Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mange gode historier her :smile: men jeg skjønner jo godt folk som sier disse tingene. kan man ikke data, så kan man ikke data. jeg hadde sikker sakt masse dumt vist jeg skulle ha hjelp til f.eks fikse bilen. er forsatt mange ting innenfor data jeg driter meg litt ut på av og til, ting jeg ikke har peiling på. men det er jo morsomt :smile:

Lenke til kommentar

Gullkorn? Hvorfor må jeg få jernteppe akkurat nå?

 

Hmm, sitter jo i brukerstøtte så jeg har noen da.

 

-

Bruker fikk ikke skrevet noe ut, og kunne en del tekniske termer. "Jeg har sjekket IP adressen og antall RAM, og jeg får opp internett, men jeg får fremdeles ikke skrevet ut."

-

Andre ord for selve maskinen: harddisk, c:, boksen

-

"Jeg tror toneren i blekkskriveren er tom"

 

Husker ikke fler i farta.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 23:59, skrev johna:

På jobb var det ei dame som ringte meg og spurte om jeg ikke kunne komme og skru Harddisken oppunder pc-pulten hennes.. Da jeg kom opp kunne jeg ikke dy meg: Hvor skal resten henge..?


 

En kamerat sa i dag at han skulle få seg ny hardisk, en slik på 1.8ghz og med mye ram.

Lenke til kommentar

ja, en kammis hadde formatert, og fant ikke passordet til telenor isdn'en sin...

 

han ringte telnor support og spurte om passordet og brukernavnet..

 

"ja hei du, jeg har formatert og skulle gjerne hatt et nytt brukernavn og passord"

 

---- "formatert??"

 

hehe

 

mannen fra telenor som skal veilede folk...

Lenke til kommentar

En vandrehistorie fra den tiden hvor datamaskiner

var stOOre og en shutdown tok 5-10 minutter.

 

Historien er som følger:

En IBM ansatt i Norge skulle etter ferdig arbeidstid slå av maskinen, så han setter seg på konsollet,

taster "shutdown", og går får å ta seg kaffe og prat ved kaffemaskinen.

Etter et kvarter kommer han tilbake, og maskinen surrer og går fremdeles. Etter nye 20 minutter kommer det så plutselig fram i konsollet:

"Finished shutting down Norway net...

starting shutting down Sweden..."

 

Ups! Han ble visst ikke værende lenge i IBM...

Lenke til kommentar

Gjengangeren er vel "harddisken".

 

Engang i sjuende klasse (to år siden) kom lærer'n vår og sa at harddisken i b-klassen var stjålet. Jeg visste jo da om lærerinna mi sine kunnskaper om data, så jeg skjønte fort at det var maskina det var snakk om. Jeg kunne ikke dy meg, jeg måtte bare spørre om de virkelig hadde åpnet kabinettet og skrudd ut harddisken? Hun svarte ikke på det... :smile:

Også den harddisken da! Den var jo ikke større enn 1,6GB..!

 

_________________

Hva skulle man gjort uten data?

CAPS LOCK KAN OFTE VÆRE LITT GREI Å HA.

Hjemmesiden min: http://home.no/tobbenos/

 

[ Denne Melding var redigert av: zZzZz på 2002-12-05 16:01 ]

Lenke til kommentar

Jeg har noen fine saker her:

 

1) Jeg var på en databutikk i drammen (webonline) og der kom det en dame inn de som skulle ha en harddisk, hu kom å sa at hu skulle ha en harddisk, og han som betjente hu spørte om åssen hdd skulle hu ha? hu sa "billigst bulig"

 

2) En i klassen som hadde dataproblemer (som ikke andere i klassen min har;)) jeg spørte åsse operativsystem han har, han sa windows98.

 

3) En kammerat av meg greie å slette systemfila fra pcen.

 

4) Værste jeg vet er folk som bruker windows ME og sier at xp er dårlig. jeg la inn winxp (han hadde me inne) en gang for en jeg skjenner, etter to uke så la han inn ME. han sa at XP er dårlig, fordi han hadde lest det på en nett side.

 

[ Denne Melding var redigert av: www.tracid.tk på 2002-12-05 16:05 ]

Lenke til kommentar

En kamerat som jobbet i en databutikk opplevde denne episoden:

En dame kommer inn i butikken, og har med seg et kontantkort som ser helt voldtatt ut. 'Dette virker ikke' påstår hun. 'Hva er det du har gjort med det?' spør kameraten min. Det viste seg at hun hadde prøvd å trykke dette pappkortet inn i telefonen, der simkortet skulle være. Hun hadde nemlig en eldre mobiltelefon der sim-kortet var på kredittkortstørrelse...

 

En annen historie jeg leste en plass:

En dame klagde på at faksen hennes ikke virket, arket hun ville sende ble ikke sendt! Det kom jo ut igjen på andre siden...

Lenke til kommentar

Kom bare på min venn "Lan marerittet" som jeg tidligere har nevnt.

 

Sitter å klager høylytt over at han ikke får kobla til nettverket. Med stor misnøye disconnecter jeg fra multiplayer spillet jeg holdt på med og gikk for å hjelpe ham.

Etter sjekking av kabler, bytting av porter tar jeg en titt på selve software delen.

Jeg spør ham om vi skal prøve å oppdatere driverne.

Da finner jeg ut at han hadde siden forrige lan da jeg installerte nettverkskortet hans, uninstallert all softwaren til kortet.

 

En liten detalj han hadde glemt å fortelle meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...