Gå til innhold

Ingun Yssen føler seg mobbet av Gerd Liv Valla


Anbefalte innlegg

Den reaksjonen er.... *snip*

7700534[/snapback]

Og fordi man blir tilbust mange goder, skal man lukke øynene for alt annet? Bestikkelser mottas med takk? Kan ikke se at han sutrer over ting han har gått glipp av, men at han ikke liker at penger han er med å samle inn gies til formål han ikke kan stå inne for.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja? Ikke første gang hun opererer slik.

 

Kilder i Justisdepartementet tegnet den gang et lite flatterende bilde av den nåværende LO-lederen: Autoritær, kunnskapløs og beslutningsvegrende var adjektivene som ble brukt i den offentlige skittentøysvasken.

Valla skal også flere ganger ha overhøvlet underordnede i andres nærvær.

 

De nedslående resultatene fra arbeidsmiljøundersøkelsen under Vallas tid som justisminister, vakte den gang oppsikt langt inn i Regjeringskvartalet.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/01/11/488601.html

Lenke til kommentar
Den foresatte er på tross av makten/posisjonen "bare" en "leder", og den "ansatte" er ansatt. Slik oppførsel kvalifiserer til å bli karakterisert som illojal i de selskapene jeg har jobbet. Det å "føle" seg mobbet behøver ikke og bety at hun faktisk er blitt utsatt for mobbing, det kan bety at leder/ansatt er like dårlige på og "lese" hverandre. Hun velger å springe til media fremfor en ærlig tilbakemelding til lederen og det skurrer i mine ører. Hadde hun der i mot gjort det forsøket først, så greit nok.

7699362[/snapback]

 

 

Men hvor lenge skal man gå syk grunnet mobbing før man går til neste steg?

 

Jeg er i prinsippet enig om at ting bør ordnes opp internt, men om det stemmer at en arbeidstager her har gått syk i et halvt år fordi hun føler seg mobbet av sjefen så kan ikke Valla akkurat bli overasket når kritikken kommer.

 

Hun har for ordens skyld, ifølge henne, drøftet saken flere ganger med Valla. Noe som også gjorde at de prøvde å få henne over på Forsvarets høyskole.

 

LO er del av IA. Når noen er gått sykemeldt så lenge så har dette garantert blitt tatt opp flere ganger, det er både arbeidsgiver og arbeidstager pliktet til.

 

Det kan enkelt konkluderes med at grunnen til sykefravær er blitt luftet, uten tvil. Så det har nok skjedd mye i forkant her, at hun har løpt til media først kan umulig stemme slik jeg ser det.

 

Valla selv ville vært pliktig å ta dette opp med arbeidstageren. I henhold til IA avtalen.

 

Edit: Når hun velger å gå til media så vil hun til slutt ende opp som taper. Kanskje det handler om prinsipper? Hun vil selv være mindre attraktiv i fremtiden og ypper seg med Norge sin mektigste person og organisasjon. Dette vet hun.

Lenke til kommentar

Det som blir spennende nå er jo om Yssens tillitsvalgte går i bresjen for henne eller holder kjeft. Om hun skulle ha rett så vil hun fort kunne oppleve at hennes egne tillitsvalgte ikke gjør jobben sin fordi de ikke vil komme på kant med sjefen sin. NTL sin leder roser nå Valla virker det som.

http://e24.no/makro-og-politikk/article1597327.ece#AF

 

Syntes det er merkelig av LO å kommentere en internsak, selv om arbeidstageren har gått ut i media. Kan også merke seg at LO ikke har gjenomført arbeidstagerundersøkelse siden tidlig 90 tallet.

 

LO går foran som et veldig dårlig eksempel vil jeg påstå. Har jo selv vært i organisasjonen og var aldri imponert lokalt sett, baksnakking og mobbing var merkbart der. Synd om det er en ukultur som går hele veien til toppen.

 

Merkelig at Valla kan påstå at arbeidsmiljøet i LO er bra når de ikke engang har undersøkt det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det som blir spennende nå er jo om Yssens tillitsvalgte går i bresjen for henne eller holder kjeft. Om hun skulle ha rett så vil hun fort kunne oppleve at hennes egne tillitsvalgte ikke gjør jobben sin fordi de ikke vil komme på kant med sjefen sin. NTL sin leder roser nå Valla virker det som.

http://e24.no/makro-og-politikk/article1597327.ece#AF

 

Syntes det er merkelig av LO å kommentere en internsak, selv om arbeidstageren har gått ut i media. Kan også merke seg at LO ikke har gjenomført arbeidstagerundersøkelse siden tidlig 90 tallet.

 

LO går foran som et veldig dårlig eksempel vil jeg påstå. Har jo selv vært i organisasjonen og var aldri imponert lokalt sett, baksnakking og mobbing var merkbart der. Synd om det er en ukultur som går hele veien til toppen.

 

Merkelig at Valla kan påstå at arbeidsmiljøet i LO er bra når de ikke engang har undersøkt det.

7701957[/snapback]

 

 

Han sier det er to typer ledere som mobber. Den ene er lederen som brøler og åpenbart trakasserer. Den andre er lederen som unngår å ta tak i problemer, og lar ting skure og gå slik at den ansatte ofte føler seg oversett og utfrosset.

Link til artikkellen

 

- Medarbeidersamtale og arbeidsmiljøundersøkelse er to vidt forskjellige ting. En medarbeidersamtale er noe du har med din nærmeste overordnede. Hvis det hersker et dårlig klima med mye mistenksomhet og misnøye, så er ikke det rette fora. I en arbeidsmiljøundersøkelse kommer alle til orde, og det foregår anonymt.

 

Raaheim har en rekke ganger blitt brukt som konsulent på arbeidsplasser hvor det har vært konflikter. Han forteller at en anonym kartlegging av hvordan de ansatte oppfatter arbeidsforholdene avdekker viktige problemer - i noen tilfeller gir de også svar.

 

- I slike undersøkelser kommer det frem om det er mobbing og om det er kommunikasjonsproblemer. Undersøkelsene kan også gi svar på hvorfor det er høyt sykefravær og ledelsesproblemer, sier Raaheim.

 

 

Link til artikkellen

 

Inntil fakta kommer på bordet så blir det påstand mot påstand. Det som til nå er fakta er at Yssen går til media med sin pesonalsak. Hun sier samtidig at hun ikke følger opp påstandene med søksmål.

Jeg har litt vanskelig for å tro at ene parten er en søt liten bamse mens sjefen er en suppedrage. Hvis jeg skal spekulere i hvem som er mest beregnende her så blir det Yssen som stikker av med seieren, fordi det "kjøttbeinet" hun nå slenger ut til mediebikkjene er nokså saftig. Så nå kan Valla vente seg et flott mobbekjør fra disse basert på udokumenterte påstander. Hvis ikke det er mobbing på høyt nivå så kan dere "call me Susan" !! :yes:

 

Dotten nevner miljøundersøkelse, og der har jeg personlig erfaring med en fra min tid i en organisasjon som er sammenlignbar. Resultatene av denne var så hårreisende at sjefen valgte å arkivere resultatet i sylinderarkivet :!:

 

Sett i ettertid så er jeg ikke så sikker på at slike undersøkelser bestandig får frem sannheten, fordi den er basert på anonymitet, og bringer derfor frem det "verste" i individet. Hvis man virkelig har noe og klage på så bør man være i stand til å si fra. Ikke fordi jeg tror at man dermed får medhold bestandig, men fordi det er en ærligere fremgangsmåte.

Lenke til kommentar
Inntil fakta kommer på bordet så blir det påstand mot påstand. Det som til nå er fakta er at Yssen går til media med sin pesonalsak. Hun sier samtidig at hun ikke følger opp påstandene med søksmål.

Jeg har litt vanskelig for å tro at ene parten er en søt liten bamse mens sjefen er en suppedrage. Hvis jeg skal spekulere i hvem som er mest beregnende her så blir det Yssen som stikker av med seieren, fordi det "kjøttbeinet" hun nå slenger ut til mediebikkjene er nokså saftig. Så nå kan Valla vente seg et flott mobbekjør fra disse basert på udokumenterte påstander. Hvis ikke det er mobbing på høyt nivå så kan dere "call me Susan" !! :yes:

7703112[/snapback]

Susan!! :love:

 

Neida, er så utrolig enig med deg i denne saken. Mediene har blåst denne saken ut av alle proporsjoner. Er vi på vei mot amerikanske tilstander i Norge?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Edit: Når hun velger å gå til media så vil hun til slutt ende opp som taper. Kanskje det handler om prinsipper? Hun vil selv være mindre attraktiv i fremtiden og ypper seg med Norge sin mektigste person og organisasjon. Dette vet hun.

7701223[/snapback]

 

Nettopp! Hun har sikkert en plan, og den behøver ikke og være uten onde hensikter...?

 

Ser at du nevner arbeidsgivers plikter som er nedfelt i IA-avtalen, og til det vil jeg si at når problemene er av følelsesmessig art kan systemet bli paralysert. Grunnen til det er at ledere på generelt grunnlag er dårlig på og takle følelsesbiten til individene. Det er så mye enklere når problemet er konkret.

Lenke til kommentar
Edit: Når hun velger å gå til media så vil hun til slutt ende opp som taper. Kanskje det handler om prinsipper? Hun vil selv være mindre attraktiv i fremtiden og ypper seg med Norge sin mektigste person og organisasjon. Dette vet hun.

7701223[/snapback]

 

Nettopp! Hun har sikkert en plan, og den behøver ikke og være uten onde hensikter...?

 

Ser at du nevner arbeidsgivers plikter som er nedfelt i IA-avtalen, og til det vil jeg si at når problemene er av følelsesmessig art kan systemet bli paralysert. Grunnen til det er at ledere på generelt grunnlag er dårlig på og takle følelsesbiten til individene. Det er så mye enklere når problemet er konkret.

7703172[/snapback]

 

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1598595.ece

 

 

Det er relativt tydelig at du HAR bestemt deg i denne saken Blyanten. Vår kjære stalinistdronning har ikke gjort noe galt, og noen som føler seg mobbet, trakkasert og plaget på arbeidsplassen bør bare holde kjeft, KUN positiv omtale om Valla takk!

Lenke til kommentar
Hun velger å springe til media fremfor en ærlig tilbakemelding til lederen og det skurrer i mine ører. Hadde hun der i mot gjort det forsøket først, så greit nok.

7699362[/snapback]

 

«Jeg har ved flere anledninger før sykemeldingen forsøkt å drøfte problemene med LOs leder. Etter ubehaglige episoder har jeg spurt Gerd-Liv Valla hvorfor hun ansatte meg. Jeg har forsøkt å forklare hvorfor jeg søkte jobben og at jeg virkelig ønsket å være i LO, men mest av alt har jeg ønsket å få svar på det som framstår som mysteriet- hvorfor hun ansatte meg. Hun kjente meg godt og visste mye om min bakgrunn, styrker og personlighet for den saks skyld. Ingen slike forsøk har ført til endringer av vesentlig karakter.»

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178098

7699459[/snapback]

 

Ja hennes fremstilling harmonerer ikke med Vallas fakta.

7699535[/snapback]

Ja, hvis Vallas versjon per def. er fakta, så er det ikke så mye mer å si.

 

Så vidt jeg har fått med meg så ble hun headhuntet av Valla, altså søkte hun ikke.

7699535[/snapback]

Og det er umulig for Valla å endre holdning? Eller hva mener du?

 

Synne velger mediakanalen for utblåsning men er ikke sikker nok til søksmål. Da mener jeg hun kunne spart oss for såpeoperaen. Hun "blåser" ut sine følelser og hvordan i det søte helvete skal man kunne forlange av sine ledere at de er synske?

7699535[/snapback]

Som sagt, og påpekt, hun hevder å ha tatt opp saken flere ganger. Men det hjelper vel ikke å si det når Vallas versjon er fakta?

Lenke til kommentar
Hennes udokumenterte påstander. Hvis hun hadde et minstemål av intelligens så burde hun skjønne at når det drar seg til så samler du dokumentasjon til det avsluttende felttoget.

7699560[/snapback]

Jeg siterer fra dagen VG, papirutgaven, side 8.

 

«I tillegg til at lønnsforutsetningen altså ligger i selve søknaden, så VG i går dokumentasjon på at Valla ikke snakket sant på gårsdagens pressekonferanse, ... »

Lenke til kommentar
Idag gikk jeg hen og meldte meg ut av hele fagorganisasjonen, etter 12års medlemskap. Har vært fornøyd med hva klubben lokalt har gjort, men har de senere år irritert meg mer og mer over LO generelt, innblanding i politikk de ikke har noe med, sammensmørja med AP med tilhørende pengestøtte og innblanding i sentralstyre og ikke minst pengestøtten til SV. Dagens sak gjorde ikke valget vanskeligere, uten at det hadde særlig innvirkning, liker bare ikke Valla og det hun har stått for...og antageligvis står for..

Orket ikke lenger tanken på at mine penger skal gå til jensemann, kolberg og den gjengen..

7700313[/snapback]

Gratulerer! :thumbs:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hennes udokumenterte påstander. Hvis hun hadde et minstemål av intelligens så burde hun skjønne at når det drar seg til så samler du dokumentasjon til det avsluttende felttoget.

7699560[/snapback]

Jeg siterer fra dagen VG, papirutgaven, side 8.

 

«I tillegg til at lønnsforutsetningen altså ligger i selve søknaden, så VG i går dokumentasjon på at Valla ikke snakket sant på gårsdagens pressekonferanse, ... »

7703749[/snapback]

 

Ja vel, da er det bare og vente på konkrete bevis fra VG.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ja hennes fremstilling harmonerer ikke med Vallas fakta.

Det virker som du allerede har bestemt at du "heier på Valla", og da er det jo ingen vits i å diskutere..

Kjenner du Valla personlig siden du påstår dette?

 

Nå går jeg vel noe på person, men med slike påstander blir det ikke til å unngå.

7703852[/snapback]

 

Ikke vær barnslig. Hadde du giddet og lese på tidligere poster, så burde du fått med deg at det jeg henviste til er at den ene parten påstår hun søkte jobben, mens den andre part sier hun ble headhuntet til stillingen.

 

Ser forøvrig at en del av de som er veldig sensitive på mobbing av politiske partier, ikke er så nøye i denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...