Gå til innhold

Ingun Yssen føler seg mobbet av Gerd Liv Valla


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser forøvrig at en del av de som er veldig sensitive på mobbing av politiske partier, ikke er så nøye i denne saken.

Jeg har ikke mobbet noen, men synes det er mistenkelig at du helt ukritisk kaller Vallas uttalelser for fakta, mens Ingunn Yssens påstander bare er "påstander".

 

Selv har jeg ingen mening om saken enda, da jeg ikke har den fjerneste anelse om hvem som snakker sant.

Lenke til kommentar

Sett i ettertid så er jeg ikke så sikker på at slike undersøkelser bestandig får frem sannheten, fordi den er basert på anonymitet, og bringer derfor frem det "verste" i individet. Hvis man virkelig har noe og klage på så bør man være i stand til å si fra. Ikke fordi jeg tror at man dermed får medhold bestandig, men fordi det er en ærligere fremgangsmåte.

7703112[/snapback]

 

Ærlighet kan medføre at man mister jobben eller i fremtiden blir forbigått om sjefen ikke takler ærlighet. Slike undersøkelser er et viktig verktøy for en arbeidsgiver og det at man ikke liker svaret gir ikke hold for å kutte ut med undersøkelsene. LO er en av de største pådriverne for slike undersøkelser og de har også gått hardt ut om de mener anonymiteten ikke blir ivaretatt, var blant annet en stor sak om dette i Posten når jeg var tillitsvalgt der.

 

LO sin moral på området er altså å gjøre som de sier men ikke som de gjør :shrug:

 

At Valla kan påstå at arbeidsmiljøet er godt når det ikke er undersøkt og i tillegg så er det av den art at en av de mest kompetente (på papiret) lederne i organisasjonen blir syk i flere måneder grunnet miljøet er for meg ignorant. Det er ingen selvkritikk å spore i det hele tatt. Da er det noe som skurrer.

 

Både Valla og Yssen sin fremgansmåte er ikke en god leder verdig.

 

Motsatt. PencilCase. Det er du som forsvarer mobberen Valla. Eller mener du at det er Valla som er den som mobbes?

7704106[/snapback]

 

Mobberen Valla? Det er nå en fordel å være litt kritisk til en arbeidstager som ikke får gratis utdannelse av jobben går ut og omtaler arbeidsgiver som mobber.

 

Det er alt for få fakta i denne saken til å slå fast om Yssen ble systematisk mobbet eller ikke slik hun hevder. Det kan godt være, indisiene er der. Men langt fra noe konklusivt.

Lenke til kommentar
Motsatt. PencilCase. Det er du som forsvarer mobberen Valla. Eller mener du at det er Valla som er den som mobbes?

7704106[/snapback]

 

Mobberen Valla? Det er nå en fordel å være litt kritisk til en arbeidstager som ikke får gratis utdannelse av jobben går ut og omtaler arbeidsgiver som mobber.

7704433[/snapback]

Ja, det er Valla som er den som er 'tiltalt' for mobbing her. PencilCase får det nesten til å virke som om det er Valla som mobbes.

 

Jeg henviser også til artikkelen jeg nettopp linket til:

«All konvensjonell visdom som er tilført de - meget fornuftige - anti-mobbekampanjer som er gjennomført i norsk skole og arbeidsliv gir definisjonsmakten til den som føler seg trakassert. Ingen andre enn offeret kan definere hvordan situasjonen oppleves for ham eller henne. Det er det tvilsomme privilegium selv ikke en mektig LO-leder kan frata sin tidligere medarbeider.»

Lenke til kommentar
Syntes det er merkelig av LO å kommentere en internsak, selv om arbeidstageren har gått ut i media. Kan også merke seg at LO ikke har gjenomført arbeidstagerundersøkelse siden tidlig 90 tallet.

 

Jepp, hvor har det blitt av det lovpålagdte Interkontrollsystem og evalvuering av HMS-system? Stakkars lille bedrift som blir tatt på brudd av disse, da skriker LO og arbeidstilsynet i kor.... :whistle:

Lenke til kommentar

Støtter Yssen

 

Tidligere leder for europaseksjonen i LO, Erna Ansnes (bildet), bekrefter at Gerd-Liv Valla ydmyket Ingunn Yssen, skjelte henne ut foran andre LO-medarbeidere og fratok henne arbeidsoppgaver.

 

- Det har vært vondt å se at ens egen avdelingsleder over lang tid har blitt fratatt arbeidsoppgaver og ydmyket. Jeg kan bekrefte at Valla behandlet Yssen på en dårlig måte. Hele avdelingen led under dette. Det var vondt å se at Yssen var sjanseløs dag ut og dag inn mot Valla. Valla satt med alle ressurser og Yssen hadde ingen midler å ta igjen med, sier Erna Ansnes til VG.

 

Slik gjør ikke en god leder. Jeg må si det der styrker Yssen sin sak.

 

Nå får LO feie for egen dør og rydde opp slik at de ikke mister all troverdighet når de skal representere arbeiderne. Det er medlemmene som er viktig her, men det ser ikke ut som hverken Valla eller Yssen er interessert i dem.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/01/11/488601.html

 

Bare måneder etter at Valla hadde inntatt ministerstolen, kunne både Aftenposten og VG avsløre at en arbeidsmiljøundersøkelse blant 400 ansatte i departementet hadde avdekket dårlig arbeidsmiljø, mobbing og svak ledelse.

 

De nedslående resultatene fra arbeidsmiljøundersøkelsen under Vallas tid som justisminister, vakte den gang oppsikt langt inn i Regjeringskvartalet.

 

Har hun ikke lært siden? LO bør være best i klassen på arbeidsmiljø. At de ikke engang tar seg bryet verdt med å spørre de ansatte om hvordan de opplever arbeidsmiljøet og få et helhetsbilde gjør dem blant de dårligste.

 

Selv bare priser jeg meg lykkelig over å være i et arbeidsforhold hvor man får "kjeft" om man tar på seg for mye ansvar og ikke tenker på familie og egen helse. Og hvor man blir purret til det uendelige om man ikke leverer inn den årlige arbeidsmiljøundersøkelsen.

 

Jeg håper LO tar lærdom og bedrer seg. At Valla virker mer opptatt av å bevare image fremfor å ta tak i problemene er trist.

 

Ja, det er Valla som er den som er 'tiltalt' for mobbing her. PencilCase får det nesten til å virke som om det er Valla som mobbes.

 

Det er nå fullt mulig at begge personene blir mobbet. Om Yssen lyver eller vrir på fakta i sine fremstillinger så er det fullt mulig at også Valla er offer i denne saken her. Stort sett medfører offentlig skittentøyvask mer enn ett offer. Ikke det at det er til noe som helst forsvar av Valla, men det kan også være på sin plass å kritisere Yssen på så måte.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ser forøvrig at en del av de som er veldig sensitive på mobbing av politiske partier, ikke er så nøye i denne saken.

7703974[/snapback]

Motsatt. PencilCase. Det er du som forsvarer mobberen Valla. Eller mener du at det er Valla som er den som mobbes?

7704106[/snapback]

 

Ja og nei....jeg har vel ikke sagt det eller? Det kunne du funnet ut ved og lese et par poster tilbake. Men siden du nevner det så kan jo en mulig

"mobbing" bestå i at Yssen tar sin personlige problemer ut i det offentlige, og får mediabikkjene til å gjøre jobben for seg.

Lenke til kommentar

Hva skulle hun ellers gjort? Forlatt jobben og latt ting fortsette som før?

 

Det største problemet her er jo at vitnene ikke har tatt tak i dette heller. At den som føler seg mobbet må ta kampen er beklagelig. Andre burde for lengst tatt dette opp internt i LO og kjørt saken for å få bukt med problemene. For det er vitnene til mobbing som må steppe inn og si nok er nok her. Og de eksisterer jo, men de har først kommet ut med støtte etter at den som føler seg mobbet har tatt opp kampen.

 

Ellers må jeg si at Valla gjør sitt beste for å vise at hun er akkurat slik som Yssen beskriver henne slik hun oppfører seg.

 

– Hun burde hatt all interesse av å få denne konflikten ut av verden så raskt som mulig med en liten ripe i lakken, fremfor å forsøke å fremstå som så hvit som snø, sier Aarebrot til NTB.

http://www.bt.no/utenriks/article331131.ece

 

Der settes ordene på hvordan jeg opplever dette. Nå er det til og med snakk om et massivt angrep tilbake mot Yssen skal komme. Hva i all verden? Valla er fortsatt sjef, er hun overhodet ikke interessert i å ta tak i det som blir fremmet fremfor å bevise at kritikken mot henne faktisk er riktig?

 

Hun blir beskyldt for å nedverdige de ansatte. Nå virker det som om hun fortsetter i det sporet.

 

Valla bør behandle dette som en internsak selv om den ansatte ikke vil det. Valla virker mer opptatt av å beskytte seg selv, koste hva det koste vil.

 

Kanskje på tide noen tenker på de ansatte og LO sitt beste?

Lenke til kommentar
Ser forøvrig at en del av de som er veldig sensitive på mobbing av politiske partier, ikke er så nøye i denne saken.

7703974[/snapback]

Motsatt. PencilCase. Det er du som forsvarer mobberen Valla. Eller mener du at det er Valla som er den som mobbes?

7704106[/snapback]

 

Ja og nei....jeg har vel ikke sagt det eller?

7705093[/snapback]

Nei, men det var eneste måten jeg kunne få noe mening i utsagnet ditt. For det er jo (løst sett) de som kritiserer Valla som også har kritisert mobbing av Frp... Så om du ikke mente at Valla var mobbeofferet, så ble det feil det du skrev.

Lenke til kommentar
Det største problemet her er jo at vitnene ikke har tatt tak i dette heller. At den som føler seg mobbet må ta kampen er beklagelig. Andre burde for lengst tatt dette opp internt i LO og kjørt saken for å få bukt med problemene. For det er vitnene til mobbing som må steppe inn og si nok er nok her. Og de eksisterer jo, men de har først kommet ut med støtte etter at den som føler seg mobbet har tatt opp kampen.

7705175[/snapback]

Dette er viktig. Uavhengig av ufint spill fra Valla sin side eller ikke, så er det et problem dersom noen føler seg mobbet. Og det problemet har tydeligvis vært skjøvet under teppet. Og da har ikke LO internt fungert.

Lenke til kommentar

Her har vi to kvinner som begge gir utrykk for at de er snehvit, mens den andre er den store stygge ulven. Nå kan umulig begge være snehvit, slik de uttaler seg og oppfører seg er det tvilsomt om noen av dem er snehvit. Det virker som om man her har to ulver med personlighetsforstyrrelser og således kanskje tror de er snehvit, mens de egentlig er ulver. Den ene av dem påpeker også at hun ikke er noen pusekatt, så det er i hvert fall på det klare.

 

Så problemet er jo da alle sauene. For det de her egnetlig bør være er gjetere som passer på sauene. Slik at sauene kan arbeide i fred med gressklippingen uten at andre sauer er slemme mot dem og at gresset er av ønsket kvalitet. Og at ingen stygge ulver eller jerver kommer Men så er det atlså to ulver og ikke to gjetere som holder på her. Med mulig personlighetsforstyrrelse. Som er satt til å vokte sauer mot andre sauer. Og den ene ulven leder en flokk med kyllinger. Det er et problem.

 

Nå har den ene ulven langet ut mot den andre. Når ulven som angriper er svakere og i tillegg angriper en sterkere ulv med en stor flokk av både ulver, sauer og ikke minst kyllinger så kan man fort bli spist opp. Men i sitt angrep har den ensomme ulven fått med seg gribber. En haug av dem.

 

I det hele tatt er det uvisst hvem som ligger igjen på slagmarken når stillheten atter en gang senker seg. Men at noen sauer vil bli lidende er nok helt klart. Likeså er det at Snehvit ikke er å finne i en mils omkrets. Men muligens en ulv eller to utkledd som snehvit. Gribbene vil uansett få sin mat, enten den er død eller levende. Hvor er alle gjeterne?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Her har vi to kvinner som begge gir utrykk for at de er snehvit, mens den andre er den store stygge ulven. Nå kan umulig begge være snehvit, slik de uttaler seg og oppfører seg er det tvilsomt om noen av dem er snehvit. Det virker som om man her har to ulver med personlighetsforstyrrelser og således kanskje tror de er snehvit, mens de egentlig er ulver. Den ene av dem påpeker også at hun ikke er noen pusekatt, så det er i hvert fall på det klare.

 

7705752[/snapback]

 

Elsker slike kreative poster som dette, og ja vi har nok med to uskyldrene Snehvitetterligninger å gjøre her. Sannheten ligger enten midt mellom, eller kanskje de syv små dvergene kan svare.....hvor i svarte har de vært oppi dette folkeeventyret.. :ohmy:

 

Off topic: Slike poster Dotten hadde vært en pryd for en forhåpentlig forumfødsel...eee eller abort med navnet: Lekegrind for verstinger :yes:

Lenke til kommentar

Må si jeg deler syn med de som kritiserer at Valla går til Først&Sist for å lange ut om en personalsak.

 

-Vil bli oppfattet som et monster.

 

Hva i all verden er det hun driver med?

 

Det virker også som om de to partene behandler det hele som en sak som kan vinnes. Er det virkelig så vanskelig for de å innse at de begge har tapt?

 

Og unnskyld meg, vær så snill å si at jeg ikke er den eneste som ser den latterlige selvmotsigelsen i følgende sitat;

 

- Vi har vurdert det som feil å debattere en personalsak i media og har derfor unngått debattprogrammer. Samtidig er det viktig at Valla nå får komme med sin versjon slik at det ikke bare er Ingunns versjon som blir beskrevet, sier Steen.

 

Men det passer vel bedre å lange ut mot en ansatt i beste sendetid på et av Norge sine mest sette programmer? Seriøst, dette er flaut.

 

Valla graver jo sin egen grav om hun holder på slik. En grav så stor at også LO risikerer å dette oppi.

 

Her har man to kvinner som er opptatt av å svartmale hverandre. Den ene tidligere likestillingsdirektør, den andre landets mektigste person som skal bekjempe nettopp slik oppførsel.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ser forøvrig at en del av de som er veldig sensitive på mobbing av politiske partier, ikke er så nøye i denne saken.

7703974[/snapback]

Motsatt. PencilCase. Det er du som forsvarer mobberen Valla. Eller mener du at det er Valla som er den som mobbes?

7704106[/snapback]

 

Nå skjønner jeg ikke at det misforståes så totalt det jeg skriver. Jeg har aldri skrevet at Valla mobbes. Så i beste fall er det den velkjente barnesangen: Stråmann Stråmann bukken min...den har jeg hørt før, kan den utenat.

 

Det jeg har skrevet er:

Jeg har litt vanskelig for å tro at ene parten er en søt liten bamse mens sjefen er en suppedrage. Hvis jeg skal spekulere i hvem som er mest beregnende her så blir det Yssen som stikker av med seieren, fordi det "kjøttbeinet" hun nå slenger ut til mediebikkjene er nokså saftig. Så nå kan Valla vente seg et flott mobbekjør fra disse basert på udokumenterte påstander. Hvis ikke det er mobbing på høyt nivå så kan dere "call me Susan" !!

 

Jeg spekulerte altså her. På samme måte som enkelte andre spekulerer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei, men det var eneste måten jeg kunne få noe mening i utsagnet ditt. For det er jo (løst sett) de som kritiserer Valla som også har kritisert mobbing av Frp... Så om du ikke mente at Valla var mobbeofferet, så ble det feil det du skrev.

7705280[/snapback]

 

Ja vel, jeg ser at de som skriver dette:

Den foresatte er jo mobberen i dette tilfellet. Det er også relevant for oss hvordan Norges kanskje mektigste person forvalter sin makt i Norges kanskje mektigste organisasjon.

 

Tar tingene på forskudd lenge før den anklagede har fått sjansen til og forsvare seg, og dermed mobber en uskyldig og organisasjonen, slik som FRP så ofte har blitt mobbet av andre bøllefrø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...