Gå til innhold

Snustråden v4! Les reglene!


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Morn ja :) Jeg har et par spørsmål, og lurer på om folk har opplevd det samme som meg :)

 

yadayada

 

Noen tips please? =)

9478046[/snapback]

1. Jeg har snust i 2 år nå, kjenner effekt av mårra snusen, men ellers så syns eg bare det er deilig å ha prell oppi etter mat o.l. Hvis de venna dine sier at dem kjenner noe hver gang de tar seg en prell, så har jeg vanskelig for å tro det.

 

2. Jeg tar aldri ut snusen etter 5 min. Har alltid prellen oppi minimum 15 minutter.

 

3. Øvelse gjør mester. Jeg og fikk snus i hele kjeften til å begynne med, men prøv 1-2 ganger til dagen og øk forsøka etter hvert så blir du god til slutt. Du får mer effekt av å stappe snusen opp slik, fordi den er løs og du får mer effekt.

Lenke til kommentar
De som er helt snusavhengig hadde nok stjålet, hvis de ikke hadde råd til det.

9490016[/snapback]

Når en så tung snuser finner ut at han ikke har penger, og snart er tom for snus. Da stikker han og panter flasker.

9490232[/snapback]

Haehae stemmer det. Legger alltid flaskene min bak sofan, sånn at når jeg ikke har cash så er det bare å pante ^^

Lenke til kommentar
De som er helt snusavhengig hadde nok stjålet, hvis de ikke hadde råd til det.

9490016[/snapback]

Når en så tung snuser finner ut at han ikke har penger, og snart er tom for snus. Da stikker han og panter flasker.

9490232[/snapback]

Haehae stemmer det. Legger alltid flaskene min bak sofan, sånn at når jeg ikke har cash så er det bare å pante ^^

9500258[/snapback]

Legger mine i en sekk etterhver. Når jeg velter de som står rundt/oppå stuebordet vet jeg det er på tide å samle de. Pleier å ta det rett før stengetid på jobb. Ingen kø da.

Lenke til kommentar

Tenner: På tennene er det mikroskopiske sprekker og uregelmessigheter som snusen setter seg i. De som snuser har derfor ofte misfargede tenner. Etter en stund kan tannkjøttet trekke seg unna. Det fører til at tannhalser og røtter kommer til syne og blir veldig utsatt. Det kan igjen føre til ising og hull.

 

Munnhulen: Etter en kort stund med snusing begynner kjøttet i munnhulen å bli rødt og irritert. Etter en litt lengre stund blir kjøttet hvitaktig og fortykket. Etter enda en stund blir kjøttet rynkete, gulbrunt med sår og sprekker. 40-70% av de som snuser får noe som kalles "snuslomme". Det betyr at det blir en fortykkelse av slimhinnen der hvor snusen blir lagt.

 

Impotens: Ved ereksjon presses blod inn i arteriene i penis. Nikotintilførsel trekker sammen alle blodkar i kroppen, også i penis. Snusing kan føre til problemer med ereksjon. Snus er den vanligste ytre årsaken til impotens hos yngre menn[trenger referanse], selv om det ikke er ofte at ytre årsaker forårsaker impotens.

 

Kreft: Det foregår for tida flere undersøkelser om hvorvidt snus er kreftfremkallende eller ikke. Det vi vet er at snus inneholder stoffer som kan være det. Nitrosaminer er stoffet som er potensielt kreftfremkallende, og dette stoffet finnes i matvarer som feks ketchup også¨. Men i dag er snus stemplet som "ikke kreftfremkallende".

 

Sukkersyke: Ved å snuse øker risikoen for å utvikle diabetes type 2

 

Skjelett og muskler: Når du snuser øker sjansene for å skade musklene eller skjelettet, spesielt når du trener. Nikotinet i snusen gjør at blodtilførselen i muskelvevet blir redusert, forstyrrer blodsirkulasjonen og stoffskiftet. Blir du skadet tar det lenger tid å bli frisk igjen.

 

Høyt blodtrykk: En vanlig pris inneholder ca. dobbelt så mye nikotin som en sigarett. Prisen legges under leppa. Snusen inneholder salt som gjør at nikotinet lettere trenger inn i blodårene. Nikotin fører til at blodårene trekker seg sammen, pulsen blir høyere og du får dermed også høyere blodtrykk.

 

Graviditet og snus: Hvis gravide snuser går nikotinet over i fosterets blod. Dette kan medføre at barnet blir født for tidlig og får lavere fødselsvekt.

 

Det er foreløpig ingen studier som direkte kan bekrefte disse potensielle skadeefektene ved snusbruk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...