Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det haster nemmelig å gjøre noe. Ved å gjøre fet mat utilgjengelig, og at fete folk direkte skammer seg når de handler kan jo medføre en hurtig nedgang i vekten hos folk.

Rofl. Ja, jeg syns jeg ser at jeg skal skamme meg når jeg handler usunn mat. Helt sikkert. Og hvordan du skal klare å gjøre usunn mat forbudt/utilgjengelig i et fritt samfunn vil jeg gjerne også se. Det er likevel mulig at de klarer å gjennomføre det her i Gnore da, ølen dekkes jo over etter kl. 20 i matbutikkene i dette molbolandet.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Det er utrolig ubehagelig å få stygge blikk og kommentarer slengt mot meg når jeg tar en røyk. Det er blitt sosialt akseptert å mobbe røykere, det er sant. Til alle oss' fordervelse. Klart blir vi nedtrykt av å bli hengt ut som tapere i samfunnet for et visst valg vi har tatt.

 

Innlegg redigert av moderator. Jeg vil ha meg frabedt slike ufine kommentarer.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Det er utrolig ubehagelig å få stygge blikk og kommentarer slengt mot meg når jeg tar en røyk. Det er blitt sosialt akseptert å mobbe røykere, det er sant. Til alle oss' fordervelse. Klart blir vi nedtrykt av å bli hengt ut som tapere i samfunnet for et visst valg vi har tatt.

Jeg røyker ikke, men har kompiser som røyker og aksepterer det. Så lenge jeg ikke blir plaget av røyken går det helt greit. Og selv om de tenner seg en røyk inne i mitt nærvær er det ikke akkurat verdens undergang.

 

Ja til mobbing av feite, illeluktende tapere.

Bare uintelligente bonehead-mennesker mobber.

Btw, feit == illeluktende? Hvor har du nå dette fra?

Lenke til kommentar
Ja til mobbing av feite, illeluktende tapere.

Bare uintelligente bonehead-mennesker mobber.

Btw, feit == illeluktende? Hvor har du nå dette fra?

7725864[/snapback]

 

Alle fedmelidende mennesker jeg har møtt har stinket.

 

 

Kan ikke folk bare bry seg med sine egne saker og drite i hva slags valg andre gjør? Jeg skader ingen andre enn meg selv ved å røyke, hvorfor skal noen da plage meg for det valget?

Lenke til kommentar
Matematikk er veldig enkelt

 

Det er fysisk UMULIG å legge på seg 2 kg masse når man tilfører kroppen kun 1 kg masse.

7722523[/snapback]

 

Dette er ikke helt riktig, at man kan doble sin vekt i forhold til inntak av energi skal ikke jeg påstå men:

 

Når det gjelder Laksefo`r til oppdrettslaks kan man få en tilvekstprosent større enn det man bruker i anntall kg for og fo`re 1 Laks.

 

Dvs 1 stk Laks kan med 1 kg fo`r legge på seg 1.1 kg.

Dette kan jeg komme tilbake til med tabeller etc som jeg har liggende ett eller annet sted.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Jeg oppfordrer alle til å holde en litt finere tone. Det er ikke ønskelig at brukere skriver støtende innlegg mot verken røykere eller personer med fedmeproblemer. Dette er uavhengig om det er sarkastisk/ironisk ment.

 

Vennligst følg denne oppfordringen. Denne diskusjonen er ikke fritatt for regler fra retningslinjene eller nettikette, og advarsler/ferier VIL bli utdelt til de som fra nå av tråkker over streken.

 

Kommentarer på moderering taes som vanlig ikke i tråden.

Lenke til kommentar

...

 

Det er lave avgifter på usynn mat. (Det å spise sundt er faktisk dyrere enn å spise usundt)

 

..

 

7724293[/snapback]

 

Et poeng her er jo at det ikke KUN er feite mennesker som forbruker mat som kan karakteriseres som usunn. Jeg vet at det ikke hadde vært moro å komme på besøk til farmor neste gang og få høre at "nei, det ble ikke noe sjokoladekake, for det er ulovlig" ...

 

Tobakk er et produkt som kun brukes av de som mener det er greit å skade seg selv og la andre betale for det, noe jeg mener det er riktig å avgiftsbelaste for å kompensere for økonomisk...

Lenke til kommentar
Alle fedmelidende mennesker jeg har møtt har stinket.

7725948[/snapback]

 

Ingen røykere jeg har møtt har luktet roser akkurat...

7726117[/snapback]

 

Det spørs helt hvor mye personen røyker, hvor ofte han/hun dusjer eller vasker seg osv.

7726136[/snapback]

 

Mens fete stinker uansett hvor ofte de vasker seg?

Lenke til kommentar

Mens fete stinker uansett hvor ofte de vasker seg?

7726146[/snapback]

 

Fedme (som jeg snakker om) fører til at det dannes hudvalker av fett rundt omkring på kroppen. Særlig magen, brystene og armene. Alle har vel merket å bli svett under armene hvis det blir klamt? Vel, når disse valkene oppstår blir huden klam, og derfor svett som en naturlig reaksjon.

 

Det kalles også sykelig fedme. Alt ettersom.

Lenke til kommentar

Mens fete stinker uansett hvor ofte de vasker seg?

7726146[/snapback]

 

Fedme (som jeg snakker om) fører til at det dannes hudvalker av fett rundt omkring på kroppen. Særlig magen, brystene og armene. Alle har vel merket å bli svett under armene hvis det blir klamt? Vel, når disse valkene oppstår blir huden klam, og derfor svett som en naturlig reaksjon.

 

Det kalles også sykelig fedme. Alt ettersom.

7726171[/snapback]

 

Svette lukter jo ikke vondt i utgangspunktet, men bakteriell nedbrytning derav, gjør det. Dårlig personlig hygiene lukter vondt samme om personen er fet eller ikke. Jeg kan se at en tilstand av sykelig fedme stiller en svakere til det å opprettholde god personlig hygiene, men det er et annet faktum enn at fete mennesker stinker kun i kraft av at de er fete...

Lenke til kommentar

Svette lukter jo ikke vondt i utgangspunktet, men bakteriell nedbrytning derav, gjør det. Dårlig personlig hygiene lukter vondt samme om personen er fet eller ikke. Jeg kan se at en tilstand av sykelig fedme stiller en svakere til det å opprettholde god personlig hygiene, men det er et annet faktum enn at fete mennesker stinker kun i kraft av at de er fete...

7726262[/snapback]

 

Jeg regner med du skjønner poenget mitt. Jeg skjønner iallefall ditt.

 

 

Mobbing skal ikke være akseptert i noen form. Jeg er drittlei av at de samme som står med i antimobbeprosjekter på skoler går rundt og mobber røykere.

 

Nå er krigen mot røyking. Snart begynner krigen mot sukker, bare vent.

Lenke til kommentar
Ja til mobbing av feite, illeluktende tapere.

Bare uintelligente bonehead-mennesker mobber.

Btw, feit == illeluktende? Hvor har du nå dette fra?

7725864[/snapback]

 

Alle fedmelidende mennesker jeg har møtt har stinket.

 

 

Kan ikke folk bare bry seg med sine egne saker og drite i hva slags valg andre gjør? Jeg skader ingen andre enn meg selv ved å røyke, hvorfor skal noen da plage meg for det valget?

7725948[/snapback]

 

Det er jo en noe underlig holdning, folk puster inn det du røyker, og det er skadlig for samfunnet når folk er avhengig av helseskadlig produkter, som ikke har noen nytteverdi.

 

AtW

Lenke til kommentar
Med stor interesse leser jeg de ulike innleggene her inne.

Ser mange tar avstand fra mobbing, noe som i utgangspunktet er riktig.

 

MEN!

 

Skal oppsummere litt her med tobakk:

 

En røyker vises ut av det offentlig rom når han skal røyke

Det settes skyhøye avgifter på tobakk

Staten kjører rimelig harde kampanjer mot skadene ved røyking

Dessuten bidrar nærmiljøet med spydige kommentarer.

Her i denne diskusjonen konkluderer nesten alle med at røyking er selvforskylt

Røykere er dermed idioter.

 

7724293[/snapback]

 

At røyking i det hele tatt er lovlig er jo bedre behandling enn de fleste andre stoffer får. Det finnes en mengde stoffer som er illegale, med langt mindre skadevirkning enn røyk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men det er ikke poenget. I dagens samfunn er det jo ikke røyken som er det farlige, det er jo rett og slett den økende fedmen som folk opparbeider. Jeg var på fest i helga hos en yngre kamerat. På denne festen var det en del yngre jenter (17-20) og jeg la merke til at de var drastisk feitere enn jenter i samme alder for 10 år siden...

 

jeg har også lagt merke til at jenter som er mellom 16-20 er mer lubne nå enn da jeg selv var på tilsvarende alder.

 

edit: De fysiske testene de måtet gjennom i første episode av Feriekolonien er vel et bra eksempel på hvordan det står til med den fysiske formen til ungdommen nå til dags.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Det snakkes så mye om mobbing som disse stakkars røykerne hele tiden blir utsatt for i sin hverdag. Har noen noe konkrete eksempler på hva slags mobbing dette egentlig dreier seg om? Består denne såkalte mobbingen av at det blir kjørt kampanjer nå og da som viser skadvirkningene? Er mobbingen det at man ikke får utsette andre for sin nervegift og må gå utendørs for å røyke? Er mobbingen det at man må betale ekstrem høy pris for tobakk? Er det dette som er "mobbingen" av røykere??

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...