Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja her må man vel bare legge til litt :smile:

 

NT domain bruker på w95.

bruker: Jeg får ikke logget inn på maskinen, men det fungerer heldigvis om jeg trykker avbryt.

jeg: Men da får du ikke tilgang til printere og filene som er lagret på serveren

 

**litt ettersjekk av brukernavn og passord. Jeg logger inn velykket med brukerens Id**

 

jeg: fant ikke noe feil.

 

**forundret bruker lurer på om vi ikke skal se på det i morgen, for da pleier det ofte å løse seg når brukeren hadde samme problem før. Dagen etter ser jeg tilfeldigvis at brukeren prøver igjen**

 

jeg: men du bruker jo ikke riktig brukernavn. Nå skrev du "Ola Nordmann" mens du har brukt initialer i 1,5 år.

bruker: Er den sååå nøye?

 

--

 

Bruker fikk ikke nettverkskortet til å fungere. Over telefon bad jeg ham om å slette det fra enhetsbehandling. Men brukeren nektet plent, det var ikke snakk om.. for nå hadde han brukt 2 dager på å få den inn.

 

--

 

Før internett og 1,4" floppy'n store gjennombrudd ba jeg om å få tilsendt en kopi av dbfile som kunden hadde på floppy.. Den saken var grei, 4 dager etter på fikk jeg brev med fotostatisk A4 kopi :smile:

 

--

 

hørt et sted: kunden fikk ikke PC'n til å fungere, og han klarte ikke se om ledningene stod ordentlig i bakider.. Hjalp ikke at han hadde en lampe i nærheten for stømmen hadde godt.

 

 

..nei kan jo fortsette hele kvelden, forumet støtter vel ikke stort lenge poster..

Lenke til kommentar

Jeg jobber på elkjøp. :smile:

Men i motstning til mange andre elkjøp selgere så kan jeg en del data.....

En kammerat av meg har jo da kjøpt seg Laptop (Fujitsu Siemens Amilo 2400) eller.no

 

Denne omtaler han som harddisken.......

 

Men det dessidert morsomste jeg har vært bortig skjedde for ca. 1 1/2 år siden, jeg og en kammerat var skikkelig inne i mirc scripting......

Vi stod å snakka da kammerat nr. 2 kommer bort midt i samtalen å sier, hvem er egentlig han farlige hackeren som det er advarsel om når du starter mirc??

 

Det er han som har "laget" mirc sier jeg....

 

Åååå ja sier han, jeg trodde at author var tysk og betydde advarsel farlig datahacker jeg............

 

 

Dere skal tro jeg og kammerat nr 1 lo godt...

Lenke til kommentar

jeg har en jeg og.. en person som ikke kom seg på nettet.. han lurte på om det var fordi at på siden der passordet var utdelt så sto passordet på RØDT.. mens han ikke fant noe fargevalg i passordboksen og følgelig fikk han kun skrevet med svart. så han lurte på om det var en måte han kunne endre det passordet til et passord med svart skrift. :grin:

Lenke til kommentar

Unnskylde meg, men må komme med en litt snusfornuftig saksopplysning.

Lærere og andre, ofte godt voksne personer, i offentlig sektor har igjennom kurs

lært at denne kassen, boksen, kabinettet eller hva ****……. Skal kalles HARDISK som et felles ord, slik at alle skal forstå hva de mener.

Jepp, oppklarende gitt.

Lenke til kommentar

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ronndi på 2002-12-05 19:02 ]</font>

 

________________

 

I stedet for å redigere, kunne du kanskje slettet meldingen? Det går an, og så slipper vi moderatorer å gjøre ryddejobben din...

For gratis support dersom du ikke får det til, reinstaller Windows og ring IBM Norge.

 

-moderator yummy-

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-12-06 03:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 18:59, skrev akzj0n:

Med å poste den meldingen 4 ganger, var det for å understreke poenget ditt eller.no ? :smile:


 

Det var da utrolig hvor raskt du reagerte da?

Nei fikk noe trøbbel med linja her, og oppdager til min forskrekkelse at meldinga er sendt fire ganger.

Hvorfor skjer aldri dette når de kjører inn lønna :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 18:16, skrev P@rm@nn:

Quote:


Den 2002-12-05 18:08, skrev AlexK:

Quote:


Den 2002-12-05 17:57, skrev P@rm@nn:

Det syke er at ahn får 6000 for den.


Nja.. Det gjenstår vel å se. Ingen har lagt inn bud så langt.

 

Quote:


Det betyr at hvis jeg sleger min gamle 386 så har jeg råd til en ny. Luter på om 486 er mer verdt?


Nei, den er nyere, så den har nok ikke så stor samleverdi.
:D

 

Prøv med en 286 eller en gammel 8086/8088, så skal du nok se at pengene strømmer på...

 

 

Står nå:

bærbar 386( april 90)ibm

Nåværende vinnerbud kr 6000.00.

på qxl. Ikke at jeg er den mest erfarene brukeren av qxl, men er vell ikke så lett å ta fel av.

......

Nåværende bud:

kr 6000

Minstepris oppnådd

............

 

 

 

hvis undertegnede mr.smartypants ser på budoversikten, så ser alle og enhver med unntak av blinde uten braille-output fra pcen at det IKKE ER ET ENESTE BUD :p

Lenke til kommentar

Jaja, får vel bidra litt eg og.

 

Var utplassert på Expert eingang på vidaregåande, så skulle eg selge ein printer til ein kunde. Eg såg at det kun var USB, og ikkje LPT på den printeren, så kanskje mannen ikkje hadde USB-port..

"På denne printeren er det ikkje 'vanlig' printerkabel, men ein USB-kabel. Sånn ser den ut. Har du ein sånn USB-inngang på maskina di?"

Fyren ser dumt på meg, så svart han;

"Joda, eg har sånn DVD"

 

Ein anna som ikkje er så gale heller;

 

Eg sat på NITH (Norges Informasjonsteknologiske Høgskole). Dei er heilt sikre på at dei er den beste IT-høgskulen i landet. Det inntrykket sit ikkje eg att med når eg høyrde eit par av studentane diskutere "xDSL", og kor raske dette "xDSL" visst var.. Bra dei ikkje nemnde Win9x, då hadde eg sikkert ikkje greidd å halde meg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 00:28, skrev pifler:

Var hos en jente som hadde hatt ADSL i over et år...så skulle jeg laste ned noe på internet og ble forundret over farten...konstant 8 kb/s. Plutselig slo det meg at jeg burde sjekke oppkoblingen, og riktig nok, der sto det "Tilkoblet ved 64 000 bps"
:grin:
Ved nærmere undersøkelser viste det seg at ingen av de to (!) nettverkskortene var installerte, og ADSL modemet hadde stått og samlet støv i et år mens de hadde vært oppkoblet døgnet rundt med ISDN!
:grin:
HAHA!


 

HAHAHAHAHAHA!!! **** så pent da *le*

Lenke til kommentar

En venn av brodern jobba i kundeservice hos en eller annen ISP, og fikk følgende telefon:

 

- Jeg har kjøpt internett, hva skal jeg gjøre nå?

 

Vennen begynner pent...

- Har du kobla i strømkontakten?

 

- Jada, det har jeg.

 

- Og du har kobla modemet i datamaskinen?

 

Hvorpå kunden spør forundret:

- Datamaskin?

Lenke til kommentar

Måtte bare legge til en til, en litt gammel en;

En bekjent, forøvrig kalt Bædii, hadde hørt om det fantastiske internett hvorpå han spurte meg om jeg kunne være behjelpelig med å skaffe han "no' internett" Etterhvert som han skjønte at det måtte en datamaskin til, lurte han på hvilken type maskin som hadde mest internett. Jeg forklarte han gang på gang hva internett var og hvordan det fungerte...men han ga seg ikke. Da han omsider hadde fått tak i en datamaskin ringer han meg opp og sint som ei fele; " du har lurt meg! her er det ikke noe internett" "Du sa at internett fulgte med maskinen du, og jeg finner ingenting" :lol:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 16:04, skrev

Jeg har noen fine saker her:

2) En i klassen som hadde dataproblemer (som ikke

andere i klassen min har;)) jeg spørte åsse operativsystem han har, han sa windows98.


 

Regner med at det er rettskrivningen vi skal le av her ?

Det heter "ANDRE" og ikke andere.

Det heter "SPURTE" og ikke spørte.

Det heter "HVILKET" og ikke åsse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...