Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt på internet support i en ukes tid på den tiden riksnett (for de som husker dem før telia kjøpte dem opp).

 

Tenkte jeg skulle be brukeren lukke alle åpne vinduene så vi kunne starte fra bunn av:

-> Vedkommende gikk å lukket vinduene i rommet

 

Brukeren hadde kjøpt en "alt i ett pakke" som var så hot i sin tid.. internet abon + moden, men PC hadde brukeren ikke.

 

Brukeren ringte inn og hadde både pc og slik alt i ett pakke på internet, men klarte ikke å komme på internet. Etter litt feilsøking kom vi frem til at han ikke hadde telefonlinje!!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 01:05, skrev Typhon:

Quote:


Brukeren ringte inn og hadde både pc og slik alt i ett pakke på internet, men klarte ikke å komme på internet. Etter litt feilsøking kom vi frem til at han ikke hadde telefonlinje!!!!


 

Ehh..... Åssen kunne han ringe uten å ha linje??

 

 

Eh...Mobiltelefon?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 01:13, skrev M.H:

Quote:


Den 2002-12-07 01:05, skrev Typhon:

Quote:


Brukeren ringte inn og hadde både pc og slik alt i ett pakke på internet, men klarte ikke å komme på internet. Etter litt feilsøking kom vi frem til at han ikke hadde telefonlinje!!!!


 

Ehh..... Åssen kunne han ringe uten å ha linje??

 

 

Eh...Mobiltelefon?

 

hehe, sorry... Men blir ikke det ganske dyrt å ringe support fra mobil da??

Lenke til kommentar

En kamerat av meg som har null peiling på data kikket nyskjerrig på meg en dag jeg åpnet maskinen hannes for å sette inn en ny disk. Han kikket på IDE-Kabelen og sa: "Er det dette som kalles bredbånd??"

 

Klippet ut fra mirc på #trondheim @ undernet

 

<18:35:13] (pust): hvorfor har du en @ foran navnet ditt?

[18:35:29] (cruz): fordi jeg er kanal operatør

[18:35:42] (cruz): det vil si at jeg kan kaste ut folk om de ikke oppfører seg pent og slikt

[18:35:59] (pust): men er du et vanlig mennske eller en data1

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: rottert på 2002-12-07 01:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 00:00, skrev GeirBraaten:

Underviste data til 35stk i helse og omsorg.


Den ene dama lurte på hvordan hun skulle få muspekeren lenger til venstre på skjermen. Musa hadde hun skyvd helt inn i veggen og kom ikke lenger. :wink:


Du skulle bedt henne kle på seg, komme seg unna veggen og bruke den plastklumpen med ledning ved siden av tastaturet...

Quote:


En annen fekta med musa på skjermen. -Hun påsto den ikke virket... :wink:


 

Henne skulle du gitt en Joystick med Force Feedback. Eller spurt "Hvordan takler typen din det da?".

 

Jeg er seriøst trøtt nå...

Lenke til kommentar

Fikk meg ADSL for et år siden. Så tenkte jeg at jeg skulle skryte litt av hastigheten. Så jeg sa til en kamerat at jeg hadde lastet ned en ny RAM brikke. så sa han: oi. kan du brenne en til meg og. Det værste var at han var seriøs.

 

Min mor har heller ikke så veldig peiling. Hun trodde faktisk det gikk an å vaske bort virus!

 

Mange rare folk og dyr!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 18:42, skrev Yuri:

Husker en som gikk på skolen som påstod at han hadde komprimert disketten sin...

Da hadde han visstnok plass til 2 GIGAbyte...


Hadde det vært tilfellet skulle jeg med glede betalt han noen hundrelapper for den disketten men men...


 

Lurer på hvor lang tid det tar å fylle en slik diskett?

Noen som har eksakte tall for bånbredden til en diskettstasjon?

 

Bruker jo lang nok tid på å laste inn 1.44 MB...

 

:razz:

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-12-07 02:50, skrev streeter:
Quote:

Den 2002-12-05 18:42, skrev Yuri:

Husker en som gikk på skolen som påstod at han hadde komprimert disketten sin...

Da hadde han visstnok plass til 2 GIGAbyte...


Lurer på hvor lang tid det tar å fylle en slik diskett? Noen som har eksakte tall for bånbredden til en diskettstasjon? Bruker jo lang nok tid på å laste inn 1.44 MB...

Det kunne jjo hende det var en 2GB tekstfil med laaaange rekkefølger av den samme bokstaven... Da skal man kunne zippe filene noe helt utrolig. Eller kanskje det var noen enorme .gif-bilder med stort sett samme farge over hele bildet. Da blir også filstørrelsen helt utrolig liten. Da _kan_ det jo hende hun fikk inn filer som er 2GB ukomprimert...
Lenke til kommentar

gullkorn nr 1

 

Muder sku bruke pcen for første gang. ho ha fått noen teininger over sitt nye bad i min mail.

åpnet opp teiningene å viste ho kor ho sku klikke for å flytte på bildet. kommer ned igjen etter 5 min då sitter ho og holder musa opp i luft å brukere 1 finger til å flytte på kula.

 

gullkorn nr 2

 

Var crew på eit lan å ein kar hadde problem me å komme sej på nettverket. so han kom bort å spurde om ej ikkje kunne hjelpe han. han ha såtte der i ein del timer. dette var ut på natta på første dagen. kommer bort å ser på de. då er ikkje der noe nettverks kort instalert. so ej spurde om han hadde drivere til de. ja han hadde noen heime sa han,, so han stakk og hentet. såg litt meir på pcen hans då. viste sej at han satt der med isdn kort å prøvde å koble sej til nettveket gjennom de.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 23:54, skrev Truman:

Quote:


Den 2002-12-05 22:23, skrev LarsM:

Har fått både spørsmål og påstander slengt etter meg:


1. Påstand:

Var en fyr som er et år yngre enn meg som mente at ved å bruke FAT16 som filsystem, fikk man dobbelt så stor plass
:grin:


vel... dette kan faktisk være rett! dersom alle filene er under 16KB, vil man få plass til dobbelt så mye på FAT16! Dersom du bruker windows og har en FAT32-partisjon, kan du velge properties/egenskaper på ei fil som er under 32KB, og se på:

Size on disk: 32,0 KB (32 768 bytes) .

Dataene lagres blokkvis, og man har intern fragmentering på blokkene dersom filene ikke fyller dem helt opp!

 

vel.. det stemmer ikke helt.. Du kan fint lage 4KB blokker på FAT32, og da kan du ha filer på alle filene dine på under 4BK, så får du plass til 4x på FAT32 enn det som var dobbelt på FAT16 :smile:

 

Har ikke noe med FAT versjon å gjøre, men blokkstørrelsen. FAT32 adresserer flere blokker enn FAT16 og kan dermed har mindre blokker på samme partisjons størrelse. Og dermed sparer man plass.. Men selve FAT adresseringen tar noe større plass, så den rapporterte freespace på en formatert 2GB partisjon blir litt større på FAT16 enn på FAT32.. NFTS og andre filsystemer ignorerer vi for å ikke gjøre diskusjonen for kjedelig :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-06 17:40, skrev psilocybe:

Quote:


Den 2002-12-06 16:48, skrev SineTwo:


hun svarte selvf0lgelig: windows 97...



 

hrm, hvis jeg ikke husker helt feil, så var det faktisk noe som het windows 97.. kodenavn memphis eller noe sånt.

 

 

Det stemmer det.. men når november kom så ble det hetende windows 98 istedet.. Memphis ble beregnet utgitt i 97, men er det OS'e vi kjenner som Win98 nå..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 05:09, skrev leffa:

gullkorn nr 1


Muder sku bruke pcen for første gang. ho ha fått noen teininger over sitt nye bad i min mail.

åpnet opp teiningene å viste ho kor ho sku klikke for å flytte på bildet. kommer ned igjen etter 5 min då sitter ho og holder musa opp i luft å brukere 1 finger til å flytte på kula.


gullkorn nr 2


Var crew på eit lan å ein kar hadde problem me å komme sej på nettverket. so han kom bort å spurde om ej ikkje kunne hjelpe han. han ha såtte der i ein del timer. dette var ut på natta på første dagen. kommer bort å ser på de. då er ikkje der noe nettverks kort instalert. so ej spurde om han hadde drivere til de. ja han hadde noen heime sa han,, so han stakk og hentet. såg litt meir på pcen hans då. viste sej at han satt der med isdn kort å prøvde å koble sej til nettveket gjennom de.


 

VEnnligst ikke skriv dialekt. Skriv enten nynorsk eller bokmål.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 12:42, skrev Lufen:

samma om de skriver på dialekt

hvis det erleselig så er det ok

uansett skriv helst på bokmål

slipper å tenke mens jeg leser da


 

Lingo kalles det der. D r d d r-Det er det det er. Hva er best ? :smile: Få vekk mobil språket, er jo helt forferdelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...