. Det er plots i ett sett, historier endrer seg, viktige karakterer dør. Kan ikke huske andre serier som har lignende opplegg. De fleste har ett hovedplott som holder meg klistret til skjermen, og ofte drar det langt ut i tid før det skjer noe. Her kan plutselig viktige karakterer blir drept midt i en episode midt i en sesong.

• Liker 1
Skrevet
DukeRichelieu skrev (4 minutter siden):

Hvordan var sesong 2 i forhold til sesong 2?

Helt prikk lik. Faktisk ingen forskjell i det hele tatt.

Sesong 2 i forhold til sesong 1 derimot synes jeg startet litt tregt, men mid-season avslutningen tok seg opp.

• Liker 3
Skrevet
DukeRichelieu skrev (37 minutter siden):

I motsetning til flere andre i tråden har jeg lite kjennskap til Alien universet utover at jeg har sett originalfilmen en gang for lenge, lenge siden. Er dette et drøss med filmer inkludert noen i nyere tid eller? Kunne Googlet, men spør heller her. :) 

Det er en god del filmer inkludert 3 nyere filmer fra dette universet, pluss et par avsporinger inn til predator universet, filmer kalt alien vs predator, stort sett pissa på av de fleste som liker film om jeg ikke husker helt feil.

De viktigste filmene er nok Orginalen og nummer to kalt Aliens, men ellers synes jeg personlig både nummer 3 og 4 var helt ålreite. Prometheus var litt meh, de to siste har jeg ikke sett.

Jeg tror faktisk du finner mange om ikke alle filmene på disney+. 

• Liker 1
Skrevet
Nimrad skrev (2 timer siden):

Har startet på et gjensyn av Game of Thrones nå. Ikke sett det siden det gikk opprinnelig. Fy fader det skjer så enormt mye. Sitter og føler at nesten hver bidige episode har mer innhold enn de fleste sesonger i andre serier for tida. Det er plots i ett sett, historier endrer seg, viktige karakterer dør. Kan ikke huske andre serier som har lignende opplegg. De fleste har ett hovedplott som holder meg klistret til skjermen, og ofte drar det langt ut i tid før det skjer noe. Her kan plutselig viktige karakterer blir drept midt i en episode midt i en sesong.

The Walking Dead er litt samme greia med at du følger en haug med forskjellige plot og folk dauer hele tida. Forskjellen er at det er langt dårligere gjennomført, for de fire første sesongene av GoT er uten tvil noe av det beste som har gått på tv. 

Skrevet
skaftetryne32 skrev (13 timer siden):

Det er en god del filmer inkludert 3 nyere filmer fra dette universet, pluss et par avsporinger inn til predator universet, filmer kalt alien vs predator, stort sett pissa på av de fleste som liker film om jeg ikke husker helt feil.

De viktigste filmene er nok Orginalen og nummer to kalt Aliens, men ellers synes jeg personlig både nummer 3 og 4 var helt ålreite. Prometheus var litt meh, de to siste har jeg ikke sett.

Jeg tror faktisk du finner mange om ikke alle filmene på disney+. 

Takk. Får se om jeg gidder å se noen filmer etter hvert. :) 

Skrevet

Blir serier å se framover. Hele sesonger. 
Har sett ferdig Wednesday.

Dexter er ute på fredag, Australian Survivor på søndag, så kommer Foundation S3 på neste fredag

Så en liten pause før Alien Earth kommer 24. september. 

Skrevet (endret)

NCIS datt jeg av for lenge siden, antagelig etter at Dinozzo sluttet. 
Var ihvertfall når de begynte å bytte ut hovedkarakterene. 

I følge Plex har jeg sett ferdig sesong 13. 

Endret av Dubious
Skrevet
Dubious skrev (11 minutter siden):

NCIS datt jeg av for lenge siden, antagelig etter at Dinozzo sluttet.

Datt av når Gibbs forsvant ... men det er jo en ny serie med Dinozzo 😵

Skrevet
0laf skrev (21 minutter siden):

Sitter her og vurderer om jeg skal fortsette med NCIS. 

Hele Dinozzo serien er ute 23. oktober. 

Skrevet
0laf skrev (6 timer siden):

Utifra tittelen tenkte jeg bare nok en spinoff i samme stilen som den originale, men dette har jo potensiale til å være underholdende? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...