Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Før i tiden var jeg kanskje litt tynn og da sa alltid folk:

Du er tynn as

Så tynn du er

osv.

 

Jeg dreit i det liksom, men jeg kan ikke si så feit du er til en feit person.

 

Litt rart.

 

Selv om det er bedre å være tynn enn feit da ifølge meg selv.

Beklager hvis jeg støter noen

7727757[/snapback]

 

Får til stadighet høre det jeg og. Driter litt i det, akkurat som deg. Bedre enn å være feit hvertfall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I min mening er feite mennesker mer lette å mobbe / mer irriterende enn folk som røyker.

7727721[/snapback]

Fordi?

7727752[/snapback]

 

 

Jeg vet egentlig ikke, kanskje det har noe med utseende å gjøre. Det er liksom mer naturlig å si noe til en som er feit, en en som røyker. Jeg vet ikke :confused:

Lenke til kommentar

Uansett hva jeg spiser så går jeg ikke opp i vekt...

Slik er det ikke for mange feite.

 

Har jo perioder jeg spiser mye usunt, og rett og slett MYE mat i forhold til andre perioder. (i tillegg til lite aktivitet)

Går jeg opp eller ned i vekt. Nope.

(BMI på ca 21)

 

Hva skjer? Jo jeg blir GLOVARM om jeg stapper i meg for mye energi.

F. eks på LAN (PCen har da vifter, hvorfor kan ikke jeg få det!? :!: )

 

Så om jeg mot en annen med svært dårlig forbrenning hadde stappet i seg det samme så ville jeg garantert sagt at han med dårlig forbrenning hadde gått opp i vekt. (Det den feite spiser går over til fett, mens hos de med god forbrenning, så blir "ALT" forbrent eller ut gjennom avføringen)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Mobbing av undervektige/overvektige personer gir store sjanser for at personen får spiseforstyrrelser på et eller annet plan. Det er stort forskjell på opplysing og mobbing. Mobbing bør ikke forekomme i noen former. Desverre er det noen som misbruker ordet mobbing i alle mulige slags sammenhenger. Jeg kan ikke se hvor det foregår mobbing av røykere til dagen. De fleste mennesker har folkeskikk nok til å ikke mobbe en røyker. Å informere en person om at man ikke ønsker å bli påvirket av andres røyk er noe helt annet enn å mobbe en røyker.

Lenke til kommentar

Men faktum er fortsatt at røykere mobbes... kraftig.

Selv digger jeg røyk med pils... pilsen smaker ikke det samme uten...

ellers er det nada...

 

Men at vi kan ha en plass for oss selv, der vi slipper å plage de som ikke vil, med ly mot uvær og kanskje noen varmelamper... ja da skriker gåsa...

Men jeg er for et kompromiss...

 

Når de som vil røyke litt til pilsen må stå/sitte utenfor om vinteren, så bør ikke-røykerne bli henvist til inneplasser om sommeren... Kan'ke få både i pose og sekk... :nei:

 

Det er heller ikke alle røykere det lukter så veldig ille av, men de som røyker sneiper for å spare på tobakken lukter det spesielt ille av... det må være lov å si...

 

Mobbing av røykere og dårlige forsøk på å få de til å føle seg som annenrangs borgere er opplagt og ikke forsøkt skjult engang...og i prinsippet ikke så mye annerledes enn å mobbe overvektige.

Jeg er likevel ikke for å mobbe overvektige, selv om mange av argumentene mot røykere også gjelder overvektige...

 

Men det er prinsippielt galt å mobbe noen som helst... men en opplysningskampanje og avgiftsøkning mot McDonald og co, samt diverse sukkerier i butikkene hadde nok hjulpet en del.

Likeledes kunne butikkene ha flyttet godteriet til en plass hvor en aktivt må oppsøke for å hente, ikke rett foran kassa hvor alle skal forbi...

Lenke til kommentar
Når de som vil røyke litt til pilsen må stå/sitte utenfor om vinteren, så bør ikke-røykerne bli henvist til inneplasser om sommeren... Kan'ke få både i pose og sekk... :nei:

7728351[/snapback]

Jeg tror du sliter med å fatte at dere som røyker skader andre mens vi ikke-røykere ikke gjør det. Hvorfor skal dere da ha privilegier ovenfor oss andre når det gjelder hvor man kan oppholde seg og denslags? Nei, spar meg.
Lenke til kommentar

Forskjell i forbrenning hos folk er bare snakk om noen få prosent opp eller ned.

Problemet er stort sett at de som vil legge på seg spiser masse fastfood, og deretter er i masse aktivitet, eller forventer at de skal legge på seg iløpet av dagen.

De tykke skylder gjerne på dårlig forbrenning, når de i realiteten bare ikke er innstilt på å skifte til en mer aktiv livsstil med balansert kost.

 

Til dere som ikke klarer legge på dere: Tren volum, innta mye karbohydrater, proteiner og umettet fett. (Havregryn og olje anyone?)

Lenke til kommentar

Jeg kan ta feil når jeg tenker på mobbingen de mener som forskjellsbehandling.

 

Selv synes jeg det er greit at røykere blir litt utelatt - så klart med hensyn på alle ikke-røykerne. Jeg vet ikke hvor farlig røyk er(og jeg røyker ikke) Men det må da være en grunn til at det tas så alvorlig? Men uansett, jeg tror ikke så mange frivillig vil lide av andres dumhet*

 

merk deg at jeg mener den dumheten som sa de skulle velge å begynne å røyke, ikke at jeg sikter til at noen er dumme. :)

Lenke til kommentar
Det er lave avgifter på usynn mat. (Det å spise sundt er faktisk dyrere enn å spise usundt)

7724293[/snapback]

 

Her rører du ved et av hovedproblemene. Hvor mye koster en sunn middag for deg? Sett så den summen opp mot en grandis eller en meny på Burger King/McDonalds.

 

I tillegg har du også det at barn fores med sukker fra barnsben av. Barnemat (grøt/fruktpuré) inneholder sukker. I barnehager er det alltid noen som har bursdag, med tilhørende sjokoladekake. Skoler har ofte en eller annen nærbutikk/kiosk i nærheten, hvor unger går i friminutter/etter skolen og bruker ukelønnen på snop. Melkeordning er vanlig, problemet er bare at alle skal ha Litago. Ungdoms/videregående skoler har brusautomater i gangene. Det er tre videregående skoler like ved hvor jeg jobber, og like før kl. 12.00 er det stappfullt av elever som lager micropizzaer og tømmer brød-disken for boller.

 

Høyere avgifter på usunn "kosemat" (sjokolade, kaker, boller, chips, pizza, etc.), billigere frukt og grønt, samt fjerning av brusautomater/sukkerholdig melk/yoghurt i skoler ser jeg for meg kunne vært effektivt.

 

Ikke for å skyve ansvaret vekk fra den som spiser maten, for all del. Men, seriøst, å mobbe ukjente, overvektige mennesker i den tro at det vil hjelpe dem? Jeg antar du skriver for å provosere, for så dum går det umulig an å være.

7726468[/snapback]

Du har mange gode poenger, men synes det blir litt drøyt å fjerne på brusautomater eller fjerne usunn mat bare fordi en liten del av befolkningen ikke klarer å styre seg. Akkurat som man må fjerne spilleautomater, sette fartssperre i biler, sette høye avgifter på alkohol og andre tiltak, for å verne folk mot sin egen dumhet.

_______________

Det som skjer hvis man forbyr usunne ting er at man får et undergrunnsmarked hvor folk dealer cola (cola som i Coca Cola) og sjokoladekake. :p

Lenke til kommentar

Nå er det jo dessverre ikke bare en liten del av folket lengre, det som er hele problemet....

 

Og dette med å fjerne spillautomater osv, ser du faktisk på det som noe negativt? Dette er maskiner som er laget med ett formål, å blakke dem som er lettlurte nok til å bli fascinert av de. Og det går bortimot alltid utover andre enn bare den som spiller. Har en kamerat hvis far spilte bort alle sparepengene hans på automat. Faren er ikke en ond person eller noe, han er en god far, men han ble helt hektet på spillingen.

 

Så ja, av og til må vi i et samfunn vernes mot vår egen dumhet, men slik er det bare. Hvis du ikke klarer å gi fra deg et par personlige fordeler for et felles gode, da hører man ikke hjemme i et samfunn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvorfor er det ikke sosialt akseptert å mobbe feite mennesker?

7722628[/snapback]

 

Fordi fedme ikke har blitt fokusert nok på, men bare vent, det kommer nok det og :thumbdown:

 

Fikk i mine unge dager forklart av en jævla matros dette med "god" sex, bare fordi jeg satte tvil med at "tanten" hans tok opp hele bingen, og han måtte overnatte på schiselongen. Du kokkesatan skjønner deg ikke på fitte...jo fetere, jo mere energifylt...lurer faktisk på at dusten hadde rett.. :D

Lenke til kommentar

Du har mange gode poenger, men synes det blir litt drøyt å fjerne på brusautomater eller fjerne usunn mat bare fordi en liten del av befolkningen ikke klarer å styre seg. Akkurat som man må fjerne spilleautomater, sette fartssperre i biler, sette høye avgifter på alkohol og andre tiltak, for å verne folk mot sin egen dumhet.

_______________

Det som skjer hvis man forbyr usunne ting er at man får et undergrunnsmarked hvor folk dealer cola (cola som i Coca Cola) og sjokoladekake. :p

7729234[/snapback]

 

Hehe, nå er det vel heller ikke lov med spilleautomater, eller biler på skolen, forbud ble jo bare foreslått innad på skoler. Forskjellige avgifter er jo allerede vanlig i samfunnet.

 

AtW

Lenke til kommentar
I dag reddet jeg noen dager av livet til en smellfeit dame på Ica. Siden jeg bor i det mest ressurssterke området i Norge er det heldigvis liten konsentrasjon av overvektige. Men på Ica i dag rusla en lita dundre foran meg og sperra veien med sin enorme rompe.

 

Hvor jeg utbryter: Imponerende at du klarer å vagge deg vei frem gjennom reolene, men dessverre finner du grandisen i bakerste rad og det er vel litt for langt å gå? Så puttet jeg masse grønnsaker i vogna hennes, smilte lurt og sa at hun skulle ha en god dag. Så henne i kassa etterpå, med masse sunn mat og farris istede for cola :)

 

Min livredderaksjon har begynt :)

7727238[/snapback]

 

 

Gjorde du virkelig det? Hvis du - en helt ukjent person hadde gjort noe slikt mot meg tror jeg virkelig jeg ville slått til deg. Nei, jeg er ikke en voldelig person, jeg liker hverken mobbing eller vold, men det finnes en grense.(og ja, jeg klassifiseres nok som feit)

 

Folkeskikk, hørt om det?(mener det ikke støtende eller frekt)

 

Jeg har i hvert fall veldig vanskelig å se situasjonen fra ditt perspektiv.

 

Mobbing burde ikke foregå, men er nok veldig vanskelig å unngå. Og jeg tror at det eneste et forbud mot tobakk fører til, er en drastisk økning i tobakksmugling.

 

Og til xDraLLx: Jeg vil heller være en stor person(ikke nødvendigvis feit, men generelt sett større) enn de fleste. Jeg husker selv da jeg gikk på barneskolen der veldig mange av de fysisk mindre ble hakket på. Jeg må innrømme at jeg har hakket en del selv, og angrer på det. Men gjort der gjort - Jeg ser i dag hvor ekkelt det må ha vært for de jeg hakket på(Ikke nevneverdig mye, men det har skjedd)

 

Og ellers, jeg tror ikke jeg har noe løsning på det økende fedmeproblemet eller røykingen. Jeg lider selv av litt avhengihet til spillet Anarchy Online. Det er ufattelig gøy, jeg liker å sitte i flere timer i strekk å gjøre det som intreserer meg, og de som er i den samme organisasjonen som meg. Problemet er kommet for å bli*

 

*Kan selvfølgelig gjøre noe, men ... viljen er for liten - I hvert fall fra min side.(Og jeg beklager det.

7727813[/snapback]

Ok vil bare tilføye at jeg ikke på noen måte er fysisk mindre, er høy og har brede skuldre. Var bare litt tynn før jeg begynte å vokse skikkelig. Nå har jeg en komplett kropp ikke en oppblåsbar muskelkropp, men en smidig og fiberrik kropp.

Måtte bare si det så folk som er i 12-15års alderen som er tynne forstår at de kan få jævla bra kropp etterhvert!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...