Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en kamerat som for et par år siden hadde fått nye PC. Problemet var bare det at han visste ikke hvordan han skulle komme inn i windows (win 3.11)

 

Han ringte helpdesken, og de sa at han skulle skrive "win". Kameraten gjorde dette men det funka ikke. Det endte med at de måtte komme hjem til kameraten min for å fikse problemet. Servicemannen skrev inn win og visstnok funket det, mens kameraten sier "åååh.. må du trykke enter også" :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 13:02, skrev Eurofighter:

et par uker siden på en internett side (husker ikke adressen). En som hadde lagt ut "annonse" på sin internettside........


"KRAFTIG 386, rask prossessor 70MHz,mye ram 20MB Ram og mye lagringsplass 1.2GB hdd. KUN 6000,-"


Denne er vel i samme stilen...

 

Vi snakker om en seriøst overklokket 386 her. :lol:

RAM-størrelsen er også imponerende.

 

Skal vi gjette på at dette er en spøk?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 17:50, skrev AlexK:

Quote:


Den 2002-12-05 13:02, skrev Eurofighter:

et par uker siden på en internett side (husker ikke adressen). En som hadde lagt ut "annonse" på sin internettside........


"KRAFTIG 386, rask prossessor 70MHz,mye ram 20MB Ram og mye lagringsplass 1.2GB hdd. KUN 6000,-"


er vel i samme stilen...

 

Vi snakker om en seriøst overklokket 386 her.
:lol:

RAM-størrelsen er også imponerende.

 

Skal vi gjette på at dette er en spøk?

 

Det syke er at ahn får 6000 for den. Det betyr at hvis jeg sleger min gamle 386 så har jeg råd til en ny. Luter på om 486 er mer verdt?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 16:04, skrev

Jeg har noen fine saker her:

En i klassen som hadde dataproblemer (som ikke andere i klassen min har;)) jeg spørte åsse operativsystem han har, han sa windows98.


 

Skjønte ikke helt det morsomme med denne?? Var det liksom at han fortsatt kjørte Win 98?? Ikke alle som gidder å oppgradere hver gang det kommer et nytt OS, og i alle fall ikke hvis de ikke er hekta på PC og har ny bra PC..

Trodde ikke dette var humor om hvor "dårlige" ting andre hadde i forhold til deg selv.

La meg tippe 14tiss???????????

Skrive riktig klarer du jo heller ikke... Ungdommen er i forfall!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 17:57, skrev P@rm@nn:

Det syke er at ahn får 6000 for den.


Nja.. Det gjenstår vel å se. Ingen har lagt inn bud så langt.

 

Quote:


Det betyr at hvis jeg sleger min gamle 386 så har jeg råd til en ny. Luter på om 486 er mer verdt?


Nei, den er nyere, så den har nok ikke så stor samleverdi. :grin:

 

Prøv med en 286 eller en gammel 8086/8088, så skal du nok se at pengene strømmer på...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 18:08, skrev AlexK:

Quote:


Den 2002-12-05 17:57, skrev P@rm@nn:

Det syke er at ahn får 6000 for den.


Nja.. Det gjenstår vel å se. Ingen har lagt inn bud så langt.

 

Quote:


Det betyr at hvis jeg sleger min gamle 386 så har jeg råd til en ny. Luter på om 486 er mer verdt?


Nei, den er nyere, så den har nok ikke så stor samleverdi.
:grin:

 

Prøv med en 286 eller en gammel 8086/8088, så skal du nok se at pengene strømmer på...

 

 

Står nå:

bærbar 386( april 90)ibm

Nåværende vinnerbud kr 6000.00.

på qxl. Ikke at jeg er den mest erfarene brukeren av qxl, men er vell ikke så lett å ta fel av.

......

Nåværende bud:

kr 6000

Minstepris oppnådd

............

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 18:16, skrev P@rm@nn:

Quote:


Den 2002-12-05 18:08, skrev AlexK:

Quote:


Den 2002-12-05 17:57, skrev P@rm@nn:

Det syke er at ahn får 6000 for den.


Nja.. Det gjenstår vel å se. Ingen har lagt inn bud så langt.

 

Quote:


Det betyr at hvis jeg sleger min gamle 386 så har jeg råd til en ny. Luter på om 486 er mer verdt?


Nei, den er nyere, så den har nok ikke så stor samleverdi.
:grin:

 

Prøv med en 286 eller en gammel 8086/8088, så skal du nok se at pengene strømmer på...

 

 

Står nå:

bærbar 386( april 90)ibm

Nåværende vinnerbud kr 6000.00.

på qxl. Ikke at jeg er den mest erfarene brukeren av qxl, men er vell ikke så lett å ta fel av.

......

Nåværende bud:

kr 6000

Minstepris oppnådd

............

 

 

Den blir solgt som et samleobjekt da... ikke mange bærbare 386er der ute. Tror ikke folka som kjøper den seriøst har tenkt å bruke den, men heller er folk som vil ha en GAMMEL bærbar på hylla som de kan vise frem..

 

EDIT: og det er forresten ingen som har bydd på den (ennå!)

_________________

:roll:Eye of The Tiger! :roll:

 

[ Denne Melding var redigert av: Tigeren på 2002-12-05 18:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 18:16, skrev P@rm@nn:

Står nå:

bærbar 386( april 90)ibm

Nåværende vinnerbud kr 6000.00.

på qxl. Ikke at jeg er den mest erfarene brukeren av qxl, men er vell ikke så lett å ta fel av.

......

Nåværende bud:

kr 6000

Minstepris oppnådd

............



Står også:

Budhistorikk 0

 

Og hvis du titter lengst ned på siden, ser du at det ikke er kommet inn noen bud - heldigvis, får man vel si.

 

Men jeg er enig i at QXL er litt forvirrende når det gjelder dette.

Lenke til kommentar

hehe var et firma i ålesund som plutselig mistet nettet sitt...

 

de ringte inne til deira LAN supporter og han dukket opp ganske fort... de saumfarte ledning på ledning.

til de kom til en ende nedi kjelleren

der munnet noen av ledningene inn i ett skap som der hadde stått ei gammel maskin...

 

fyren som styrte bedriften sa at dinna hadde de hevet for nettopp for den hadde bare stått og støvet ned i over 5 år...

 

det som skulle vise seg var at den gamle maskinen som stod der var "hoved" serveren som kjørte unix.

maskinen hadde kjørt stabilt i over 5 år

 

den maskina skulle vært i guiness rekordbok!

 

mi klikka 2 ganger dagen...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 18:22, skrev AlexK:

Quote:


Den 2002-12-05 18:16, skrev P@rm@nn:

Står nå:

bærbar 386( april 90)ibm

Nåværende vinnerbud kr 6000.00.

på qxl. Ikke at jeg er den mest erfarene brukeren av qxl, men er vell ikke så lett å ta fel av.

......

Nåværende bud:

kr 6000

Minstepris oppnådd

............



Står også:

Budhistorikk 0

 

Og hvis du titter lengst ned på siden, ser du at det ikke er kommet inn noen bud - heldigvis, får man vel si.

 

Men jeg er enig i at QXL er litt forvirrende når det gjelder dette.

 

Du har sikkert rett. Lit synd egentlig, har endel gammelt dritt som jeg gjerne ville ha byttet med noen ghz.

Lenke til kommentar

Her er en til :smile:

 

Dette skjedde i en IT-time på skolen min.

En kar i klassen min sa til meg han hadde klart å hacke seg inn i skolens systemer. Han påstod at han kunne skifte karakterene sine osv (Slik som man ser på dumme amerikanske såpe-serier). Neste IT-time sa han stolt til læreren at han hadde kommet seg inn i skolens systemer, lett som bare det.

Viste seg at han hadde trykket på F2 under oppstart og trodd at det var no hemmelige greier :eek:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 18:21, skrev Tigeren:

Den blir solgt som et samleobjekt da... ikke mange bærbare 386er der ute. Tror ikke folka som kjøper den seriøst har tenkt å bruke den, men heller er folk som vil ha en GAMMEL bærbar på hylla som de kan vise frem..


Jo, men det er jo åpenbart humbug. Det ble aldri produsert noen 386-prosessor som kjørte på noe i nærheten av 75 MHz - hvis jeg husker riktig, var det raskeste 33 MHz.

 

At en bærbar fra 1990 skulle takle 28 MB RAM, synes jeg også virker usannsynlig.

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt noen teite problemløsninger fra da jeg først startet med PC'er.

 

1) Første gang jeg skulle til TG (99) dro jeg til Komplett Data og kjøpte et ISDN-kort, for jeg skulle jo ha internett :wink:

 

2) Jeg satte jumpern på disken min til CS (CableSelect), trodde jeg hadde ødelagt den da BIOS ikke fant den, så jeg henta slegga.

 

Og til slutt kommer det en fra kjæresten til broren min.

Hun så jeg surfet her på PC'en min for noen uker siden og spurte om jeg kunne legge internett på en diskett så hun også kunne surfe og chatte.

 

EDIT: Skrivefeil

 

[ Denne Melding var redigert av: nemetiss på 2002-12-05 18:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 18:32, skrev AlexK:

Quote:


Den 2002-12-05 18:21, skrev Tigeren:

Den blir solgt som et samleobjekt da... ikke mange bærbare 386er der ute. Tror ikke folka som kjøper den seriøst har tenkt å bruke den, men heller er folk som vil ha en GAMMEL bærbar på hylla som de kan vise frem..


Jo, men det er jo åpenbart humbug. Det ble aldri produsert noen 386-prosessor som kjørte på noe i nærheten av 75 MHz - hvis jeg husker riktig, var det raskeste 33 MHz.

 

At en bærbar fra 1990 skulle takle 28 MB RAM, synes jeg også virker usannsynlig.

Så sant så sant... husker 486 66mhzen vår fra gamle dager! 4 mb ram, som senere ble oppgradert til 16 (dette var stooort i de tidene)... Det var da vi fikk lydkort også! Konge med lyd på PCen! mimre, mimre[/b] Husker HDen var på 2-300 mb.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...