Gå til innhold

Ingun Yssen føler seg mobbet av Gerd Liv Valla


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Nå drar det seg til. Berit R Andersen, og Øystein Mærland hiver seg på Vallabølgen. "Har aldri vært borti noen som kjørte så systematisk splitt og hersk som Valla" ref: Berit R Andersen. Dette var fra tiden Valla var statsråd, begynner og bli vanskelig for Jensemann å distansere seg.

 

Kilde: TV2-nyhetskanalen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott noen tør stå frem. Det kommer nok fler. :)

(Jensemann, hvor bliver du av?)

 

Det hadde blitt holdt møter om Reiss-Andersens ansvarsområder uten at hun en gang ble informert om det. Tilbakemeldingen Reiss-Andresens fikk pr. tlf. på brevet (skrevet i en høflig tone som VG visstnok skal ha lest) hun sendte til Valla hvor hun opplyste om at hun ville fratre fra sin stilling ; Æ blir kvalm! Reiss-Andersen hadde en ulystfølelse av å gå på jobb. Slikt kommer frem samtidig som LO skal ut for å kjempe mot mobbing. LO er med på prosjektet "Jobbing uten mobbing". :omg:

Lenke til kommentar
Fint det nå blir søkelys på Valla. Den dama har alltid skremt meg, så jeg blir ikke overrasket over påstandene som har kommet nå...

7696958[/snapback]

Helt enig. Hver gang jeg ser det morske trynet hennes i avisen skvetter jeg til. Det er et eller annet umenneskelig over henne, men det er utrolig vanskelig å sette fingeren på det.

7738736[/snapback]

Hun gir meg inntrykk av å ikke inneha noen form for medfølelse ovenfor folk hun ikke liker. Jeg påstår ikke at jeg er noen form for menneskekjenner, men nå dukker det opp flere som kritiserer lederstilen hennes på en måte som gjør at det ser ut som om jeg i hvertfall har sett Valla nogen lunde riktig.

 

Apropos LO og kampanjer mot mobbing, så burde de begynne med sine egne medlemmer og mobbingen av "gratispassasjerene".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvorfor nekter Jens å uttale seg om Vallas opptreden offentlig i denne saken? Han sier bare han ikke vil uttale seg om personalsaker, men Valla har jo faktisk gjort en del offentlig i denne sammenheng, og det bør han kunne kommentere.

7744712[/snapback]

 

hvorfor bør han det?

Lenke til kommentar
Hvorfor nekter Jens å uttale seg om Vallas opptreden offentlig i denne saken? Han sier bare han ikke vil uttale seg om personalsaker, men Valla har jo faktisk gjort en del offentlig i denne sammenheng, og det bør han kunne kommentere.

7744712[/snapback]

Dette henger antagelig sammen med samrøret mellom AP og LO. AP er avhengig av LO sin støtte, og det vil i praksis si Valla sin støtte. Nå som vi vet hvordan Valla er å samarbeide med, så skjønner man hvor umulig det er for Stoltenberg å uttale seg kritisk om Valla offentlig og så skulle møte og samarbeide med Valla senere.

 

Stoltenberg er nok pent nødt til å oppføre seg som en lydige hund og være helt stille til det hele har gått over.

Lenke til kommentar
hvorfor bør han det?

7744955[/snapback]

Valla er medlem av APs sentralsryte og vil sannsynligvis lede valg/nominasjoner i partiet på vårparten. I tillegg er hun LO-leder, og at LO og AP står hverandre nært er det vel liten tvil om. et har jo også blitt spekulert i at Stoltenberg har en finger med i spillet.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvorfor nekter Jens å uttale seg om Vallas opptreden offentlig i denne saken? Han sier bare han ikke vil uttale seg om personalsaker, men Valla har jo faktisk gjort en del offentlig i denne sammenheng, og det bør han kunne kommentere.

7744712[/snapback]

Dette henger antagelig sammen med samrøret mellom AP og LO. AP er avhengig av LO sin støtte, og det vil i praksis si Valla sin støtte. Nå som vi vet hvordan Valla er å samarbeide med, så skjønner man hvor umulig det er for Stoltenberg å uttale seg kritisk om Valla offentlig og så skulle møte og samarbeide med Valla senere.

 

Stoltenberg er nok pent nødt til å oppføre seg som en lydige hund og være helt stille til det hele har gått over.

7744969[/snapback]

 

Er Ap avhengig av Lo sin støtte?

Lenke til kommentar
Hvorfor nekter Jens å uttale seg om Vallas opptreden offentlig i denne saken? Han sier bare han ikke vil uttale seg om personalsaker, men Valla har jo faktisk gjort en del offentlig i denne sammenheng, og det bør han kunne kommentere.

7744712[/snapback]

 

hvorfor bør han det?

7744955[/snapback]

Dette handler om hvordan lederen i norges mektigste organisasjon og en sentral og mektig person i AP forvalter sin makt. Dette bør i høyeste grad være relevant både for statsministeren og for lederen i AP. Stoltenberg er begge deler.

Lenke til kommentar
Hvorfor nekter Jens å uttale seg om Vallas opptreden offentlig i denne saken? Han sier bare han ikke vil uttale seg om personalsaker, men Valla har jo faktisk gjort en del offentlig i denne sammenheng, og det bør han kunne kommentere.

7744712[/snapback]

 

hvorfor bør han det?

7744955[/snapback]

 

Det har vel mer med spekuleringen om at Stoltenberg fort ville vært ute og uttalt seg om det var i en annen bedrift, eksempelvis Statoil. Han må jo ha en generell mening om det er riktig å gå ut med opplysninger fra en medarbeidersamtale.

 

Jeg vil gjerne vite om vår lands statsminister mener informasjon som gis i medarbeidersamtaler er fortrolige eller ikke. Det er en viktig sak for meg og det er også viktig å vite hvilken holdninger de man vurderer å stemme på har, er du ikke enig i det?

 

Han mener faktisk intet i denne saken her, ser det ut til. Ikke generelt sett engang.

 

Men å kritisere LO rett før de skal stemme over om AP skal få 1,2 millioner eller ikke i støtte er vel ikke så lurt ;)

Lenke til kommentar

Valla har endelig blitt noe mer ydmyk i forhold til denne saken.

 

www.vg.no

Det er leit hvis Ingunn Yssen har oppfattet noe jeg har sagt som sårende. Det har aldri vært min hensikt, sier LO-leder Gerd-Liv Valla til LO-Aktuelt.

 

Dersom hun hadde sagt dette forrige uke og begrenset seg til dette hadde hun kanskje reddet mer av både sitt eget og LO sitt image. Det er uansett godt å se at hun faktisk evner å ta litt av de tilbakemeldingene hun har fått. Bare synd at det etter min mening allerede er altfor sent å redde ansikt når hun har gjort det hun har gjort den siste uken.

Lenke til kommentar
Hvorfor nekter Jens å uttale seg om Vallas opptreden offentlig i denne saken? Han sier bare han ikke vil uttale seg om personalsaker, men Valla har jo faktisk gjort en del offentlig i denne sammenheng, og det bør han kunne kommentere.

7744712[/snapback]

Dette henger antagelig sammen med samrøret mellom AP og LO. AP er avhengig av LO sin støtte, og det vil i praksis si Valla sin støtte. Nå som vi vet hvordan Valla er å samarbeide med, så skjønner man hvor umulig det er for Stoltenberg å uttale seg kritisk om Valla offentlig og så skulle møte og samarbeide med Valla senere.

 

Stoltenberg er nok pent nødt til å oppføre seg som en lydige hund og være helt stille til det hele har gått over.

7744969[/snapback]

 

Er Ap avhengig av Lo sin støtte?

7745011[/snapback]

Ja. Både politisk og økonomisk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dette handler om hvordan lederen i norges mektigste organisasjon og en sentral og mektig person i AP forvalter sin makt. Dette bør i høyeste grad være relevant både for statsministeren og for lederen i AP. Stoltenberg er begge deler.

7745015[/snapback]

 

Hun er formelt en mektig person i Lo, ikke en formelt mektig person i AP, derfor bør lederen i AP holde kjeft utad. Hva han burde gjøre innad er en annen spekulasjon.

Lenke til kommentar

Hun er formelt en mektig person i Lo, ikke en formelt mektig person i AP, derfor bør lederen i AP holde kjeft utad. Hva han burde gjøre innad er en annen spekulasjon.

7745157[/snapback]

Hun sitter i sentralstyret i AP, og er leder av valgkomiteen i AP: Dermed er hun formelt en mektig person også i AP.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ja. Både politisk og økonomisk.

7745031[/snapback]

 

Det var vel ikke LO som valgte den rødgrønne regjeringen, det var vel heller mangel på gode ideer for styring fra den "blåblasse" med "hjelp" fra FRP som var den viktigste faktoren.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Black,17/01-2007 : 20:56]

Hun sitter i sentralstyret i AP, og er leder av valgkomiteen i AP: Dermed er hun formelt en mektig person også i AP.

 

 

 

 

Dette er snakk om lederskap og mangel på sådan. Om hun er en mer eller mindre viktig person i en organisasjon gjør det ikke organisasjonen noe godt ved og ta "personalsaker" i full offentlighet. Skjønner at det tenner underbuksa på enkelte liberalere og anbefale denne fremgangsmåten, fordi det samsvarer med eget partis fremgangsmåte i personalsaker.

 

 

Edit: Litt sitatull :hrm:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Han mener faktisk intet i denne saken her, ser det ut til. Ikke generelt sett engang.

7745021[/snapback]

Det går ikke an å mene noe "generelt" om en sak, da mener man noe om saken. Det går dog an å uttale seg i generelle vendinger om arbeidsmiljø. Det er da også gjort.

 

Denne regjeringen er mot mobbing. Vi er mot mobbing i arbeidslivet, mot mobbing i skolen og mot mobbing i alle andre sammenhenger. [...] Når det gjelder vurdering av enkelttilfeller, arbeidsmiljøet i en enkeltbedrift, har vi kompetente organer til det. Arbeidstilsynet gjør den jobben. De har kompetanse, og de får vurdere enkeltbedrifter enten det er LO eller andre. [...] Jeg kommer til å påse at vi har et sterkt arbeidstilsyn som gjør jobben sin, og jeg kommer til å påse at vi har et godt samarbeid med mange for å bekjempe mobbing. [...] Jeg vil også understreke det jeg sa da jeg underskrev manifestet, at hadde det vært så enkelt at en bare kunne forby mobbing, hadde vi avskaffet det for lenge siden. Problemet er at det er ofte mer kompliserte mekanismer, ting det er vanskelig å avdekke. Derfor har vi trappet opp og forsterket fokuseringen bl.a. på mobbing i arbeidslivet, og det gjelder selvsagt også kvinners rett når de er gravide til å slippe å bli gjenstand for mobbing. Det gjelder generelt, men det generelle synliggjør jo ikke at det er riktig av meg som statsminister å gå inn i konkrete saker. Det har vi tilsynsmyndighetene til å gjøre, ikke Statsministerens kontor. [...] Jeg mener at Arbeidstilsynet har en veldig viktig rolle å spille for å sikre et godt arbeidsmiljø. Det er også grunnlaget for at denne regjeringen har styrket Arbeidstilsynet, og noe av grunnlaget for at Regjeringen har vært opptatt av å ha en sterk og god arbeidsmiljølov.

http://www.stortinget.no/stid/2006/midl/s070117.htm

 

Det er ikke Statsministerens jobb å gå inn i konkrete saker lik denne og mene noe om den. Det har vi tilsynsmyndigheter til å gjøre, og at opposisjonspartiene tilsynelatende mener at arbeidskonflikter skal behandles og diskuteres for åpent kamera i landets lovgivende forsamling sier mer om dem enn om den sittende Statsminister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...