Gå til innhold

Førsteinntrykk av PlayStation 3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er da fælt hvor folk trekker inn "Xbox/NGC/PS2" i denne diskusjonen når det er snakk om PS3 og om den blir en suksess. At PS2 gjorde det godt i forrige generasjon betyr ikke at PS3 automatisk gjør det. Andre tider, større konkuranse og andre forhold. Vi er i en ny generasjon nå, så kanskje slutt med å trekke paraleller mellom de 2 generasjonene, for det er som sagt helt andre tider nå og PS3 har mye større konkuranse i Wii og X360 enn PS2 hadde i NGC og Xbox.

Lenke til kommentar
Vel, jeg regner med at han var ferdig å teste PS3 før han begynte å skrive, så at følelsene for maskinen kom til å endre seg i løpet av skrivingen ville vært litt merkelig ;)

7897880[/snapback]

 

Før han begynte å obdusere da... Fornøyd?

7897913[/snapback]

 

 

Overskrifta var vel eigentleg den siste setninga i heile artikkelen eg skreiv. Og obduksjon var nok ikkje meint som noko anna enn at vi går under panseret på maskina. ;)

 

Men kva vil du eg skal gjere? Eg sit igjen veldig lite imponert etter ei veke med maskina. Skal eg lyge og sei "spring og kjøp på lanseringsdato"? Eg kan ikkje gjere det. Som eg og seier i artikkelen, ting kan bli fiksa i nye firmware-oppdateringar, og det seier seg jo sjølv at det vil kome fantastiske spel i framtida. Og som ein anna sa her, artikkelen skreiv eg altså etter å ha brukt tid på maskina.

 

Poenget er berre det at slik eg ser det, så er ikkje PS3 ei god investering akkurat no. Det betyr ikkje at den vil være ei dårleg investering i all framtid. Og for all del, om det er ein Blu-Ray spelar du er på jakt etter, så er det ei billeg maskin.

Lenke til kommentar
Det er jeg helt enig i.

 

Det jeg reagerte på er at noe av ordlyden i artikkelen for meg som en objektiv leser var vinklet slik at det virket som PS3 var erklært død omtrent før første åndedrag.

7898041[/snapback]

 

Det meinar eg sjølvsagt ikkje, men Sony har ein jobb å gjere på visse punkt, det er eg ikkje i tvil om. Men sjå på Xbox 360. Dei har gjort ei rekke oppdateringar på maskina for å gjere det lettare å navigere. Det var litt kronglete der i starten og. Til dømes kunne du ikkje lage kø når du lasta ned, eller i det heile tatt gjere noko anna medan du lasta ned. Vil rekne med dette blir forandra på PS3 og :yes:

Lenke til kommentar

syns det er helt bak mål å klage på artikler som er mer kritiske enn man selv kanskje er enig i. det er andre veien som er "farlig". så hypa som PS3 er, så slipper den unna mye kritikk, akkurat som hypa spill. bra at noen sier hvordan det FAKTISK ligger an!

 

jeg har den siste tiden for mer og mer respekt for gamer.no, fordi det virker som at de tør å slakte der andre blader\nettsteder lar seg rive med av hypen.

 

EDIT: merk at jeg skriver "klage på". med det mener jeg at det er helt fint å komme med saklige argumenter for hvorfor PS3 kanskje er bedre enn det forfatteren gir utrykk for, men når noen nesten angriper forfatteren personlig fordi han våger å skrive en kritisk artikkel, så bør man kanskje se litt i seg selv isteden...

 

å være fanboy av en ansiktsløs megacorporation, som kun vil tjene mest mulig penger er bare tragisk, uansett om det er sony eller MS.

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange som ikke har lest denne, men her er en annen person sitt førsteinntrykk også. En som har kjøpt ps3 for den nette sum av 6000kr. (riktig nok en amerikansk versjon), men han drar også frem en del punkter.

 

Alt i alt virker han fornøyd med kjøpet, men han var ikke ute etter kun en spillmaskin.

 

Artikkelen kan leses Her .

 

Jeg poster ikke denne som en klage på artikkelen. Personlig synes jeg artikkelen til Gamer inneholder flere relevante punkter. Men en artikkel blir fort subjektiv, og da må det være lov med artikler som heller andre veien også. Jo flere artikler som er skrevet jo bedre kanskje, for dem som er i tvil. Det vil si, sålenge de holder seg saklige :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

PS3 er sannsynligvis ikke en god investering akkurat nå nei, med mindre man er ute etter noen av spillene som allerede er sluppet. Morsomt at folk sitter og sier at konsollen kommer til å ha så mange gode spill, og bruker det som et argument mot artikkelen.

Det er da ingen tvil om at den kommer til å ha flere gode spill, men er det ikke da like greit å vente til de spillene dere skal ha kommer slik at dere får pressa ned prisen? (Ser for meg at sony justerer om de ikke selger en døyt!)

 

For å ikke høres ut som en grusom fanboy nå så kan jeg legge til at jeg angrer litt på at jeg kjøpte wii til 2700. Det eneste spillet jeg har hatt glede av er Zelda, og det skaffa søsteren min seg til GC uansett! Hadde jeg venta til mario galaxy og/eller super smash bros hadde kommet har prisen sikkert gått ned fra blodpris til antatt pris :D

 

Alt i alt virker han fornøyd med kjøpet, men han var ikke ute etter kun en spillmaskin.

Dette er også et rimelig viktig poeng. Det kan jo tenkes at PS3 er rimelig tatt i betraktning hvor mye du får, men det hjelper vel lite om stakkaren som kjøper ikke hadde bruk for halvparten.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Jeg slår til med PS3 den dagen Gran Turismo HD og Metal Gear Solid 4 har satt sine føtter godt nedi jorda. Jeg foretrekker heller Sixaxis-kontrollen til PS3, fremfor Wii- og 360-kontrollen.

 

Dessuten har PS3 langt flere utganger enn det 360 og Wii har, til og med så spiller den av Blu-Ray-plater uten å trenge noe tilleggsutstyr (se: Xbox360), og den dagen PS3 synker ned til en bekvemt prisnivå, så er nok denne maskinen velkommen inn hos flere hjem vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Jeg slår til med PS3 den dagen Gran Turismo HD og Metal Gear Solid 4 har satt sine føtter godt nedi jorda. Jeg foretrekker heller Sixaxis-kontrollen til PS3, fremfor Wii- og 360-kontrollen.

 

Dessuten har PS3 langt flere utganger enn det 360 og Wii har, til og med så spiller den av Blu-Ray-plater uten å trenge noe tilleggsutstyr (se: Xbox360), og den dagen PS3 synker ned til en bekvemt prisnivå, så er nok denne maskinen velkommen inn hos flere hjem vil jeg tro.

7900057[/snapback]

 

Ja kan hende jeg slår til på en PS3 når det kommer noen gode titler, som f.eks GT5, Metal Gear Solid, God of War 3 eller SotC. Men til nå er den bare en stor dyr svart boks for min del.

 

Utganger er vel og greit, men hvor mange trenger man egentlig? Med f.eks Wii kobles alle ekstra tingene til Wiimotens port, dvs Nunchuken og Classic controller.

 

Det som jeg synes er bra med X360 er at du faktisk får de valget av å investere i det du vil investere i. Om du ikke trenger HD-DVD så kjøper du det heller ikke. Om du ikke vil spille online trenger du heller ikke betale for det. Det synes jeg er litt mere bekvemt enn å legge masse penger i noe enn ikke blir å bruke (jeg i alle fall).

 

Blir dog spennende å se om PS3 blir å finne veien til de tusen hjem når prisen er synket, eller om det nettopp blir ankerpunktet som drar PS3 ned. For med PS2 hadde de egentlig ikke mye konkuranse. Men PS3 har en helt annen konkuranse i X360 og Wii, så det blir spennende. Blir folk å vente på at PS3 synker i pris, eller går de heller for konkurenten. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

 

Beklagelegvis har ikkje min HDTV støtte for 1080p, så akkurat dette har eg ikkje fått gjort meg opp ei solid meining om.

 

Biletet er sylskarpt, og fargane praktisk talt hoppar ut av skjermen. Det kan samanliknast med det vesle sjokket du fekk første gong du såg ein film på DVD. Overgangen er så stor.

 

Den biten som omtaler Bluray må jeg innrømme at jeg slett ikke får til å stemme. En av hovedkritikkene av PS3 har jo vært at den nedskalerer Bluray-filmbildet til 480p dersom tven din ikke støtter 1080i/p? (se denne siden for eksempel) Da er det vanskelig å forstå hvordan bildekvaliteten skulle være bedre enn det du får fra en vanlig dvd... Det forekommer meg at det siste sitatet over mest er et eksempel på ønsketenkning mer enn noe annet!

 

Ellers bra artikkel!

Lenke til kommentar
Det som er veldig fint med PS3 også, er at den har en optisk lydutgang. Med dette får vi full støtte for digitalt lyd. Ankepunktet hos Wii er rett og slett for liten oppløsning i spillene. Hvor blir det av High Defenition på en nextgen-konsoll?

7900334[/snapback]

 

Er vel ingen standard at konsoller må ha HD vettu :)

 

Og selv med denne "mangelen" synes jeg Twilight Princess var mye nydeligere, grafisk, enn Oblivion, ganske enkelt grunnet det artistiske designet i hele spillet var gjennomført til minste detalje.

Lenke til kommentar
Fra artikkelen:

 

Beklagelegvis har ikkje min HDTV støtte for 1080p, så akkurat dette har eg ikkje fått gjort meg opp ei solid meining om.

 

Biletet er sylskarpt, og fargane praktisk talt hoppar ut av skjermen. Det kan samanliknast med det vesle sjokket du fekk første gong du såg ein film på DVD. Overgangen er så stor.

 

Den biten som omtaler Bluray må jeg innrømme at jeg slett ikke får til å stemme. En av hovedkritikkene av PS3 har jo vært at den nedskalerer Bluray-filmbildet til 480p dersom tven din ikke støtter 1080i/p? (se denne siden for eksempel) Da er det vanskelig å forstå hvordan bildekvaliteten skulle være bedre enn det du får fra en vanlig dvd... Det forekommer meg at det siste sitatet over mest er et eksempel på ønsketenkning mer enn noe annet!

 

Ellers bra artikkel!

7900421[/snapback]

 

Den nedskalerer kun om du har en TV som ikke har support for ordentlige HD oppløsninger. Har du en bra TV så vil det selvsagt se bra ut. Har sett FullHD oppløsning og forskjellene er uten tvil tilstedet. Jeg skal ha meg Full HD skjerm spesifikt for PS3.

Lenke til kommentar
Den biten som omtaler Bluray må jeg innrømme at jeg slett ikke får til å stemme. En av hovedkritikkene av PS3 har jo vært at den nedskalerer Bluray-filmbildet til 480p dersom tven din ikke støtter 1080i/p? (se denne siden for eksempel) Da er det vanskelig å forstå hvordan bildekvaliteten skulle være bedre enn det du får fra en vanlig dvd... Det forekommer meg at det siste sitatet over mest er et eksempel på ønsketenkning mer enn noe annet!

 

Ellers bra artikkel!

7900421[/snapback]

No støttar vel dei aller fleste HDTVar 1080i...

 

Kay

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...