Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Moro at det kommer en korreksjon nå, da kan man kjøpe seg inn i et sikkert fond når det snur og se pengene vokse.

9293646[/snapback]

Synes nesten vi har hatt nok moro for en stund nå. Nesten 4% ned i dag, og i USA er det blodrødt så langt i kveld. Vet ikke så mye hva som har skjedd under tidligere korreksjoner, men dette synes jeg begynner å ligne på noe veldig alvorlig. Nå synes jeg virkelig at markedet kunne ha stabilisert seg så det hadde blitt mulig å kjøpe litt igjen. :(

Lenke til kommentar
Moro at det kommer en korreksjon nå, da kan man kjøpe seg inn i et sikkert fond når det snur og se pengene vokse.

9293646[/snapback]

Synes nesten vi har hatt nok moro for en stund nå. Nesten 4% ned i dag, og i USA er det blodrødt så langt i kveld. Vet ikke så mye hva som har skjedd under tidligere korreksjoner, men dette synes jeg begynner å ligne på noe veldig alvorlig. Nå synes jeg virkelig at markedet kunne ha stabilisert seg så det hadde blitt mulig å kjøpe litt igjen. :(

9295357[/snapback]

Må jo være glad for at det faller, håper vi ser 300 før det snur, gjerne mer enn det.

Lenke til kommentar

Supert, elsker litt pesimisme.

 

Er helt klar for en rente på 15%, stupende boligpriser og en blodrød børs. Hadde vært super start på studenttilværelsen hvis de prisene hadde korrigert seg selv. 1 000 000 for 15 kvadrat er bare sykt.

 

Sett på en annen side så tror jeg at børsen stabiliserer seg snart, det rår en del optimisme og de fleste tror ikke på en vedvarende nedgang. Det er ikke mer enn fem år siden indeksen var på 100-poeng.

Lenke til kommentar

Det står litt om Elliot wave -teorien her:

http://stockcharts.com/school/doku.php?id=...ott_wave_theory

http://www.investopedia.com/articles/technical/111401.asp

http://www.acrotec.com/ewt.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Elliott_wave_principle

 

For meg som ikke er inne i dette så virker det helt merkelig. Mulig det er en selvoppfyllende teori: Mange som tror på den og da handler de deretter og det går i oppfyllelse. Eller at det er andre psykologiske faktorer som spiller inn men for meg virker det rart om det ikke skulle være massive praktiske avvik fra teorien.

Lenke til kommentar

Takk Simen :)

Det var denne jeg var ute etter:

Wave C is typically at least as large as wave A and often extends to 1.618 times wave A or beyond.

Er ikke 1,618 Fibonacci tallet tro?

Syntes EW virker interessant, men problemet er å tolke om de små "bølgene" bare er støy eller en bølge. Virker som man ikke vet det med sikkerhet før i ettertid.

 

Edit:

Ser at jeg tok feil med ABC-reaksjon. "B" er en bølge opp, A og C ned. I så fall er vi nå i "C". Etter teorien skal da bunnen finnes på 1,618 multiplisert med fallet i bølge A.

 

Bølge A: Topp 14000 - Bunn 13211= 789

Bølge C: Topp 13657 - (789 x 1,618) = 13657 - 1277 = Bunn på 12380

 

Tror vi på det tro?

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Er så og si grønn på aksjer, men er litt sugen på å invistere litt etter å ha fulgt litt med i et halvt års tid. Har opprettet en VPS(?) konto, uten at jeg helt visste hva det var. Stemmer det at man trenger det for å handle aksjer?

 

Hvordan går jeg frem dersom jeg ønsker å handle? Finnes det noe litteratur (helst norsk) på internet angående aksjehandel og hvordan systemene fungerer?

 

- Mvh Andreas :)

Lenke til kommentar

Blir sannsynligvis en jævlig stram strikk i GOGL imorgen, går OSE opp 3-4% kan vi lett se Golden Ocean opp mot 27-28,- Vi har før sett at OSE kan ta 6% på en dag, dette kan så meget vell skje imorgen om asia er opp, og USA futures som kommer ca. 14.00 er opp. Skjer dette vil OSE gå grasat mye.. Hvorfor? Fordi OSE er en av de børsene i verden som faktisk svinger mest. Volatil så det synger...

 

GOGL kan glatt gå opp på over 30,- før tirsdag da q2 kommer... Her er det virkelig trangt i døren. BDI stiger også denne uken som den har gjort i den siste tiden og tørrbulk er på god vei inn mot en høysesong få mennesker i bransjen vil glemme...

 

Gleder meg over mine 8500 aksjer imorgen blir det sannsynligvis glede og sprut på OSE!

 

 

Er så og si grønn på aksjer, men er litt sugen på å invistere litt etter å ha fulgt litt med i et halvt års tid. Har opprettet en VPS(?) konto, uten at jeg helt visste hva det var. Stemmer det at man trenger det for å handle aksjer?

 

Hvordan går jeg frem dersom jeg ønsker å handle? Finnes det noe litteratur (helst norsk) på internet angående aksjehandel og hvordan systemene fungerer?

 

- Mvh Andreas :)

9297860[/snapback]

For handel aksjer bør du ha en konto på endten Netfonds, Skandiabanken eller Nordnet. Kan dog anbefale Skb. Etter dette så er det bare kjøpe bankene hjelper deg når du har opprettet konto. easy fix

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Har konto i postbanken, er vel egentlig DnB? Hva er forskjellen?

9298106[/snapback]

At DnB er en ubrukelig bank om du skal ha live aksjekurser. Finnes ingen dårligere bank enn dette, hold deg unna om du ikke vil oppleve en haug med trøbbel.

 

Kostpris på GOGL, har kjøpt litt på 15,90-20,- og deretter en mindre del på 26,- Har ikke gjennomsnitts kostprisen her, orker ikke dra fram calc.exe ;)

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Blir sannsynligvis en jævlig stram strikk i GOGL imorgen, går OSE opp 3-4% kan vi lett se Golden Ocean opp mot 27-28,- Vi har før sett at OSE kan ta 6% på en dag, dette kan så meget vell skje imorgen om asia er opp, og USA futures som kommer ca. 14.00 er opp. Skjer dette vil OSE gå grasat mye.. Hvorfor? Fordi OSE er en av de børsene i verden som faktisk svinger mest. Volatil så det synger...

 

GOGL kan glatt gå opp på over 30,- før tirsdag da q2 kommer... Her er det virkelig trangt i døren. BDI stiger også denne uken som den har gjort i den siste tiden og tørrbulk er på god vei inn mot en høysesong få mennesker i bransjen vil glemme...

 

Gleder meg over mine 8500 aksjer imorgen blir det sannsynligvis glede og sprut på OSE!

9298031[/snapback]

Hadde vært kjekt å hatt litt GOGL-aksjer i morgen ja, men slik som markedet er nå foretrekker jeg å ha pengene i banken. Hadde jeg eid noen aksjer i kveld ville jeg nok ha pådratt meg et par nervøse sammenbrudd bare ved å følge med på kursene i USA.

 

Jeg må nok inn i markedet igjen en gang, men har god tid til å vente litt. ;)

Lenke til kommentar
Blir sannsynligvis en jævlig stram strikk i GOGL imorgen, går OSE opp 3-4% kan vi lett se Golden Ocean opp mot 27-28,- Vi har før sett at OSE kan ta 6% på en dag, dette kan så meget vell skje imorgen om asia er opp, og USA futures som kommer ca. 14.00 er opp. Skjer dette vil OSE gå grasat mye.. Hvorfor? Fordi OSE er en av de børsene i verden som faktisk svinger mest. Volatil så det synger...

 

GOGL kan glatt gå opp på over 30,- før tirsdag da q2 kommer... Her er det virkelig trangt i døren. BDI stiger også denne uken som den har gjort i den siste tiden og tørrbulk er på god vei inn mot en høysesong få mennesker i bransjen vil glemme...

 

Gleder meg over mine 8500 aksjer imorgen blir det sannsynligvis glede og sprut på OSE!

9298031[/snapback]

Hadde vært kjekt å hatt litt GOGL-aksjer i morgen ja, men slik som markedet er nå foretrekker jeg å ha pengene i banken. Hadde jeg eid noen aksjer i kveld ville jeg nok ha pådratt meg et par nervøse sammenbrudd bare ved å følge med på kursene i USA.

 

Jeg må nok inn i markedet igjen en gang, men har god tid til å vente litt. ;)

9298278[/snapback]

Vell, jeg har en mage med litt is i ;) Sitte med lånte penger gjennom korreksjon og faenskap nå har tatt på, men GOGL er ganske trygg grunn ser det ut til. Har ikke hatt problemer med søvnen, og vil heller ikke ha problemer med tvangssalg da jeg har et lån gjennom en far som klarer seg.. Tenker meg forøvrig ta en tur på Q2 GOGL Resultater på Aker Brygge på tirsdagen.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...