Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Hehehe...noen som egentlig har sjekka linken til siden til http://www.traceid.tk ?? Der står det følgende; "Endelig, endelig har siden blitt oppdatert på lenge;) og enda bedere skal den bli!!!!!!! Er det noe du synes jeg mangler på siden... så kan du maile meg."

 

Og det er pokkern meg ALT på hele siden...hehehe

Siden hans var jo absolutt dagens.. :lol:

Edit: fant bilder av karen på siden også..det får vel bli gjettekonkurranse om hvem han er på det samlebildet..hoho

 

 

[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-12-05 22:18 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått både spørsmål og påstander slengt etter meg:

 

1. Påstand:

Var en fyr som er et år yngre enn meg som mente at ved å bruke FAT16 som filsystem, fikk man dobbelt så stor plass :grin:

 

2. Spørsmål:

For ikke så lenge siden var det en fyr som spurte om hvilken versjon av Linux som var best... quoter:

"Er det Linux 7.3 "Redhat" eller Linux 8.0 "huskerikkehvadetheter"?"

 

Den siste ikke like newb som den første, men dog.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 18:56, skrev ronndi:

Unnskylde meg, men må komme med en litt snusfornuftig saksopplysning.

Lærere og andre, ofte godt voksne personer, i offentlig sektor har igjennom kurs

lært at denne kassen, boksen, kabinettet eller hva ****……. Skal kalles HARDISK som et felles ord, slik at alle skal forstå hva de mener.

Jepp, oppklarende gitt.



 

Vrøvl , ingen i offentlig sektor lærer sånt, du bare unnskjylder deg att du selv ikke viste eller vet.

Lenke til kommentar

En litt perifer bekjent kjøpte for en tid tilbake ny pc og hadde store planer for en casemood. En ettermiddag så ringte han meg, selvfølgelig med et problem. Casemooden hadde godt veldig greit, men han måtte levere en oppgave dagen etter og nå virket ikke maskinen.

Etter å ha prøvd å hjelpe pr. telefon ble jeg nødt til å ta turen bort. På bordet stod en mirakelet som en "lysfontene". Det så faktisk stillig ut og lyset sildret på en måte ut av kabinettet.

Jeg prøvde å få startet maskinen, men den var helt død. Jeg åpnet da maskinen og fikk årets overraskelse: Gjøken hadde borret flere hundre hull gjennom sideplatene, gjennom festeplaten for HK'et og selvfølgelig prestert å lage sveitser ost av hovedkortet og cpu, minnebrikkene så heller ikke ut til å ha sluppet unna masakren.

Jeg spurte etterpå hvordan han hadde fått koblet til lyset uten å legge merke til dette og om han ikke hadde merket at dette gikk galt. Nei han hadde ikke åpnet kabinettet, fra baksiden hadde han borret et hull på 5-6 cm i diameter hvor han hadde puttet inn en holder fra en bordlampe med farget lyspære. Han hadde først bare borret hull i selve kabinettet, men da ble det så mye mer lys på den ene siden enn på den andre, så han bestemte seg for å lage huller også i HK platen.

Lenke til kommentar

Kaster meg inn her. Jeg sitter avogtil på en helpdesk ute hos en kunde, og der får jeg en del rare telefoner:

 

Riiiing:

(meg) Brukersøtte, god dag...

 

(bruker) Ja? du har et problem

 

(meg) Huff da, det var jeg ikke klar over, hva er det da?

 

(bruker) Jeg har arkivert masse meldinger i outlook, og nå er de borte

 

(meg) Å ja? Det er sikkert bare "personal folders" som har forsunnet.

 

(bruker) Personal hvaforno? Jeg hadde masse viktige ting som jeg hadde arkivert.

 

(meg) Merkelig, hva var det du gjorde?

 

(bruker) Jeg merket alle de viktige meldingene mine, så trykket jeg på knappen med "DEL" på, da flyttet de over til arkivmappen "deleted items". Men nå er de borte, du måååå hjelpe meg!!!

 

(meg) Ehhhh, Deleted items er ikke akkurat beregnet på å brukes som arkiv

 

(bruker - som er sint nå) JEG GIR VEL BLANKE I HVA DEN SKAL BRUKES TIL, DET SOM ER VIKTIG ER AT DU FINNER MELDINGENE MINE

 

(meg) Beklager, det der blir ikke særlig lett

 

(bruker) Det driter jeg i, legg meldingene mine tilbake

 

(meg) nei...

 

(bruker) nei? jeg skal **** gi deg nei.

 

<KLIKK RØRET KASTES PÅ, OG JEG GÅR TIL LUNSJ>

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 22:31, skrev TheMatrix:

En litt perifer bekjent kjøpte for en tid tilbake ny pc og hadde store planer for en casemood. En ettermiddag så ringte han meg, selvfølgelig med et problem. Casemooden hadde godt veldig greit, men han måtte levere en oppgave dagen etter og nå virket ikke maskinen.

Etter å ha prøvd å hjelpe pr. telefon ble jeg nødt til å ta turen bort. På bordet stod en mirakelet som en "lysfontene". Det så faktisk stillig ut og lyset sildret på en måte ut av kabinettet.

Jeg prøvde å få startet maskinen, men den var helt død. Jeg åpnet da maskinen og fikk årets overraskelse: Gjøken hadde borret flere hundre hull gjennom sideplatene, gjennom festeplaten for HK'et og selvfølgelig prestert å lage sveitser ost av hovedkortet og cpu, minnebrikkene så heller ikke ut til å ha sluppet unna masakren.

Jeg spurte etterpå hvordan han hadde fått koblet til lyset uten å legge merke til dette og om han ikke hadde merket at dette gikk galt. Nei han hadde ikke åpnet kabinettet, fra baksiden hadde han borret et hull på 5-6 cm i diameter hvor han hadde puttet inn en holder fra en bordlampe med farget lyspære. Han hadde først bare borret hull i selve kabinettet, men da ble det så mye mer lys på den ene siden enn på den andre, så han bestemte seg for å lage huller også i HK platen.


 

Har en kamerat som skulle lage casemod selv, han tok med maskina ut og brukte vinkelsliper..

men han glemte jo å ta ut hk osv av maskina og tror ikke det likte alle gnistene og varmen. for maskina var død etter på.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 22:37, skrev Dr3as:

Quote:


Den 2002-12-05 22:31, skrev TheMatrix:

En litt perifer bekjent kjøpte for en tid tilbake ny pc og hadde store planer for en casemood.

...


 

Har en kamerat som skulle lage casemod selv, han tok med maskina ut og brukte vinkelsliper..

men han glemte jo å ta ut hk osv av maskina og tror ikke det likte alle gnistene og varmen. for maskina var død etter på.

Denne er litt samme stilen...

Sikkert ein del som har sett den fra [H]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 22:07, skrev kyllingvippen:

Jeg ble spurt av en person på mIRC om jeg ville kjøpe en 486 for 4000kr med 12" skjerm!
:grin:

Eller syns jeg Bill Gates har noen bra sitater! F.eks. den at man ikke trenger mer en 64k RAM!
:grin:
For en nerd! :razz:


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: kyllingvippen på 2002-12-05 22:08 ]</font>


 

Har lest en lengre sak om denne uttalelsen fra Bill Gates en gang, og når det ikke er tatt ut fra sin sammenheng og omgjort på, var det et helt greit utsagn og ikke noe spesielt minneverdig.

 

 

Har Mac på skolen i år, jeg. Hurra.

Jeg fatter ikke åssen noen greier å være så overvettes fanatisk opptatt av å beskytte Mac's ære, og komme med påstander, osv., som noen av mine lærere.

Sys-admin har aldri greid å få en Mac til å kræsje what-so-ever, tydeligvis. Neivel, men han har heller ikke greid å lage noe fornuftig nettverk til oss enda. (oss = klassen min)

Mediedesign-lærer'n min: "At, jammen, Mac er jo bra? Jeg har Mac hjemme, og alle trykkerier og grafiske bransje bruker jo Mac..? Den er jo så brukervennlig og intuitiv."

Jeg: "Ja, mhm. Derfor den nettopp kræsja AdobePhotoshop7, etter at den slukte all RAM'en på å prøve å lagre bildet for web..?!"

Mediedesign-lærer: "Jammen, Mac OS X kræsjer ALDRI! Det er bare programmene der som gjør det..."

Jeg: "Javel. Så fint. Og hva gjør det så bra? PC'en min hjemme kræsjer nesten aldri i forhold what-so-ever, omså jeg kjører Win98?"

Og så mer jabbing om at trykkerier og at andre bruker Mac og sånt.

 

Jeg: "Jeg liker ikke Mac. PC'en min hjemme er lettere og mer brukervennlig. Hvorfor måtte vi ha Mac i år når vi hadde PC'er i fjor? Mac'ene er jo tilogmed dyrere"

Mediekommunikasjon-lærer (som har runda seksti år og som har jobba trettitre år i NRK): "Det finnes ingenting bedre! Og PC'er kan ikke brukes til film-redigering! Jeg vet! Jeg har erfaring!"

Deilig å høre. Fordi jeg syns ikke at SD RAM og 733MHz-PPC-CPU er så mye å skryte av. I tillegg til sløvt OS og crappy standard-mus. (733 eller 773..? Husker ikke. Drit, uansett.)

 

God natt. (Ikke spez morsomt, men.)

http://www.twodeadducks.net/~the_ruthless/bobkatt/

 

 

Tillegg; Hver gang noe kræsjer eller går treigt for noen av mine med-elever på deres tildelte Mac'er, kan jeg si "Det er fordi det er brukervennlig og intuitivt. Og du må huske på at det finnes rett og slett ingen lettere måte å gjøre det på. At dokumentet ditt ble borte fordi [program-som-har-kræsja] kræsja, er brukervennlig. Og intuitivt. Og dette er den kjappeste og letteste måten å jobbe på. Mac OS X er ufeilbarlig og kan ikke kræsje eller føre til kræsj."

 

 

_________________

"Let all things be tested; keep to what is good" (1. Tessalonians 5:21)

 

[ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-12-05 23:24 ]

Lenke til kommentar

Kommer ikke over den ene morningenda jeg kom ned bare for å se at cd-rommen var herpet totalt. Hele dritten var bøyd inn og ville **** me ikke åpne igjen. Ble litt forsjamset da min mor fortalte meg at min far prøvde å starte pc'ene i natt mens jeg sov.

Han hadde blitt totalt forbanna på hele dritten da han ikke fikk startet maskinen. Men jeg forstod ikke hvorfor han måtte trøkke inn cd-rommen fordi pc'en ikke startet. Men det viste seg at han hadde trodd cd-rommen var start knappen.

Han var var helt umulig å snakke med etter at jeg mobbet han litt. Er ikke lett å være rørlegger nei.

:grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 22:23, skrev LarsM:

Har fått både spørsmål og påstander slengt etter meg:


1. Påstand:

Var en fyr som er et år yngre enn meg som mente at ved å bruke FAT16 som filsystem, fikk man dobbelt så stor plass
:grin:


vel... dette kan faktisk være rett! dersom alle filene er under 16KB, vil man få plass til dobbelt så mye på FAT16! Dersom du bruker windows og har en FAT32-partisjon, kan du velge properties/egenskaper på ei fil som er under 32KB, og se på:

Size on disk: 32,0 KB (32 768 bytes) .

Dataene lagres blokkvis, og man har intern fragmentering på blokkene dersom filene ikke fyller dem helt opp!

Lenke til kommentar

Jeg har også en, men til forveksling gjorde jeg dette selv da...

 

Dette var vel i 96? Vår gamle, men meget driftssikre 486 25 Mhz sx ville ikke starte, jeg gikk igjennom alt som kunne være galt, og som siste forsøk prøvde jeg å svitsje over den lille røde bryteren bakpå strømforsyninga... Noen som skjønner hvorfor det var siste forsøk? Når jeg starta sa det bare pang, også kom det røyk ut av "harddisken"...

 

Jeg har en bærbar 386 som har rusta sund :grin:

Batteriet begynte å lekke, og dett var dett...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 22:37, skrev Dr3as:


Har en kamerat som skulle lage casemod selv, han tok med maskina ut og brukte vinkelsliper..

men han glemte jo å ta ut hk osv av maskina og tror ikke det likte alle gnistene og varmen. for maskina var død etter på.


 

hehe, skal ikke kødde med det, jeg har gjort det selv jeg :smile:

Lenke til kommentar

For ganske lenge siden, nettopp fått vår første PC, en Pentium 60MHz med 8MB RAM og 512MB HDD (kosta forresten 45000,- med laserprinter og 15"skjerm! noen som vil kjøpe den for halv av halv pris?)

Men allikevel, jeg spurte fetteren min hvor mye harddisk-kort kosta, dvs jeg trodde hdd var kort, jeg snakka ikke om IDE-kontroller...

Lenke til kommentar

En kamerat av meg skulle kopiere Age of Empires Demo til meg.. så dagen etter på skolen kom han med diskett. Jeg lurte veldig på hva dette var for noe for jeg regnte med at den ikke gikk inn på en diskett. Da jeg kom hjem og sjekka lå det bare en snarvei til Age of Empires Demo på disketten..

 

Da er du n00b :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...