Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-05 00:28, skrev pifler:

Var hos en jente som hadde hatt ADSL i over et år...så skulle jeg laste ned noe på internet og ble forundret over farten...konstant 8 kb/s. Plutselig slo det meg at jeg burde sjekke oppkoblingen, og riktig nok, der sto det "Tilkoblet ved 64 000 bps"
:grin:
Ved nærmere undersøkelser viste det seg at ingen av de to (!) nettverkskortene var installerte, og ADSL modemet hadde stått og samlet støv i et år mens de hadde vært oppkoblet døgnet rundt med ISDN!
:grin:
HAHA!


 

Hadde de ikke merket det på telefonregninga på et år? For noen folk :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi hadde strømbrudd på bruket for noen dager siden og jeg fikk da en mindre blid telefon fra en bibliotekar som sa at "nå må dere **** meg komme å fixe maskina mi den starter ikke!"

fatter ikke at det går an å ikke få med seg et strømbrudd, tiiidlig om morran på vintern... eller kansje han trodde de gikk på luft og grønne erter :razz:

Lenke til kommentar

Har dere hørt om bestemora som hadde kjøpt seg Data på auksjon.

Ja ca 2 uker etter kjøpet ringte hun selger og spurte følgende.

 

Du den datamaskina jeg kjøpte hos deg virker ikke , jeg trykker og trykker på knappen som skal starte maskina men det kommer ikke frem noe bilde.

 

Selgeren ble dypt sjokkert.

Ja han hadde jo kun solgt henne en 14 tommer skjerm.

:lol:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: QTC på 2002-12-05 09:37 ]

Lenke til kommentar

Diskuterte data med en som er 2-3 ganger eldre enn meg på jobben. Han syntest alle datamaskiner var så kjedelige(Farge/fasong). Jeg sa at nå har dem komt med farge på kabinettet, og til og med GLASS-dører i sidene!

Han svarte: "nei, hvorfor skal jeg sitte og se på mange tannhjul som går rundt og rundt?"

 

(Han har en forholdsvis ny datamaskin men har aldri sett innmaten.)

 

En som nevnte Commodore 64... Jeg hadde selv store problemer med å forstå hvorfor vi måtte sitte å vente på den trege kassett-spilleren. -Om et spill var fra 76 til 112 på kassett-spilleren(telleverket), så kunne vi vel bare spole!?!?!?

 

(Men har forstått det nå :smile:

 

-Jan Ove-

 

(Som ikke har så god peiling, enda, men lærer hver dag=)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 03:33, skrev SnowDOG_:

Hehehehe det dummeste eg har hørt nå veldig nylig var en her på forumet som spurte om strøm kabelen var den samme som strøm kabelen til skjermen
:lol:

Dette ble spurt for igår tror eg? vil ikke finner tråden da eg ikke vil at han skal mobbes
:grin:


 

Hva var så morsomt med det egentlig? Det ER jo samme kabel..og hvis du ikke vet det så er jo ikke bare å anta at de går omhverandre..

 

(og før du spør så var det IKKE meg som spurte om det nei)

Lenke til kommentar

Leste en sak fra pcworld norge for ei god stund sia. Det hjalt en kunde som ringte til tele-support på telenor for hjemmepc-ordningen. Han sa direkte til mannen på support om han kunne ta ut cdeen fra fryseboksen ??. mannen på support spurte selvsagt om hvorfor han hadde en cd i fryseboksen. Jo fordi det er virus på den. Og kulde dreper jo virus svarte mannen som ringte support. Tenk å holde på med sånne folk hele dagen :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 07:43, skrev aurstad:

Quote:


Den 2002-12-05 03:33, skrev SnowDOG_:

Hehehehe det dummeste eg har hørt nå veldig nylig var en her på forumet som spurte om strøm kabelen var den samme som strøm kabelen til skjermen
:lol:

Dette ble spurt for igår tror eg? vil ikke finner tråden da eg ikke vil at han skal mobbes
:grin:


 

Hva var så morsomt med det egentlig? Det ER jo samme kabel..og hvis du ikke vet det så er jo ikke bare å anta at de går omhverandre..

 

(og før du spør så var det IKKE meg som spurte om det nei)

 

:grin:
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 23:59, skrev johna:

På jobb var det ei dame som ringte meg og spurte om jeg ikke kunne komme og skru Harddisken oppunder pc-pulten hennes.. Da jeg kom opp kunne jeg ikke dy meg: Hvor skal resten henge..?


den der er standar.. ALLE kaller toweret for harddisken.. men vis jeg tuller med det så fortstår dem det ikke en gang

Lenke til kommentar

Åhahååhh....

:razz:

 

Har etpar her:

En dame spurte om hun kunne få hjelp fordi muspekeren hadde "kjørt seg fast".

Det viste seg at muspekern var i øverste venstre hjørne på skjermen, mens musa lå i nederste høyre hjørne på musematta. Vedkommende som kom til "åstedet" løftet så musa opp, flytta den lenger inn på matta og konstanterte at alt var ok, til stor beundring fra damen som ytret: "Næhh.. Jøss går det an å løfte den opp også...?"

 

Det med å "installerer internett" og at "internett ikke virker" er vel en kjent sak...

 

En annen gang ble jeg oppringt av noen som skulle legge inn noe fra en CD, men vedkommende kunne ikke forstå hvordan den firkantede CD'en kunne passe i CD skuffen...

 

Begrepsforvirring, eller lav forståelse av de derre barnelekene der ulikt formede tre/plastbiter skal plasseres i hull med korresponderende geometrisk utforming...?

 

Beats me... :grin:

Lenke til kommentar

etter noen år på forskjellige support avdelinger rundt om i eu. skal bare si,

alle forventer at når man kjøper en bil så kan man å kjøre å fylle bensin, skifte dekk, o.s.v.

 

men alle er forventet å kjøpe en pc, å ringe supporten om en hver ting uansett hva det gjelder.

 

sunn fornuft burde gjelde når det gjelder pc'r også

men nei

 

 

:smile: bare de syke kan bli friske.

Lenke til kommentar

Hehehe ja her var det mange morsomme og dumme spørsmål :smile:

Jaja nok om bestemora og sin nye 14 tommers datamaskin :wink:

 

her er en ny en jeg kom på:

 

Min kamerat som i dag er en kløpper på data var i sin pure ungdom ganske så uopplyst når det gjalt datavirus.

Ja han trodde faktisk att ett datavirus var ett [eller flere] små kryp som hadde gjømt seg i maskina og drev på der inne i kabinettet og tyggde på kabler og annet hardware slik att maskina til slutt gikk sund :lol:

 

:grin: knaske knaske :grin:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: QTC på 2002-12-05 09:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...