Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Som vanlig så opptre DB igjen amatørmessig og kynisk.

«Some Deutsche Bank staff in London told they have until 11am to pack up their stuff, just hours after the overhaul was announced. "I'm trying to get my head straight," says one person who has been told his pass will stop working in a few hours»

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hyppige nedbemanninger er vel standard i alle større selskaper de siste par årene. Det gir fornøyde investorer og demotiverte ansatte.

 

Enig i det, men at ansatte hører gjennom media at 18000 skal vekk, for dagen derpå å få 4 timer til å rydde bordet?

Jobbet selv i ING for lenge siden. Mentaliteten har som du påpeker blitt kynisk, og aksjonærer har fått for mye makt.

Det er ikke særegent, men at DB ikke gjennomfører dette på en human måte er en skandale.

Aksjen har fått juling i mange år, og du har helt rett i at det er en fryktkultur nå i DB. Dette taper de garantert på. Hvem vil vel jobbe for en slik bank, som har en bruk og kast kultur?

Endret av monitor
Lenke til kommentar

Hyggelig melding fra Targovax som muligens har fått til noe bra ifht. føflekkreft, en sykdom med meget høy dødelighet.

De finansierer hele forskningen sin gjennom emisjon etter emisjon, og selv om de en gang i fremtiden kommer med livreddende produkter, så er det ikke sikkert at det kommer aksjeeiere tilgode, men dog: det trenges forskning og midler til dette.

 

Dette er i en tidlig fase så det blir ikke noe kommersielt produkt ut av dette i overskuelig fremtid, men det ser lovende ut.

Lenke til kommentar
Interessant. Flere tekniske parametre som indikerer fare. Trump hadde en dårlig dag igjen og slengte på noen milliarder i importavgifter, Japan i clinch med S Korea; flere banker og selskaper med nedjusteringer, osv.osv., men ikke nok til at jeg ser for meg en resesjon med det samme. Nå er det vel alltid slik at det skjer plutselig utløst av en enkelt faktor og så ruller snøballen. Jeg mener at vi ser flere faremomenter nå, men vi skal huske på at det har vært snakk om resesjon i to år nå...

BASF med resultatvarsel, syklisk verdensaksje. VIX stiger i Europa.moderate reaksjoner på de europeiske børser, verst med DAX - 1,3% men sentimentet er negativt. Tyske renta ned med 2 basispoeng.

Endret av monitor
Lenke til kommentar

Det var helgarderingen sin :)

Ja hadde jeg kunnet forutse fremtiden, så hadde jeg vært rik. Den største jokeren er uansett Trump. Men han er ikke den eneste jokeren i kortstokken.

Jeg sitter 100% kontant. Erfaringsmessig så er større usikkerhet forbundet med høyre risiko. Jeg anser muligheten for å plukke aksjer langt rimeligere enn idag for større om la oss si innen ett år. Eksakt vitenskap er det ikke. Jeg utelukker ikke en kortsiktig/ mellomlang sikt handel. Lover å si ifra om jeg skulle finne på noe. Er komfortabel uansett med å sitte kontant.

Jeg har dog ikke peiling på hva som kommer til å utløse en resesjon, om den kommer innen ett år. Småinvestorer har jo overhodet ikke noe rolle i det lengre. Så det er når de som eier nesten all kapital skal ut døra at det blir trangt. Foreløpig er det jo ikke så mye annet som gir avkastning...

Lenke til kommentar

Kjos pensjonerer seg og Norwegian aksjen faller. Typisk det når jeg akkurat hadde kjøpt aksjer der :hmm:

 

Mon tro hva som vil skje med Norwegian nå. Hvorfor trekker han seg nå? Ligger det noe mer bak at han bare er gammel? Noen endringer han ikke er enig med? Jeg frykter selskapet vil gå ryanair sin vei. Ta betalt for alt, de har jo alt begynt å håndheve bagasjereglene med jernhånd. 

 

Kommer den nye sjefen til å følge i Kjos sine fotspor, eller går h*n sin egen vei? We'll never know, but so many questions! 

Lenke til kommentar

Kjos er gammel :)

 

Dessuten ligger IAG i sivet og kanskje kjøper hele selskapet for 70-80 kroner per aksje.

 

Per nå er IAG i karantene siden de gav et bud i vinter. Denne karantenen utløper om en ukes tid. Inntil da har IAG ikke lov til å si noe annet enn «vi er ikke interessert i Norwegian» pga britiske karanteneregler.

 

Det blir veldig spennende de kommende ukene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...