Gå til innhold

Ingun Yssen føler seg mobbet av Gerd Liv Valla


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Jeg godter meg på andres bekostning når det kommer til personer som Valla.

7698965[/snapback]

 

Ja vel forstår ut av det at du ikke har pinupbilder av Gerd på soverommet :p

 

Men alvorligere talt så er jeg enig med en leder som irriterer seg over en ansatt so velger og springe til media fremfor sin foresatt når denne "føler" seg mobbet.

Lenke til kommentar

Ja vel forstår ut av det at du ikke har pinupbilder av Gerd på soverommet :p

 

Men alvorligere talt så er jeg enig med en leder som irriterer seg over en ansatt so velger og springe til media fremfor sin foresatt når denne "føler" seg mobbet.

7699089[/snapback]

 

Tja, utifra den ene partens utsagn kan det virke som litt mer enn som SÅ har blitt gjort før det avsluttende trekket var å gå til media.

Lenke til kommentar
Men alvorligere talt så er jeg enig med en leder som irriterer seg over en ansatt so velger og springe til media fremfor sin foresatt når denne "føler" seg mobbet.

7699089[/snapback]

Den foresatte er jo mobberen i dette tilfellet. Det er også relevant for oss hvordan Norges kanskje mektigste person forvalter sin makt i Norges kanskje mektigste organisasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men alvorligere talt så er jeg enig med en leder som irriterer seg over en ansatt so velger og springe til media fremfor sin foresatt når denne "føler" seg mobbet.

7699089[/snapback]

Den foresatte er jo mobberen i dette tilfellet. Det er også relevant for oss hvordan Norges kanskje mektigste person forvalter sin makt i Norges kanskje mektigste organisasjon.

7699266[/snapback]

 

Den foresatte er på tross av makten/posisjonen "bare" en "leder", og den "ansatte" er ansatt. Slik oppførsel kvalifiserer til å bli karakterisert som illojal i de selskapene jeg har jobbet. Det å "føle" seg mobbet behøver ikke og bety at hun faktisk er blitt utsatt for mobbing, det kan bety at leder/ansatt er like dårlige på og "lese" hverandre. Hun velger å springe til media fremfor en ærlig tilbakemelding til lederen og det skurrer i mine ører. Hadde hun der i mot gjort det forsøket først, så greit nok.

Lenke til kommentar
Men alvorligere talt så er jeg enig med en leder som irriterer seg over en ansatt so velger og springe til media fremfor sin foresatt når denne "føler" seg mobbet.

7699089[/snapback]

Den foresatte er jo mobberen i dette tilfellet. Det er også relevant for oss hvordan Norges kanskje mektigste person forvalter sin makt i Norges kanskje mektigste organisasjon.

7699266[/snapback]

 

Den foresatte er på tross av makten/posisjonen "bare" en "leder", og den "ansatte" er ansatt. Slik oppførsel kvalifiserer til å bli karakterisert som illojal i de selskapene jeg har jobbet. Det å "føle" seg mobbet behøver ikke og bety at hun faktisk er blitt utsatt for mobbing, det kan bety at leder/ansatt er like dårlige på og "lese" hverandre. Hun velger å springe til media fremfor en ærlig tilbakemelding til lederen og det skurrer i mine ører. Hadde hun der i mot gjort det forsøket først, så greit nok.

7699362[/snapback]

 

 

Hun velger å "springe til media" etter en lang og smertefull prosess, ganske riktig.. som en avslutning på saken. Du må gjerne unngå å omskrive realitetene i de kommende innlegg.

Lenke til kommentar
Hun velger å springe til media fremfor en ærlig tilbakemelding til lederen og det skurrer i mine ører. Hadde hun der i mot gjort det forsøket først, så greit nok.

7699362[/snapback]

 

«Jeg har ved flere anledninger før sykemeldingen forsøkt å drøfte problemene med LOs leder. Etter ubehaglige episoder har jeg spurt Gerd-Liv Valla hvorfor hun ansatte meg. Jeg har forsøkt å forklare hvorfor jeg søkte jobben og at jeg virkelig ønsket å være i LO, men mest av alt har jeg ønsket å få svar på det som framstår som mysteriet- hvorfor hun ansatte meg. Hun kjente meg godt og visste mye om min bakgrunn, styrker og personlighet for den saks skyld. Ingen slike forsøk har ført til endringer av vesentlig karakter.»

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178098

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hun velger å "springe til media" etter en lang og smertefull prosess, ganske riktig.. som en avslutning på saken. Du må gjerne unngå å omskrive realitetene i de kommende innlegg.

7699371[/snapback]

 

"smertefull prosess" som innbefattet selvfølgeligheten i å unngå og søke løsning på problemet på "lavest mulig nivå"?

Hva får deg til og tro at mobbeofferet er svakelig??

List gjerne opp realitetene i saken slik som du har oppfattet dem.

Lenke til kommentar

 

Hun velger å "springe til media" etter en lang og smertefull prosess, ganske riktig.. som en avslutning på saken. Du må gjerne unngå å omskrive realitetene i de kommende innlegg.

7699371[/snapback]

 

"smertefull prosess" som innbefattet selvfølgeligheten i å unngå og søke løsning på problemet på "lavest mulig nivå"?

Hva får deg til og tro at mobbeofferet er svakelig??

List gjerne opp realitetene i saken slik som du har oppfattet dem.

7699487[/snapback]

 

Se posten over din er du snill..

 

så kan du få svare igjen.. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hun velger å springe til media fremfor en ærlig tilbakemelding til lederen og det skurrer i mine ører. Hadde hun der i mot gjort det forsøket først, så greit nok.

7699362[/snapback]

 

«Jeg har ved flere anledninger før sykemeldingen forsøkt å drøfte problemene med LOs leder. Etter ubehaglige episoder har jeg spurt Gerd-Liv Valla hvorfor hun ansatte meg. Jeg har forsøkt å forklare hvorfor jeg søkte jobben og at jeg virkelig ønsket å være i LO, men mest av alt har jeg ønsket å få svar på det som framstår som mysteriet- hvorfor hun ansatte meg. Hun kjente meg godt og visste mye om min bakgrunn, styrker og personlighet for den saks skyld. Ingen slike forsøk har ført til endringer av vesentlig karakter.»

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178098

7699459[/snapback]

 

Ja hennes fremstilling harmonerer ikke med Vallas fakta. Så vidt jeg har fått med meg så ble hun headhuntet av Valla, altså søkte hun ikke. Synne velger mediakanalen for utblåsning men er ikke sikker nok til søksmål. Da mener jeg hun kunne spart oss for såpeoperaen. Hun "blåser" ut sine følelser og hvordan i det søte helvete skal man kunne forlange av sine ledere at de er synske?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Se posten over din er du snill..

 

så kan du få svare igjen.. ;)

7699503[/snapback]

 

Hennes udokumenterte påstander. Hvis hun hadde et minstemål av intelligens så burde hun skjønne at når det drar seg til så samler du dokumentasjon til det avsluttende felttoget.

Lenke til kommentar

 

Se posten over din er du snill..

 

så kan du få svare igjen.. ;)

7699503[/snapback]

 

Hennes udokumenterte påstander. Hvis hun hadde et minstemål av intelligens så burde hun skjønne at når det drar seg til så samler du dokumentasjon til det avsluttende felttoget.

7699560[/snapback]

 

 

Så Vallas påstander er "faktum", motpartens påstander er "udokumenterte påstander".. ;) Du har ikke valgt side "litt" i forkant av denne diskusjonen.. har du vel? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så Vallas påstander er "faktum", motpartens påstander er "udokumenterte påstander".. ;) Du har ikke valgt side "litt" i forkant av denne diskusjonen.. har du vel? ;)

7699584[/snapback]

 

Valla henviser til medarbeidersamtaler og disse kan sikkert dokumenteres.

Lenke til kommentar
Så Vallas påstander er "faktum", motpartens påstander er "udokumenterte påstander".. ;) Du har ikke valgt side "litt" i forkant av denne diskusjonen.. har du vel? ;)

7699584[/snapback]

 

Valla henviser til medarbeidersamtaler og disse kan sikkert dokumenteres.

7699672[/snapback]

 

Kan sikkert? Men du vet ikke? Du bare antar det helt uten videre?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Kan sikkert? Men du vet ikke? Du bare antar det helt uten videre?

7699697[/snapback]

 

I henhold til hva Valla selv sa på nyhetene og vanlig system i veldrevne bedrifter.

 

Spar meg for: Stråmann stråmann bukken min...tenk på vesle guten din :)

Lenke til kommentar

Idag gikk jeg hen og meldte meg ut av hele fagorganisasjonen, etter 12års medlemskap. Har vært fornøyd med hva klubben lokalt har gjort, men har de senere år irritert meg mer og mer over LO generelt, innblanding i politikk de ikke har noe med, sammensmørja med AP med tilhørende pengestøtte og innblanding i sentralstyre og ikke minst pengestøtten til SV. Dagens sak gjorde ikke valget vanskeligere, uten at det hadde særlig innvirkning, liker bare ikke Valla og det hun har stått for...og antageligvis står for..

Orket ikke lenger tanken på at mine penger skal gå til jensemann, kolberg og den gjengen..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Idag gikk jeg hen og meldte meg ut av hele fagorganisasjonen, etter 12års medlemskap. Har vært fornøyd med hva klubben lokalt har gjort, men har de senere år irritert meg mer og mer over LO generelt, innblanding i politikk de ikke har noe med, sammensmørja med AP med tilhørende pengestøtte og innblanding i sentralstyre og ikke minst pengestøtten til SV. Dagens sak gjorde ikke valget vanskeligere, uten at det hadde særlig innvirkning, liker bare ikke Valla og det hun har stått for...og antageligvis står for..

Orket ikke lenger tanken på at mine penger skal gå til jensemann, kolberg og den gjengen..

7700313[/snapback]

 

Den reaksjonen er forståelig, men hvis du skal finne noen "andre" som skal hjelpe deg så tror jeg du se i speilet, og hvis synet der ikke tiltaler så kalkuler da... :)

Du får som medlem en forsikringsordning som svært få arbeidsgivere byr deg (les de bryr seg ikke i det hele tatt), Innboforsikring som svært få forsikringsselkaper kan by deg alene, innkjøpsordninger som ikke står tilbake for "firmaavtaler" som endel firmaer "selger"...Kort sagt så bør du benytte deg av fordelene som medlemskapet åpner for, ikke bare sutre over hva du gikk glipp av fordi du var uoppmerksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...