Gå til innhold

Førsteinntrykk av PlayStation 3 (PS3)


Anbefalte innlegg

viss du bruker den 3 timer kvar dag i 7 år...

 

vil prisen ha noe og si..??

 

folk kjøper seg nytt grafikk kort til 4-5 000 raske..ingen som whiner da...!

7895819[/snapback]

 

En datamaskin kan gjøre så mye mer enn det en PS3 kan.

 

Ikke nok med at en datamaksin har tilgang til flere muligheter (selv om PS3 har en del løsninger, ikke alltid de beste men), men en PC med veldig bra spesifikasjoner har potensiale til å overgå det en PS3 kan vise fram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
viss du bruker den 3 timer kvar dag i 7 år...

 

vil prisen ha noe og si..??

 

folk kjøper seg nytt grafikk kort til 4-5 000 raske..ingen som whiner da...!

7895819[/snapback]

 

En datamaskin kan gjøre så mye mer enn det en PS3 kan.

 

Ikke nok med at en datamaksin har tilgang til flere muligheter (selv om PS3 har en del løsninger, ikke alltid de beste men), men en PC med veldig bra spesifikasjoner har potensiale til å overgå det en PS3 kan vise fram.

7896128[/snapback]

ja, men alt det kan man også gjøre med et grafikkort til halve prisen, eller?

Lenke til kommentar
viss du bruker den 3 timer kvar dag i 7 år...

 

vil prisen ha noe og si..??

 

folk kjøper seg nytt grafikk kort til 4-5 000 raske..ingen som whiner da...!

7895819[/snapback]

 

En datamaskin kan gjøre så mye mer enn det en PS3 kan.

 

Ikke nok med at en datamaksin har tilgang til flere muligheter (selv om PS3 har en del løsninger, ikke alltid de beste men), men en PC med veldig bra spesifikasjoner har potensiale til å overgå det en PS3 kan vise fram.

7896128[/snapback]

ja, men alt det kan man også gjøre med et grafikkort til halve prisen, eller?

7896159[/snapback]

 

 

Nei, selvfølgelig ikke, det regnet jeg jo med at du visste også.

 

Men ganske ofte holder det å bare oppgradere et grafikk kort.

 

Når DX10 kommer ut så skifter jeg bare skjermkortet mitt siden maskina mi allerede er top notch.

Lenke til kommentar
Når DX10 kommer ut så skifter jeg bare skjermkortet mitt siden maskina mi allerede er top notch.

 

Heldiggris :p

 

Når DX10 kommer så må jeg skrifte skjermkort også.. og dette krever nytt hovedkort, som igjen krever ny ram, og trolig proscessor.

 

Jippijuu.. men det blir nok en snart, når DX10 kortene får etablert seg ordentlig.

Lenke til kommentar
Blu Ray :

 

QUOTE

Blu-ray is winning the DVD format war, says Sony

 

By supporting its statements from research conducted by Nielsen VideoScan, Sony is claiming it is winning the format war. For every 47 HD-DVD discs sold, those on blu-ray format managed to shift 100 copies.

 

 

Kilde

*

 

 

 

Says Sony tongue.gif

 

 

The company is quoting a report by consumer research firm Nielsen VideoScan which states that Blu-ray is winning in the cumulative sales stakes. During the first week of January, 47.14 HD-DVD movie discs were sold in the US for every 100 Blu-ray films shifted.

 

Says the research firm Nielsen VideoScan :)

 

Kanskje smart å lese 5 linjer av artikkelen før du kommenterer den. Riktignok gjelder dette salget kun for januar. Men med listen over bluray filmer som kommer ut, og videre salg av ps3 (selv om det går sakte), så ser det godt ut for sony denne gang.

 

Men skal gi meg nu, det er jo tydelig at positive ting om Ps3 og sony absolutt skal dysses ned eller snus innen 5 min her.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
viss du bruker den 3 timer kvar dag i 7 år...

 

vil prisen ha noe og si..??

 

folk kjøper seg nytt grafikk kort til 4-5 000 raske..ingen som whiner da...!

7895819[/snapback]

 

En datamaskin kan gjøre så mye mer enn det en PS3 kan.

 

Ikke nok med at en datamaksin har tilgang til flere muligheter (selv om PS3 har en del løsninger, ikke alltid de beste men), men en PC med veldig bra spesifikasjoner har potensiale til å overgå det en PS3 kan vise fram.

7896128[/snapback]

PS3 er en datamaskin. :hmm:

 

Man kan bl.a installere Linux på den. Jeg ser for meg å bruke den som frontend til MythTV. Da er det veldig positivt at den er stillegående. :yes:

 

Den høye oppløsninga er også et pluss. Store LCD-TV'er raser nedover i pris. Så sist en 42" (Toshiba tror jeg) med full HD-oppløsning (1920x1050) på Smartclub til ca 16 lapper.

 

Blir nok PS3+Stor LCD til høsten en gang. Akkurat nå er det sparing til sommerferien... som blir langt dyrere. :scared:

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Grei nok artikkel, sjølv om eg sjølvsagt ikkje er einig i alt. ;)

 

For min del er det ikkje allverda viktig om konsollen kostar 6000 eller 3000...eg skal ha denne konsollen i ein god del år framover, og då blir det andre ting som er viktigare. Heilt sidan eg gjekk over frå 32" CRT til 40" LCD, har eg ønska meg ei betre kjelde for film, so ein spelar for Blu-ray eller HD-DVD er høgt på ønskelista. PS3 er etter det eg har lest, eit svært kurant kjøp, sjølv som ein rein Bluray-spelar. So å få både ein god HD-filmspelar og ein god ny konsoll i ein boks, er svært attraktivt til "berre" 6000 kroner. For oss som har brukt nokre kroner på småfeite TVar er ikkje "skarpare bilete og klårare fargar" å forakte. ;)

 

Det blir samanlikna med XBox 360 i artikkelen, so eg får vel gjere det samme. Eg kan nemne tre grunnar til at eg foretrekk PS3:

1. Støy. Eg liker det ikkje. Det er verdt noko for meg å sleppe det.

2. Pålitelegheit. For å vere rimeleg, har ikkje PS3 vore ute like lenge som 360, so der kan vere nokre overraskingar som lurar der òg, men so langt har eg eit vesentleg betre inntrykk av kvaliteten på PS3. Historiene om folk som er på sin 4. eller 5. XBox, eller som har kjøpt to stykker for å vere sikker på å ha ei som funkar til ei kvar tid, bidreg ikkje akkurat til at eg får meir lyst på boksen. Saman med støyen, bidreg det til at eg har fått eit inntrykk av XBox360 som ein billgkonsoll av tvilsom kvalitet. Sony ser stadig ut til å vere ein god del betre på elektronikk.

3. Final Fantasy. ;) Eg hadde ei pause frå konsollar etter NES. Når eg byrja med det igjen, var det Final Fantasy på Playstation som var det store...og det er det fortsatt. Generelt so likar eg japanske spel til konsoll. XBox har blitt betre på spelutval i denne generasjonen, men eg har fortsatt inntrykk av at det går litt vel mykje i skytespel. Det er greit for dei som likar sånt...men for min del veg eit bra JRPG tyngre enn ti gode skytespel.

 

So, det store spørsmålet: Er dette verdt dei ekstra tusenlappane? Eg ser artikkelen kjem med eit klart nei. For meg, er svaret eit klart ja. Eg betalar gladleg nokre kroner ekstra for eit produkt som passar mine behov betre. Det er ei investering med eit sopass langt perspektiv, og ein relativt sett låg kostnad, at kvaliteten og tilfredsstillelsen eg får frå produktet er vesentleg viktigare enn prisen.

 

Når det gjeld ein del av dei ankepunkta eg ser i artikkelen, ser eg dei som mindre viktige enn plussane. Der er ting som ligg eit godt stykke utanfor kjernefunksjonaliteten (t.d. nettlesaren), som truleg vil bli oppgradert etter kvart (t.d. grensesnittet), eller som ikkje er vikitig meir enn ein gong (t.d. kor lett det er å konfigurere konsollen). Det er greit nok at artikkelen nemner desse tinga, men der er andre ting som vil vere vesentleg viktigare for kor stor glede ein har av konsollen. Høg biletekvalitet, påliteleg maskinvare, lågt støynivå, eller eit spelutval ein likar, er ting ein vil ha glede av anten ofte, eller til og med kvar gong ein brukar han.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Jeg må nok slenge meg på sammen med Kay.

Konsoll har vært for meg et morsomt alternativ jeg kan spille litt hos noen kompiser, PC er det mest fleksible spillplattformen og er uansett overlegen.

Nå har vi plutselig fått tre nye valg og Wii seilte opp som en favoritt for min del, både på grunn av pris og ikke minst nyhetsverdien.

 

PS3 vs Xbox360 som ren spillmaskin er en håpløs diskusjon å begi seg utpå, siden ingen av maskinene enda har vist hva de virkelig duger til. Det jeg har lest av hvordan HW fungerer gir faktisk Xbox360 er mulig fortrinn fremfor PS3.. (men jeg gir meg her så vi ikke starter enda en ny stillingskrig)

 

Men.. så kommer PS3. 6k er mye penger, men halvparten av en dedikert BR-spiller. Det alene er grunn nok for meg til å vurdere kjøp. I tillegg kan man etter sigende legge inn linux og mediasentersoftware. Kanskje man får PS3 til å dekode DivX-HD og alle mulig rare codeker? Det alene forsvarer i alle fall 6k. PS3 støtter også 1080p og har HDMI. Kan det blir bedre?

Ja, den kan pokker ta meg brukes til å spille på også! :)

 

En mer fullspekket boks til 6k er faktisk ikke mulig å oppdrive. Den er tross alt subsidiert sterkt av Sony. Om den leverer på alle områder er ikke godt å si, men BR-spilleren er meget bra og spillene kjenner vi jo allerede fra Xbox. PlayStation har tradisjonelt også vært overlegen på bilspill, har faktisk ikke sett et eneste velfungerende sett med ratt/pedaler til Xbox enda.

 

Jeg har troen på at dette blir en suksess, men det tar kanskje litt mere tid å innarbeide produktet siden det er så komplekst. Skal man kun spille er prisen utvilsomt stiv, men ser man større på det kan man faktisk påstå at 6000,- for en PS3 er billig.

 

*fjernet en feilaktig xbox-opplysning

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

jeg SKAL ha den maskinen samma hva! fikk ny 26" 720p m/HDMI til jul av foreldrene til å spille PS3 på. ikke det alt for store, men den kosta tross alt noen lapper og de ble hvistnok anbefalt av en ansatt i butikken (Lefdal, var det vel...?), men den har ganske pent bilde på forhåndsinstillingene.

men den koster altså 6K...SO WHAT!? jeg er ikke soss, men PS3 er verdt det etter min mening. final fantasy (versus) XIII er nesten nok for meg. jeg har spillt VIII, IX og X, og kommer også til å få meg XII når det kommer. og øystein (samma navn som bruttern :p ), du lioker ikke kontrolleren, men det gjør jeg. prøvde PS3 på sony centre i slutten av november, og jeg likte den lette kontrollen. rumble FTW, få den en sånn stol med extra bass så du kan merke de i rævva når du skyter i stedet for fingrene. selv går jeg på avvenning når jeg spiller nå...og triggerknappene var ganske gode i min mening. browseren er rotete nå, men opera kommer sikkert med en egen browser, i verste fall fikser sony den om litt...

 

men totalt sett, så kommer nok PS3, 360 og Wii til å ligge likt hvis vi ser på PS2, GC og Xbox. ingen av dem vant, egentlig :whistle:

Lenke til kommentar
men totalt sett, så kommer nok PS3, 360 og Wii til å ligge likt hvis vi ser på PS2, GC og Xbox. ingen av dem vant, egentlig  :whistle:

7897489[/snapback]

 

Skal jeg ta dette som ironi eller mener du at PlayStation 2, som har solgt mer en tre ganger så mye som Xbox og GameCube til sammen, ikke "vant"?

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

Vel for min del blir ps3 i hvertfall helt uaktuellt.

 

Jeg driver fortiden og sparer som bare det bare for å få meg en litt større tv, og som jeg ser det bør man han en god hd-ready tv for å nyte denne maskinen skikkelig.

 

som fattig student blir det nok slit for meg å karre sammen penger til en litt større tv, og det er godt mulig jeg går for en brukt crt denne gangen også.. så får hd og whatnot vente.

 

forløpig så storkoser jeg meg med wii'en på min 20' crt. Både med wii spill, virtual arcade klasikkere og ett knippe brukte gc titler jeg får kjøpt for slikk og ingenting på game. :D

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Blu-Ray delen i seg selv er verdt pengene, i mine øyne er PS3`en altfor billig med en pris på 6`000kr. (Betalte selv 10`000kr for min inkl. ekspress frakt og mva, fikk den ca. 6 dager etter lansering.) EN annen ting som er verdt pengene er Gran Turismo HD demo/preview`en som kan lastes ned, denne er sinnsykt bra!

 

PS3 er verdt pengene, men på vanlig 1368x768 skjerm er det ikke så sinnsykt, må prøves på 1080p skjerm type stor. 50" ->

 

Hadde selv en 32" CRT når jeg fikk ps3`en i hus, og den måtte fort vike for en 55" SXRD Sony 1080p for å si det sånn.

7894654[/snapback]

 

Det er ikke alle som vasser i penger, slik som du tydeligvis gjør.

Lenke til kommentar
Om eg skal pynte på tankane og inntrykka mine for å innrette meg etter det, hadde eg ikkje hatt mykje i Gamer.no å gjere ;)

7893497[/snapback]

 

Tro meg, jeg er en av de som absolutt ikke ønsker å blande meg opp i hele fanboy misæren. Men når jeg begynte å lese artikkelen din, så var det meget tydelig at du hadde en negativ instilling før du begynte å skrive.

 

 

"obduksjon"? Meget lite heldig vending, med mindre du prøver å gi intrykk av at PS3 er dead on arrival. Noe man utfra resten av artikkelen din absolutt kan regne med du gjør.

 

Du har flere gode poenger, men artikkelen er mere negativt vinklet enn den strengt tatt trenger å være.

Lenke til kommentar
Men når jeg begynte å lese artikkelen din, så var det meget tydelig at du hadde en negativ instilling før du begynte å skrive.

 

 

7897866[/snapback]

 

Vel, jeg regner med at han var ferdig å teste PS3 før han begynte å skrive, så at følelsene for maskinen kom til å endre seg i løpet av skrivingen ville vært litt merkelig ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...