Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-04 23:29, skrev venomzorg:

1. stefaren min fikk seg isdn, har klarte og koble seg til men ikke og laste opp en side, da sa han:

jeg har for lite ram!, ser du den jobber men den klarer ikke laste opp siden. (450mhz, 64mb ram)


2. her er en jeg leste en gang for lenge siden på forumet. var en kar som jobbet i databutikk, også kom det en dame som skulle ha noe til maskinen sin.

så sa han at hun måtte fortelle åssen maskin det var, joda det hadde hun skrevet ned på en lapp.

og fra lappen leste hun: creative 40x.




 

 

HAHA ! Den var dagens

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mamma, som forøvrig er en djævel på kabal, kan egentlig ikke så veldig mye mer om data, hadde en gullkommentar for et par år siden. Jeg hadde Win98 installert, og var litt plaget med blåskjermer(bombe), og jeg sa til mamma: "Ikke vits å spille kabal nå, PC`en bare klikker." Da sa hun: "Har du prøvd å dobbelt-klikke eller?"

 

Jaja, lo litt den gang..

Lenke til kommentar

Ler så jeg griner her ja...

 

Det er faren min som er mester for den eneste historien jeg husker i farta.

 

Faren min kan atskillig mer om bil enn han kan om data, og for et par år siden ba han meg om å laste ned produktkatalogen fra Biltema. Jeg koblet meg opp, rotet litt rundt på sidene deres med pappa hengende over skulderen min. Omsider finner vi det han er ute etter, en pdf-fil på 2-3MB. I det jeg skal trykke 'lagre som...', stanser han meg: "Vent litt, er du sikker på at vi har plass til dette da?"

Vi hadde 30GB ledig på D:

 

Men han kommer seg da han også; her om dagen spurte han meg om jeg ikke kunne legge inn Linux til ham. Men jeg vet ikke helt om jeg tør...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 15:39, skrev Mikka:

En dude i klassen min lurte seriøst på hvorfor ingen bare "kunne lagre hele internett på en diskett!?"



 

 

Noe lik:

xcopy /E /V /C /I /F /G /H /K /Z internet.* a:*.*

 

Du kan jo be han om å kjøre en "DIR" først....

 

Eller kanskje hvis han har lyst ti å slette internett: deltree /Q internet.*

Lenke til kommentar

En gang for noen år siden i forbindelse med en diskusjon om hvilket programmerings språk som var best kom vår eminente høyskolelærer med følgende utsagn:

"Det har ikke noe å si hvilket programmeringsspråk man bruker for elektronene går like fort uansett..."

 

Så da så.

Lenke til kommentar

1:Jeg var med noen kamerater på LAN (var bare 5-6 stk.) så når vi gikk hjem for kvelden skrudde vi av hub'en. Dagen der på glemte vi helt ut dette og stresset med nettverket i 10 min eller no, før vi fant ut at vi hadde skrudd av hub'en.

2:En kamerat kom hjem fra LAN og klarte å blande mus & tastatur inngangene (PS2). Han kom dagen etter på skolen å kunne ikke forstå hvorfon pcen ikke ville starte opp,og hver gang han beveget på musa pep det noe fælt.... :smile:

Lenke til kommentar

Har jobbet med autocad i en del år, kundene har ofte vært arkitektkontorer mm. Merk dere at arkitekter generelt har en oppfatning av at i samfunnet er det dem -og så alle andre. De snakker svært ofte nedlatende om sivilingeniører og lignenede som om de ikke var annet enn en lager arbeider. Så poenget;

En kunde tilkaller på stedet support da de har tegninger de ikke får åpnet. Etter litt søking til de rette filene, åpning av disse får vi opp en feilmelding som sier at filen er corrupt. engelsk for at filen er fucka opp og må kjøres "recover" på.

Jeg sier" filen har blitt corrupt, det er grunnen til at det ikke virker"

Så smeller det ifra arkitekten; " driver filene med utpressning?" :lol: :lol: "Er det en slags mafia??" :lol: :lol:

 

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-12-05 16:44 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-12-05 21:52 ]

Lenke til kommentar

Stod på Spaceworld og skulle kjøpe ett eller annet her for et par måneder siden. Det kom inn 3 typer som sa til ekspeditøren at de ville kjøpe det nødvendige for å sette opp nettverk mellom deres tre PC'er. Tror dere ikke ekspeditøren prakka på fyrene en Y formet (splittet) LPT kabel til blodpris! Det ville jo la seg gjøre å kopiere noen filer over til en laber hastighet, men gutta bad om nettverk og hadde tydelig tenkt å bruke det til spill! Burde vært et minstekrav om kompetanse for å få lov til å selge PC-utstyr!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 00:28, skrev pifler:

Var hos en jente som hadde hatt ADSL i over et år...så skulle jeg laste ned noe på internet og ble forundret over farten...konstant 8 kb/s. Plutselig slo det meg at jeg burde sjekke oppkoblingen, og riktig nok, der sto det "Tilkoblet ved 64 000 bps"
:grin:
Ved nærmere undersøkelser viste det seg at ingen av de to (!) nettverkskortene var installerte, og ADSL modemet hadde stått og samlet støv i et år mens de hadde vært oppkoblet døgnet rundt med ISDN!
:grin:
HAHA!


 

LOL !!!!!!

 

 

HEHEHEHEHEHE!!!

 

Så ***** driti ut!!

 

**** så morsomt!!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 16:38, skrev cazzar:

En gang for noen år siden i forbindelse med en diskusjon om hvilket programmerings språk som var best kom vår eminente høyskolelærer med følgende utsagn:

"Det har ikke noe å si hvilket programmeringsspråk man bruker for elektronene går like fort uansett..."


Så da så.


 

Hoho :grin:

Det er noe av det beste jeg har hørt. Den må jeg bare ha som signatur. :smile:

Lenke til kommentar

Hadde en kar her på bruket som gikk forbi et kontor hvor vi holdt på sette inn en pc,, Pc'n han under bordet, skjermen stod på pulten, men ingenting var koblet til fordi jeg skulle hente ledninger. Da jeg akkurat kom opp satt han på huk og tittet under bordet,, og sier: Kan du fikse trådløs strøm til meg å, så slipper jeg alt av ledninger??

Ømf,, det har vi ikke liggende,, men det kommer nok snart.. hehee,,, snakk om å holde maska,, han var jo en VIP..

Lenke til kommentar

For 5-6 år siden satt jeg på en datasal på NTNU og fikk jeg ett litt paranoid blikk fra sidemann og så visket han spørsmålet "Jeg er ferdig med å skrive denne linjen, hvordan kommer jeg ned på neste?" Fyren _mente_ det seriøst.

 

Og så da bestemor fikk se at jeg hadde den bærbare PC'n på, på gjesterommet: "Jøss, har du TV her? Hvorfor kommer du ikke og ser TV sammen med oss andre?"

 

Og en gang jeg skulle bygge PC så hadde jeg den tilkoblet en skjøteledning med bryter på. Bryteren var selvfølgelig av, og da jeg var ferdig å bygge slo jeg bryteren på og ventet spent... åååå WTF har jeg gjort galt? Den starter jo ikke... Stiv i blikket kom jeg på at jeg hadde glemt å trykke på knappen på kabinettet... ble litt lettet da ja..

Lenke til kommentar
Quote:


Den 2002-12-05 16:04, skrev

Jeg har noen fine saker her:


1) Jeg var på en databutikk i drammen (webonline) og der kom det en dame inn de som skulle ha en harddisk, hu kom å sa at hu skulle ha en harddisk, og han som betjente hu spørte om åssen hdd skulle hu ha? hu sa "billigst bulig"


-Haha! Skulle hun ha en billig harddisk? Hoho...


2) En i klassen som hadde dataproblemer (som ikke andere i klassen min har;)) jeg spørte åsse operativsystem han har, han sa windows98.


-Haha. Jeg er mekaniker. Så kom det en som hadde problem med bilen. Jeg spurte hvilken bil han hadde. Så sa han: Jeg har en Hyundai Accent 95mod. Haha!!!


3) En kammerat av meg greie å slette systemfila fra pcen.


-Hoho! (Det er ikke så vanskelig..)


4) Værste jeg vet er folk som bruker windows ME og sier at xp er dårlig. jeg la inn winxp (han hadde me inne) en gang for en jeg skjenner, etter to uke så la han inn ME. han sa at XP er dårlig, fordi han hadde lest det på en nett side.


-Hihi! Det står faktisk mange steder at XP er dårlig. Det står bare ikke at det er bedre enn ME.


Lenke til kommentar

Husker forresten en jeg jobba sammen med før. Han var pensjonert trailersjåfør, og var nå ansatt som altmuligmann. Dette innebar at han en gang skulle ut å ta en del illustrasjonsbilder med digitalkamera. Dette gikk merkelig nok ganske bra helt til en gang han skulle overføre bildene fra kamera til PC. Han hadde en liten CompactFlash-leser kobla til PC-en til det formålet. Uten at jeg kan si om det gjelder ekstrailersjåfører generelt, så var iallfall ikke vår mann spesielt fingernem. Han greide derfor å bøye en av kontaktpinnene nede i CF-leseren. Da jeg blei tilkalt for å hjelpe hadde han atpåtil med makt skjøvet CF-brikka helt ned i leseren, slik at pinnen lå flatt langs bunnen av sokkelen. Jeg spurte han da om han ikke hadde merka at noe var galt da han skjøv brikka inn.

- Joda, han hadde sett at pinna var skeiv. Men han trudde ikke det gjorde noe, for det måtte da bli mer enn god nok kontakt gjennom alle de andre pinnene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...