Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Egentlig så bør ikke mobbing være akseptert i det hele tatt. Det er sårende, Som sagt bedre å oppmuntre både røykere og feite til å slutte/slanke seg. :thumbup:

7722783[/snapback]

 

Det er ikke mye bedre, faktisk fraråder jeg oppmuntring til slanking med mindre den feite selv bringer det på banen.

 

Om du sier til en feit person "Hei, er du klar over helsegevinstene ved å jogge i ny og ne?" eller noe som helst om vekta så har den feite 2 reaksjoner. Enten blir han såra, eller så ler han. (men det er ikke mange feite med nok selvinnsikt til å kunne takle noe sånt.)

7722838[/snapback]

Ihvertfall verdt et forsøk, hvis ikke det hjelper kan du heller mobbe litt. Og håpe de skjønner hvorfor du sa det første, Få andre til å si slank deg også, så det blir litt press på en måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så enig, så enig

 

 

De siste årene har det blitt helt akseptabelt å være feit, og hver gang noen kommer med gode råd til en tjukkas får de en av disse sleng i trynet:

 

a) "Jeg har dårlige gener"

b) Skylder på fastfood-gigantene som McDonalds og Burger King

c) Snakker seg vekk og begynner å snakke om de falske idealene skapt av moteblader osv.

 

99% av alle feite er feite fordi de ikke klarer å styre seg, og derfor spiser de dobbelt så mye som kroppen faktisk trenger. Kun deres egen feil.

 

Det burde vært slike skremselsreklamer der man ser følgene av fedme. Slik som vi i dag har for tobakk.

Lenke til kommentar
I løpet av det siste året har det blitt sosialt akseptert at man kan mobbe røykere.

bla bla bla

7722469[/snapback]

 

Hjelper det på problemet å mobbe de feite? At man kjører kampanjer som opplyser om farene ved røyking er ikke mobbing. Det er eller ikke mobbing å hindre at andre blir utsatt for passiv røyking. Kampanjer med opplysing ulempene ved usunt kosthold, positive effekter av trening osv har større effekt enn å si til en person. "Hei, du er jo faen så feit at jeg får lyst til å spy"

Endret av trra
Lenke til kommentar

Jeg synes det blir dumt av deg å mobbe en fet person oivind. Du liker ikke at staten mobber røykere, så da bør ikke du synke ned på deres nivå og gjøre noe som iallefall jeg ser på som mye verre. Handlingen er ikke mye verre, men konsekvensene er det. Hvis du mobber den mannen vil jeg si du er like dårlig som de som mobber røykere. Sånne som *host*meg*host*.

Lenke til kommentar
Egentlig så bør ikke mobbing være akseptert i det hele tatt. Det er sårende, Som sagt bedre å oppmuntre både røykere og feite til å slutte/slanke seg. :thumbup:

7722783[/snapback]

 

Det er ikke mye bedre, faktisk fraråder jeg oppmuntring til slanking med mindre den feite selv bringer det på banen.

 

Om du sier til en feit person "Hei, er du klar over helsegevinstene ved å jogge i ny og ne?" eller noe som helst om vekta så har den feite 2 reaksjoner. Enten blir han såra, eller så ler han. (men det er ikke mange feite med nok selvinnsikt til å kunne takle noe sånt.)

7722838[/snapback]

 

Så da er det å foretrekke å mobbe personen i stedenfor?

Lenke til kommentar
Ihvertfall verdt et forsøk, hvis ikke det hjelper kan du heller mobbe litt. Og håpe de skjønner hvorfor du sa det første, Få andre til å si slank deg også, så det blir litt press på en måte.

7722866[/snapback]

Så du ivrer for å fortelle uoppfordret til andre at de bør forandre ting ved seg som strengt tatt ikke er noen andres sak? Ser du noen med litt stor nese så forteller du om den plastiske kirurgen du kjenner? Trust me, alle feite folk vet at de er feite. Den dagen du må ha større klær og det ikke er fordi du har vokst i høyden så vet du at det er bredden. Den dagen du begynner å klage på buss/flyseter vet du at du er feit. Når det bare er plass til 2 av dere i baksetet av en bil så vet du at du er feit. Tro meg, det å si noe uoppfordret til andre om vekt har nok en særdeles liten påvirkningskraft. Har du derimot lyst til å mobbe feitinger som fordi de er dumme som spiser seg selv i hjel så go ahead, du får lov av meg. Men ikke grin når du møter en som tar igjen ;)

 

 

Jeg trenger ikke å høre at andre sier jeg er feit, jeg er veldig klar over det selv, men jeg er også lat (som sikkert er hovedgrunnen til at jeg er feit) så med mindre man presser med fysisk avstraffelse ser jeg det som ekstrem usansynlig at jeg trener noe av press fra andre :)

 

Edit: hovedpoenget mitt er at det å fortelle andre at du har løsningen og bare skal være snill nok vil bli sett på som mobbing av de aller fleste feite uansett hvor snill du prøver å være. Personlig vil jeg heller ha en insult-war enn ¨velmenende mennesker som bare skal hjelpe lille.. store.. meg som ikke klarer å hjelpe meg selv.

 

Det blir nok like mye satt pris på som jehovas vitner som ved noen anledninger har prøvd å fortelle meg at de har svaret på alle mine problemer ;)

Endret av Mr-CEO
Lenke til kommentar

Får endel "Stoffskifte prob", osv i svar fra overvektige ja, men det er vel faktisk ikke et problem for andre enn de feite selv at de er det^^

 

Og hvis noen skal si fra bør det være på en konstruktiv måte og med tanke på den overvektiges helse/velvære og ikke det at dere ikke liker å ha de rundt dere.

 

Mobbing skjønner jeg ikke engang at dere gidder vurdere, siden det kommer til å kunne såre og/eller yppe til krangel med evt andre som er i nærheten pga folk flest ikke liker når noen blir trakasert.

 

Selv ser jeg heller ikke hvor du henter det fra at røykere blir mobbet... Ja staten har lagt ned noen nye lover, men det er ikke for å plage de som røyker, det er av hensyn til folk som evt jobber på cafe/utested.

 

Og ser dere på tv er det nok at programmer om fedme og grunner til det, feite kjendiser må i høyeste grad finne seg i en stor grad av mobbing gjennom media, noen de ikke hadde opplevd om de røykte^^

Lenke til kommentar

 

Hjelper det på problemet å mobbe de feite? At man kjører kampanjer som opplyser om farene ved røyking er ikke mobbing. Det er eller ikke mobbing å hindre at andre blir utsatt for passiv røyking. Kampanjer med opplysing ulempene ved usunt kosthold, positive effekter av trening osv har større effekt enn å si til en person. "Hei, du er jo faen så feit at jeg får lyst til å spy"

7722909[/snapback]

 

Kampanjer som viser skadene ved å røyke har vært lenge. Det fungerte ikke. Røykerne skulle mobbes og det med hjelp av staten. Finner en million artikkler på røyking og mobbing på nettet. Deriblandt denne :)

 

Poenget mitt er at kosthold og fokus på dette har vært tilstede i alle mine leveår. Når jeg gikk på barneskolen for snart 30 år siden var det fokus allerede da på kosthold og trening. Vi ser altså at opplysningskampanjer rundt trening, helse og kosthold ikke har fungert. Og disse har vi hatt lengre enn opplysningskampanjene rundt røyking...

 

Allikvel ser vi at problemet med fedme er ØKENDE!

 

Ser vi resultatet av mobbing rundt røykere så ser vi den VIRKER! Stadig flere velger å stumpe røyken (ihvertfall i mitt miljø). Så når Staten erfarer at mobbing som de driver med mot en gruppe, burde vi ikke da vurdere å bruke samme middel mot en annen problemgruppe?

Lenke til kommentar
Jeg kan kjenne stanken av en røyker..

7722795[/snapback]

 

hehe, jeg har kjent stanken av mang en feiting også. Personlig liker jeg røyklukta bedre og jeg har aldri røykt selv :)

7722873[/snapback]

Vel, kanskje det er svettelukt du sikter til. Men da er vel 14-år gamle kebabhomser og wannabe/joggebukseknøl det største problemet og ikke alle feitingene...

Lenke til kommentar
99% av alle feite er feite fordi de ikke klarer å styre seg......Kun deres egen feil.

7722897[/snapback]

 

Hvordan kan du kontrolle noe du ikke har kontroll over?

7722956[/snapback]

 

Put down the god-damn fork!

 

Klarer du ikke det selv om du vil det så trenger du psykriatisk hjelp fordi du er blitt avhengig av noe.

 

Om du velger å ikke gjøre det så er det ditt valg.

Lenke til kommentar
99% av alle feite er feite fordi de ikke klarer å styre seg......Kun deres egen feil.

7722897[/snapback]

 

Hvordan kan du kontrolle noe du ikke har kontroll over?

7722956[/snapback]

De kan fint kontrollere om de drikker et eller femten glass cola. Selvfølgelig kan de ha lyst på femten glass, men de må da ha litt viljestyrke. Det er (i de fleste tilfeller) ingen som holder en pistol inntil hodet deres og tvinger dem.

 

Det er mange ting jeg har lyst til, men som jeg har viljestyrke nok til å ikke gjøre fordi det kan være skadelig. Skal ikke nevne noe av det her, men... :p

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Tja, dette var jo en fin kampanje oivind_dahle skal få i gang :p mobbe de overvektige... Go for it! But no...

 

Det går jo en mengde slankeprogrammer på TV til en hver tid, alle fete folk blir minnet på å slanke seg. Det samme gjelder røyking, bare at det er reklamer som går ofte, synes egentlig de er ganske stilige. Det er bare at røykere er en skade for seg selv og andre personer.

 

Folk som er overvektige burde slanke seg, jeg har selv litt fett jeg skulle ha trent vekk, men det får så være, jeg overlever uansett til jeg dør :p

Lenke til kommentar

Det tilvarende middel mot fedme som mot røyking vil vel da være å legge avgifter på mat over en viss kalorimengde/fettmengde, tvinge alle fastfood steder til kun å servere maten ute, sette aldersgrense og "dette dreper deg sakte"-advarsler på fet/usunn mat osv.

 

Det er helt greit for meg, go ahead.

 

Jeg er enig i at det er et økende problem, men om du slenger frekke kommentarer til en overvektig, tjener vel verken du eller ham noe på det. Som det har vært nevnt, feite folk VET de er feite, akkurat som en røyker vet han røyker, og begge gruppene vet det er skadelig for de.

 

Jeg kjenner personer som er feite, men det er ikke min oppgave å fortelle dem at de må trene, de vet det hjelper, og informasjonen er overalt om de bryr seg.

 

Mobbing kommer de over hver dag, kommentarer og blikk på buss/trikk/på gaten, nektet adgang på nattklubber ("passer ikke vår kundeprofil/for full osv") uten annet til grunn egentlig enn at de er feite.

 

Noe må gjøres, greit nok, men ikke vær frekk med de som er feite med mindre de er frekk med røykingen din ;)

 

EDIT: Nei, jeg er verken feit eller røyker :p

Endret av [muffin]
Lenke til kommentar

Kampanjer som viser skadene ved å røyke har vært lenge. Det fungerte ikke. Røykerne skulle mobbes og det med hjelp av staten. Finner en million artikkler på røyking og mobbing på nettet. Deriblandt denne :)

 

7722977[/snapback]

 

Røyke kampanjene kjøres da stadig vekk, røyke telefoner osv. Effekten av en kampanje tar tid, ting forandrer seg ikke over natten. Feite\overvektig har alltid blitt mobbet uten at det har blirr færre av de. Tilgangen på billig hurtigmat blir større og større, godteri, brus osv blir reklamert for som aldri før, kan faktisk minne mye om den tiden da røyk ble reklamert som "frisk som en fjellbekk. Vet ikke om Torkilsen er det beste eksemplet, mannen hater fysikk aktivitet.

Lenke til kommentar
De kan fint kontrollere om de drikker et eller femten glass cola. Selvfølgelig kan de ha lyst på femten glass, men de må da ha litt viljestyrke. Det er (i de fleste tilfeller) ingen som holder en pistol inntil hodet deres og tvinger dem.

 

Det er mange ting jeg har lyst til, men som jeg har viljestyrke nok til å ikke gjøre fordi det kan være skadelig. Skal ikke nevne noe av det her, men... :p

7722988[/snapback]

 

Poenget er at de sjeldent kan kontrolle det(blir som nikotin), kroppen din blir avhengig av sukkeret. Er eller ingen som holder en pistol mot hode på røykerene og sier røyk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...