Gå til innhold

Førsteinntrykk av PlayStation 3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Bare en ting jeg lurer litt på. Ser det er mange som anbefaler de som synes det er dyrt med 6000kr, å vente på PS3 versjonen med 20 gb harddisk. Men hvis det er som andre sier, at det er en standard 2,5" laptop harddisk så kan jo prisen umulig synke mer en noen få hundre kroner. Man betaler jo mest for Blu-ray og maskin teknologien.

20 GB-versjonen er hele $100 billigere i USA og forskjellen er 40 GB mindre disk, ikke wifi og ikke minnekortleser. Og ja, Sony taper mer penger på selge 20 GB-versjonen som koster nesten like mye å produsere som 60 GB-versjonen. Det er kanskje hovedgrunnen til at den ikke slippes i Europa med det første.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes dette var en bra skrevet artikkel, med mange gode argumenter.

 

Det hindrer ikke meg å kjøpe en ps3, men jeg er fullstendig enig i at mange sikkert kan vente.

 

Jeg for min del må ha noe å teste den nye tv'n min med, og da tror jeg uten tvil ps3 er tingen for meg :)

 

Har også noen blu ray filmer på vei, så jeg gleder meg stort.

 

 

Hva kontrollen angår, så har jeg selvfølgelig aldri prøvd ps3 sin, men jeg er veldig glad i ps2 kontrollen. For meg er det den beste, og jeg ser for meg at en lett wireless kontroll må være tingen. Har en wireless ps2 kontroll nå og den veier altfor mye.

 

Ellers får vi håpe på et prisfall så fort som mulig, og enda flere gode titler =)

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Bra artikkel, selv om jeg synes at den gikk litt for nøye inn på alt som er galt med PS3. Jeg kommer ikke til å kjøpe den på dagen siden jeg ikke har råd, men jeg synes at du burdde ha skrevet noe om fremtidige spill og at den kansje blir værdt 6k etter en stundt... Til alle dere X360 fanboys som sier at PS3 suger så bra med dårlige spill osv. kan jeg ikke erindre noen banebrytende lunchspill sammen med x360...

Lenke til kommentar

De fleste er vel enig at den blir verdt pengene med tid og stunder, rettere sagt når prisen går ned noen tusenlapper og et par virkelig gode eksklusive spill kommer ut. Men artikkelen har fokus på om den er verdt pengene nå i mars.

 

Greit nok, X360 hadde heller ikke noen bedre lanseringsspill, men lanseringsprisen på rundt 3000 kr. var langt lettere å svelge. Valuta for pengene er hva det er snakk om her.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Ka har fremtidge spill aa gjore med intrykket av konsollen vi faar i dag? Er jo det underskrevne,og ikkje mint kundene baserer kjopet sitt paa i dag. Og ja,Xbox 360 hadde heller ikkje den beste lanseringen. Det hadde heller ikkje PS2,Xbox eller Gamecube osv. Heilt vanlig det.

Lenke til kommentar
Bra artikkel, selv om jeg synes at den gikk litt for nøye inn på alt som er galt med PS3. Jeg kommer ikke til å kjøpe den på dagen siden jeg ikke har råd, men jeg synes at du burdde ha skrevet noe om fremtidige spill og at den kansje blir værdt 6k etter en stundt... Til alle dere X360 fanboys som sier at PS3 suger så bra med dårlige spill osv. kan jeg ikke erindre noen banebrytende lunchspill sammen med x360...

7894542[/snapback]

 

Om ikke øynene mine har lurt meg så skrev han noe om at det kan være lurt å vente kjøpet til det kommer flere (gode) spill.

Lenke til kommentar
De fleste er vel enig at den blir verdt pengene med tid og stunder, rettere sagt når prisen går ned noen tusenlapper og et par virkelig gode eksklusive spill kommer ut. Men artikkelen har fokus på om den er verdt pengene nå i mars.

7894559[/snapback]

 

Blu-Ray delen i seg selv er verdt pengene, i mine øyne er PS3`en altfor billig med en pris på 6`000kr. (Betalte selv 10`000kr for min inkl. ekspress frakt og mva, fikk den ca. 6 dager etter lansering.) EN annen ting som er verdt pengene er Gran Turismo HD demo/preview`en som kan lastes ned, denne er sinnsykt bra!

 

PS3 er verdt pengene, men på vanlig 1368x768 skjerm er det ikke så sinnsykt, må prøves på 1080p skjerm type stor. 50" ->

 

Hadde selv en 32" CRT når jeg fikk ps3`en i hus, og den måtte fort vike for en 55" SXRD Sony 1080p for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Vel, BR interesserer ikke meg og de fleste andre foreløpig. Det er fortsatt usikkert om formatet i det hele tatt blir en varig suksess. Og ikke alle besitter en 1080p-TV til kr. 20.000+... Skal man ha blu-ray-spiller snart uansett er den selvsagt verdt pengene.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Mye enig med deg skyline :p

 

Også er jeg meget happy med launch spillene. Det bugner kanskje ikke med ekslusiver enda, men jeg skal gledelig plukke opp resistance, motorstorm, def jam icon, nba street homecourt og trolig også virtual tennis 3 :)

 

 

 

Har jo også kommet en del positive ps3 news de siste dagene :)

 

Det er ikke for ofte, så jeg gleder meg veldig over det i hvertfall, med en ps3 på vei i posten

 

Om oblivion ps3 :

 

Finally, someone has something great to say about the PS3. IGN has conducted a hands-on preview of Oblivion for the PS3 and say it offers significant improvements over the Xbox 360 version. For starters, the game has been 'optimized' for the CELL and consequently runs a lot faster and load times are much shorter. The visuals are also beefed up on PS3 and perhaps be challenging those of high-end PC gaming machines!

 

Kilde

 

 

 

Killzone 2 :

 

Officials from Sony have revealed to a UK gaming publication that they are ready to debut Killzone 2 for the PS3 at this years GDC. Rumor has it that a playable demo may even be at the ready!

 

Kilde

 

 

 

Wipeout på vei :

 

WipEout Confirmed for PS3

 

A key developer of one of Sony's UK studios has confirmed that WipEout is heading for the PS3 and will even take advantage of the SIXAXIS controller. Sony has also revealed that they will be making an Official announcement about the series in the future.

 

Kilde

 

 

Blu Ray :

 

Blu-ray is winning the DVD format war, says Sony

 

By supporting its statements from research conducted by Nielsen VideoScan, Sony is claiming it is winning the format war. For every 47 HD-DVD discs sold, those on blu-ray format managed to shift 100 copies.

 

Kilde

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Blu Ray :

 

Blu-ray is winning the DVD format war, says Sony

 

By supporting its statements from research conducted by Nielsen VideoScan, Sony is claiming it is winning the format war. For every 47 HD-DVD discs sold, those on blu-ray format managed to shift 100 copies.

 

Kilde

7894871[/snapback]

 

Says Sony :p

Lenke til kommentar

Såklart sony sier formatet vinner. De har jo og levert med ganske mange blu-ray film kuponger ved PS3en, kan jo ha en liten innvirkning det.

 

Kan ikke si jeg bryr meg noe særlig om hvem som vinner format krigen, men jeg kan ikke si jeg liker måten Sony legger/pusher frem sitt format.

Sålenge jeg slipper å kjøpe HD-DVD "eller" Blu-Ray så er jeg fornøyd.

 

Kommer til å le høyt inni meg om HD-DVD vinner, men der igjen så kommer jeg nok til å gråte en liten elv når den tid kommer at jeg skal kjøpe min egen PS3.

 

Om du skulle selge noe (ps3 f.eks), hadde du da gått frem og sagt "Nei faen, produktet vårt kommer til å bli grusa. Det selger som inntørket loff på en hverdagsmorgen."?

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Det første jeg tenkte på også.. Rart at de sier at Blu-Ray vinner.. :p Det er godt mulig det er sant også da, som sikkert er fint.. :)

 

Men, var godt skrevet og kunne ikke vært mer enig med deg.. Var selv en av de som skulle sove utenfor elkjøp 23.mars.. Helt til forrige uke, da jeg så at det ikke fantes èn eneste tittel som fristet meg på PS3 ved launch.. Derfor bestemte jeg meg heller for å bestille en 360!

 

PS3 er noe jeg kommer til å kjøpe til neste år engang.. Det er jeg så å si 100% sikker på, siden jeg MÅ ha noen spill som kun kommer på den.. :p Deriblandt FFXIII! Venter nok trolig helt til det kommer ut... men, ikke en dag lengre.. :p

Lenke til kommentar

Da er det på tide å levne noen ord som vil støtte oppunder artikkelen...

 

Jeg jobber på en elektrobutikk i Nord-Norge, og vi har hatt en importert Playstation 3 fra USA stående i vår utstilling i over en måned nå. Den er tilkoblet en 50" tommer HD-Plasma fra Panasonic, med HDMI-kabel av ypperste sort. Av spill har vi: Ridge Racer 7, Blazing Angels, Need for Speed Carbon, Call of Duty 3 og Resistance: Fall of Man.

 

Det var selvfølgelig stas å få herligheten koblet opp. Dog, begeistringen dempa seg raskt da det etter fem minutter ble klart hvor tydelig riper/smussflekker er på den gigantiske boksen. For å si det enkelt: Overflaten til Xbox 360 er langt mer praktisk i så måte, da den ikke ser gammel og stygg ut etter at noen har løftet og sett på den. Og tro meg: Alle vil løfte og ta på den hersens konsollen. Pent stykke elektronikk? Kanskje på innsiden.

 

Kontrolleren veier mer eller mindre ingenting, målt opp mot Wii-remoten og Xbox 360-kontrolleren. Det føles utrolig tomt å spille Resistance uten risting. Si hva dere vil om effekten til risting: Det er en mangel, og jeg synes det er utrolig irriterende at ikke Sony klarte å ordne det. Nintendo klarte det, så hvorfor ikke Sony? Utviklerne har ikke engang tatt seg bryet ved å bruke tiltingen til noe interessangt...

 

Totalt sett er Resistance det nærmeste jeg kom 'killer-app' i vår bunke spill, uten at det sprengte noen nye grenser. Riste kontrolleren for å riste vekk en blodsugende Alien? Fabelaktig...

 

Blazing Angels er det eneste spillet vi fikk som benyttet tilt-sensoren til noe anstendig: Ved å vippe kontrolleren, vipper du på flyet. Sørgelig at responsen er nær-uakseptabelt treg. Ingen bonuspoeng her heller, med andre ord. (Det er vel ikke uten grunn at disse kontrollerne ikke er påskrudd som standard.) Når spillet i tillegg hakker slik Doom gjorde på en Intel-286, når røykeffekter kommer på skjermen, da er det på tide å undres.

 

Ridge Racer 7 = Ridge Racer 6 med nye baner og støtte for HDMI.

 

Need for Speed Carbon = Samme som på Xbox 360.

 

Call of Duty 3 = Les setningen ovenfor.

 

 

Trist er det også å måtte konstantere at INGEN av de nevnte spillene støtter 1080p. Jeg hører en kvalt stemme si "The Next-generation starts when we say so." i bakgrunnen...

 

Totalt sett? Ikke cash ut seks høvdinger før Metal Gear Solid 4, Final Fantasy 13 OG Gran Turismo 5 har ankommet. Det er galskap å bruke så mye penger på så lite glede. 6000 spenn for å spille ett spill til 700? Ikke før jeg vinner store mengder penger, og ikke har noe bedre å bruke dem på.

 

 

Til slutt: Du kan få en Xbox 360 med Komponent-kabler til under tretusen. Hvor ligger logikken i at Playstation 3 skal koste det dobbelte, og komme utstyrt med en ynkelig kompositt-kabel? Blu-Ray? Hah! Selv om du kjøper HD-DVD til Xbox 360, er den fortsatt godt over tusen kroner billigere. Det er skammelig av Sony å 'presse' Blu-Ray på forbrukerne gjennom en spillkonsoll, som blir unødvendig dyr som følge av det.

 

[End: Rant.]

 

PS! Dette er min personlige oppfatning/midlertidige konklusjon. Innlegget er ikke ment som noe mer.

Lenke til kommentar

Jeg har en PS3 og er så langt ikke veldig imponert.

 

Bra:

-lite støy

-benytter standarder (bluetooth, wifi, usb, sata hd)

-linux (får se hvor lenge det varer når loader kommer)

-hdmi og bra utganger

-blu-ray

 

Dårlig:

-Dårligere gfx enn 360 (blass og utvaskete textures spesiellt, men mulig det går seg til)

-Spillutvalg (har ingen interesse for japanske rpg eller cut-scenes)

-lange loadetider

-kontrolleren (har store hender, får vondt etter kort tid, ikke problem på 360, ingen rumble, 6-axis har så langt ikke vist at det er verdt det)

-Web browser er en vits (Netfront er verdens dårligste browser)

-Playstation Store er dårlig lagt opp for kontroller. ingen køing av downloads (dette kommer nok til å fikses snart)

-Ingen gamerscore

-koble seg til PS store var helt hinsides knotete.

-Sony overselger og underleverer. Motorstorm...

-blu-ray (ingen spill så langt har trengt det, er bare japanske møkkaspill med 14 timer cut-scenes som trenger blueray)

 

Har egentlig ikke angret så mye på et kjøp på lenge... Lagt den ut for salg til ok pris, men det er ingen som vil ha den, tar det som et tegn på at den ikke kommer til å selge ekstremt bra :) Blir vel å beholde den som en påminnelse om ikke å gå på ebay i fylla.

Lenke til kommentar

Som vanleg ein god artikkel frå Øystein. Fleire gode poeng som kom fram.

 

Jeg kjøper PS3 dagen den har et spill som er verdig min tid. Pengene driter jeg i.

7894149[/snapback]

Langt på veg einig med deg. Så lenge det ikkje er nokon spel som vekker stor interesse blir det ikkje noko innkjøp for min del. Skal eg kjøpe ein konsoll blir det ein spelkonsoll, så alt anna den måtte ha av fancy duppeditter er uvesentleg for min del.

Lenke til kommentar

Gamer Folka er de BESSTE som finnast i helige verdenen! :whistle:

 

men uansett, Er bare skuffet over PS3; skjønner ikke helt hvor de vil hen, de vil erstatte pC,media center og alt det der , med sin vidunder maskin PS3 !! Wow... Likte den ps2 mye bedre, den var liksom bare til underholdning, til Spill, store titler også videre... Men Nå elv om de har hatt enorm tid til finpus også videre... skuffa.. og tenk at de fjerner vibrasjon,... er teit det... hvis jeg får Ps3 kjøper jeg Med en gang en kontroller med vibrasjon.

 

Er vel bare å vente og se...

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

vel, jeg fpr bare ta det som et tegn fra oven at den lanseres her på bursdagen min :tease:

 

det er ikke til å legge skjul på at dette er en megakraftig maskin med mange titler i vente! det er heller ikke lite fristende å vite at selv om spillene fungerer greit til dags dato er de ikke programmert til å kunne en gang lukte på potensialet i maskinen! helt fantaskisk! det er heller ikke negativt at du får en blu-ray spiller på kjøpet!

;)

GO PS3!!

Lenke til kommentar

bare at det eneste negative, den lille tingen er at den KostER 6000 kr !!

 

 

jeg sins at Sony har klart å dumme seg ut... litt for mye stoling på fansen, men herregud da.. så manipulerende, puttet ps3 innmed blu-ray, øker produsksjonskostnader, ender med pris 6000 kr, og hva ellers skal gjøre folk som har PS3, gå ut å kjøpe seg HD-DVD spiller? Sony vil slå to fluer i en smek... de vil vinne denne format krigen, slik at DE blir den ledende, slik at de kan si Men Vi, Vettu, vi har Blu-Ray !

 

 

PS. Min mening... Er ikke noe Fanboy, PC er tingen hehe

 

 

EDIT: Jeg har adlri kjøpt meg grafikkort til 6000. kjøpte faktisk en brukt til 700 kr, X1600XT ... ER fornøyd jeg, trenger ikke å gå ut med Månedslønnen min... (får bare stipend lol)

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...