Gå til innhold

Snustråden v4! Les reglene!


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og.. Hva har dette med snus å gjøre, les_paul92?

 

Edit: Forresten, bare et lite råd.. Om du tar teksten som er fra For Whom the Bell Tolls og tar den ned til en linje strider ikke signaturen din med reglene.. :)

9475501[/snapback]

 

Unnskyld folkens, hadde vel ikke særlig mye med snus å gjøre :ermm:

 

Og takk for tipset, trodde det var maks 5 linjer.

Lenke til kommentar
Hva er deres erfaringer med Granit?

Jeg liker den godt, og på REMA 1000 koster den bare 35 kroner boksen. Løs er noen få kroner dyrere.

 

Pen, avrundet plastboks, men desverre ikke noe "askebeger" for brukte preller.

9476635[/snapback]

35 kr for en boks :S hvor bor du ?:p

Lenke til kommentar

Granit er faktisk en veldig grei snus etter min mening. Porsjonssnusen dems vil jeg faktisk påstå er hakket bedre en general sin. Løs derimot kan jeg ikke si jeg er noe stor fan av (den koster 48 kroner bare for å ha det sagt) men den går i kjeften så klart.

 

Hvordan syns dere grtanit posjon stiller i mot kronan posjon som koster akkurat det samme?

Lenke til kommentar

85.jpgGranit er som sagt et billig snusmerke. Den er veldig myk og fuktig, ikke sånn grovkornet som Skruf. Minner mye om General, men jeg liker Granit best.

 

Hvor mye nikotin den har, vet jeg ikke. Men den er billig, og fås bl.a. på REMA 1000, på lik linje med andre merker.

 

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe Kronan eller romeo Y Julieta i sandnes? Har ikke prøvd dem før.

Lenke til kommentar
Har ikke noe å si hvor han bor. Granit er en billig snus og har prøvd den, men begynner å bli en stund siden. Tror ikke den var så dårlig.

9476663[/snapback]

Skal være samme pris på rema uansett. koster 35/38 (portion/løs) her i kirkenes.

Eneste minus jeg ser med Granit er formen. Liker muligheten til og åpne øl med f.eks general/skruf etc bokser. Finner aldri flaskeåpneren i fylla.

 

Veldig praktisk om man kun drikker flaske øl/cola/solo etc.

 

Tror hvertfall det var det løs kostet, skal sjekke etter på jobb i morgen. (er på rema inntil videre)

Endret av T.J.
Lenke til kommentar
85.jpgGranit er som sagt et billig snusmerke. Den er veldig myk og fuktig, ikke sånn grovkornet som Skruf. Minner mye om General, men jeg liker Granit best.

 

Hvor mye nikotin den har, vet jeg ikke. Men den er billig, og fås bl.a. på REMA 1000, på lik linje med andre merker.

 

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe Kronan eller romeo Y Julieta i sandnes? Har ikke prøvd dem før.

9476863[/snapback]

Bunnpris og 7 eleven selger i allefall kronan.

Lenke til kommentar

Morn ja :) Jeg har et par spørsmål, og lurer på om folk har opplevd det samme som meg :)

 

1. Jeg har snust Nick And Johnny posesnus i omtrent 4mnd nå er det vel, og før det snusa jeg litt røda, og litt general løs.

 

Tingen er, i starten når jeg snuste løssnus, fikk jeg effekt hver gang. Snusa ikke så ofte. Jeg gikk så over til NaJ (Nick And Johnny), fordi jeg fikk en skikkelig kick av denne snusen. (Visste ikke at det er 37% mer nikotin i denne at that time) Jeg får fortsatt fin effekt av to poser NaJ pose, men hvis jeg prøver for eksempel en General bak, så kjenner jeg praktisk talt ingen ting.. Tilsammen har jeg snusa i rundt 8-9mnd nå. Det som plager meg er at jeg har flere kompiser som har snusa i sånn... 3-4 år, og som ALLTID har en bak under leppa, enten general eller kronan, og de sier at de får effekt HVER gang.

 

Det jeg tenker er at kroppen min har "vendt seg til" et høyere nikotin-inntak enn vanlig, og at den derfor "forventer" mer nikotin enn det som er i General løs. Jeg er nå inne i en 2ukers pause, og skal prøve å kjøpe en boks General løs etter det, og se om jeg får noe effekt.

 

På den annen side: Jeg var på fest for litt siden, og hadde med meg en nykjøpt General løs. Jeg tok meg en prell på vei til festen, og kjente absolutt ingenting. Ettersom kvelden listet seg forbi, og alkoholen summet seg opp i kroppen, tenkte jeg at jeg skulle "utfordre" General løs... (Alt virker så riktig når man har et par øl innabords) Jeg bakte meg 4 svære tønner, og stappa (bokstavelig talt) snusen inn i munnen. To oppe på hver side, og to nede. (Ja du leste riktig, to snus i underleppa). Jeg trenger ikke å forklare hvordan jeg så ut, det kan dere forestille dere tror jeg.

Uansett, det det hele endte med var at ca 12gram med general løs slo nockout på meg, og jeg lå utafor huset inntil en søpplekasse resten av kvelden.

 

2. Jeg leser mange plasser at rutinerte General løs snusere, velger å kalle folk som snuser posesnus for "noobs", "fjortisser", osv.. For det første, i mine øyne er portion snus mye mer "hardcore" enn løs snus, for det andre lurer de fleste som snuser en boks general løs om dagen seg selv, ettersom de hvert 5. minutt må ta ut den "gamle" snusen, og stappe inn en ny. Kommentarer please:)

 

3. Jeg har gjerne lyst til å lære meg løssnus metoden som forklares omtrent sånn her: "Jeg bare tar en passe mengde løssnus mellom fingrene og stapper det opp under leppa jeg, det er mye bedre enn å bake"

Her er et referat fra mitt forsøk i å gjøre akkurat dette:

Jeg sitter i badekaret, og bestemmer meg for å prøve "hardcore" måten. Jeg har en boks med general snus i hånda, åpner den, og tenker på prosedyren. Ingen baking, ingen ting, bare litt "klemming" mellom fingertuppene. Jeg gjør akkurat dette, klemmer den litt mellom fingrene nedi boksen, løfter produktet opp, og gjør det jeg kan for å få den under leppa uten å bruke den andre handa, eller noen andre hjelpemidler. Tingene som skjer er:

A. Snusen kommer ikke halvveis så langt opp som den kan komme, altså ligger nå halve snusen på fortanna mi, og leppa presser på den, så den er i ferd med å sprekke.

B. Små snuskorn begir seg ut på eventyr i munnen min. Jeg har ikke så mye imot smaken generelt, men når det kommer snus direkte på tunga, syns jeg ikke så mye om det.

C. Jeg prøver å dytte den lengre opp. Resultatet er at den begynner å "drysse" ned i badekaret, og snart er badevannet brunt og svart.

D. Jeg gir meg ikke, tar hele greia ut, og bestemmer meg for å prøve på nytt, legger hele greia ned i boksen igjen (nei, jeg syns ikke dette var så ekkelt, ettersom snusen ikke hadde blitt våt ennå)

E. Jeg gjentar hele prosessen, resultatet blir mer snus i munnen, badekaret, rundt munnen, og alle andre steder enn der jeg vil ha den.

 

Noen tips please? =)

Lenke til kommentar
Morn ja :) Jeg har et par spørsmål, og lurer på om folk har opplevd det samme som meg :)

 

*snip*

 

Noen tips please? =)

9478046[/snapback]

 

1:

 

Jeg føler ingen effekt fra snusen, men om jeg ikke snuser føler jeg at noe mangler under leppa. Er digg å leike litt med snusen med tunga og slikt :) (ja, jeg er rar)

 

2:

 

Jeg bytter ikke ut min løssnus hvert 5. minutt... Har den oppi fra 15 min til 2 timer alt ettersom hva jeg driver med. Noen ganger glemmer jeg bort at jeg har den der og, og kan gå flere timer slik... (bruker ikke så mye general, men løssnus er vel løssnus?)

 

3:

 

Selv liker jeg å bake snusen, men jeg klarer også å legge løs snus opp i leppa uten å bake. Det gjør jeg på følgende måte:

 

A: Tar en klype snus fra boksen, klemmer litt på to av sidene så den holder seg sammen på vei fra boksen og opp i kjeften

B: Legger så dette på tunga, og dytter det på plass

C: Smuler som blir liggende igjen på tunga spyttes ut hvis jeg er utendørs eller svelges hvis jeg sitter inne uten en søplebøtte foran meg

Lenke til kommentar
Morn ja :) Jeg har et par spørsmål, og lurer på om folk har opplevd det samme som meg :)

1. General er svakere enn N&J. Så etter å ha snust en stund vil du ikke lengere kjenne mye effekt av General, det samme går egentlig for alle snus typer.

 

2. Ta ut den gamle etter 5 min? En general kan du ha under leppe så lenge du ønsker, men hvis du tar det ut når det begynner og renne så tror jeg tiden er på 30 min - 1 time.

 

3. Se på denne videoen. Her viser en fyr forskjellige bake metoder, blandt annet metoden du spør om. http://www.youtube.com/watch?v=vTzdK5oGhkY

Lenke til kommentar
85.jpgGranit er som sagt et billig snusmerke. Den er veldig myk og fuktig, ikke sånn grovkornet som Skruf. Minner mye om General, men jeg liker Granit best.

 

Hvor mye nikotin den har, vet jeg ikke. Men den er billig, og fås bl.a. på REMA 1000, på lik linje med andre merker.

 

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe Kronan eller romeo Y Julieta i sandnes? Har ikke prøvd dem før.

9476863[/snapback]

Kronan får man jo overalt i daglivareforretninger. Romeo Y Julieta får man i stavanger, tobbaksforretningen som ikke er så langt vekke fra kinoen.

 

EDIT: I syinga i dag på skolen fikk jeg beskjed om å lage en veske til f.eks mobilen, ipod'en, etc. Jett hva jeg skal lage til :tease: Fiffig navn måtte man også ha. BugBag ble det. Tror jeg skal brodere det inn :cool:

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvis det er noen i Horten som har sett skruf stark er til salgs, please let me know :)

9472717[/snapback]

Nærmeste stedet jeg veit om er Coop Prix i Holmestrand. Oppe på fjellet

9480905[/snapback]

 

 

Isj :( langt.. Hvertfall stress når jeg ikke er 18 og har heller ikke lappen (er 17-.-)

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvis det er noen i Horten som har sett skruf stark er til salgs, please let me know :)

9472717[/snapback]

Nærmeste stedet jeg veit om er Coop Prix i Holmestrand. Oppe på fjellet

9480905[/snapback]

 

 

Isj :( langt.. Hvertfall stress når jeg ikke er 18 og har heller ikke lappen (er 17-.-)

9481453[/snapback]

Man får da vanligvis kjøpt når man er 17 år? Med mindre det er en spesielt streng butikk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...