Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Dere som sitter på aksjer eller fond som dere ikke driver daytrading med, kommer dere til å fortsette å sitte på disse?

 

Jeg har fond for en sum som jeg kan _godt_ miste, det er bare penger som har blitt trukket fra kontoen opp igjennom. Men jeg vil jo ikke bare kaste dem vekk, da vil jeg heller ta dem ut og feks betale ned på et lån(som vi ikke har noe problem å betale selv om renten skulle komme opp i 10%, vi er 2 stk som har ca 950k i lån) eller kjøper noe jeg har lyst på.

 

Jeg har nå siden jeg begynte å spare hatt en utvikling på -24.3%. Toppen min var +10%. Men som så mange sier, at etter en nedtur vil det alltid være en opptur. Og jeg ønsker å sitte på disse fortsatt og fortsette med å trekke et beløp fra kontoen hver mnd som går i fond.

 

Men hva gjør dere andre som er i samme situasjon som meg? Vil dere selge og kjøpe noe eller vil dere sitte inne med dem fortsatt og håpe på at det ikke vil synke så altfor mye mer og holde seg på et lavt nivå.

 

Det er snakk om et beløp som er lavere enn 100.000kr.

 

Og det er disse fondene jeg sitter med:

 

East Capital Ryssland -35,8

Holberg Norden -23,0

ODIN Offshore -21,5

SKAGEN Vekst -20,7

Endret av everlong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey, så litt på REC idag. Billige aksjer nå. Forrige gang de var så billige økte de mye. Nå er de omsatt for 114, og det kan virke som det er en bunn for REC(?).

Hva trur dere om å gå inn der? Er børsen over det verste , ihvertfall for 1-2 uker framover?

Er det verdt å gå inn med litt og satse på "raske penger"? Eller er gevinsten for liten kontra risikoen for tap.

er det noen andre aksjer som er anbefalt?

 

Men er det ikke nå "gørra" kommer i form av laver forbruk/større arbeidsledighet/mer konkurser at kursen på børsen går lavt og virkelig har grunn til deT???

 

Tja.. kan jo ikke garantere raske penger, jeg selv tror vi skal lenger ned, og har lastet opp med noen "bears" (noe jeg allerede tjente 15% med.. Du kan jo satse på noe mer sikkert som ORKLA kanskje.. De eier størstedelen av REC, og svinger ganske likt med dem, men støtter seg samtidig på mange andre investeringer..

Men jeg tror nok at REC kommer til å stige en del når det roer seg igjen.. den har nå flere kjøpsanbefalinger fra meglere.. Statoil, GOGL, og Seadrill kan også tittes på.. om du skal ha en bredere portefølje..

 

Dere som sitter på aksjer eller fond som dere ikke driver daytrading med, kommer dere til å fortsette å sitte på disse?

 

Jeg har nå siden jeg begynte å spare hatt en utvikling på -24.3%. Toppen min var +10%. Men som så mange sier, at etter en nedtur vil det alltid være en opptur. Og jeg ønsker å sitte på disse fortsatt og fortsette med å trekke et beløp fra kontoen hver mnd som går i fond.

 

Og det er disse fondene jeg sitter med:

 

East Capital Ryssland -35,8

Holberg Norden -23,0

ODIN Offshore -21,5

SKAGEN Vekst -20,7

 

Jeg ville ikke solgt noen av andelene nå.. Det er nok for sent.. Jeg har selv noen andeler i East capital russland, som deg, men lar de være.. Har du noen kroner å putte inn så er det nok lurere.. litt nå, og litt mer om noen uker/måneder når du ser hvilken vei dette går..

 

Det er dette de fleste gjør feil, de selger på bunnen i stedet for å tørre å putte flere penger inn i markedet..

(for de som må på grunn av dårlig økonomi er det jo noe helt annet..)

 

EDIT: imens jeg skrev fikk jeg en stigning på xact derivat bear med enda en 5% ;)

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar
Det er dette de fleste gjør feil, de selger på bunnen i stedet for å tørre å putte flere penger inn i markedet..

(for de som må på grunn av dårlig økonomi er det jo noe helt annet..)

Tja vet ikke helt. Har kjøpt flere og flere aksjer når dagene har vært som rødest, men akkurat nå har de røde dagene bare blitt fulgt av enda rødere dager. Kjøpte enda 200 SDRL-aksjer i går til 114,50 kroner, men etter fallet i USA i dag kommer vel disse til å gå med tap også i morgen.

 

Har blitt et krakk eller to for mye etter min smak nå. Mulig jeg er litt feig, men hvis jeg på grunn av et eller annet mirakel skulle komme i pluss i løpet av de neste månedene, kommer jeg nok til å selge meg helt ut.

Lenke til kommentar
Det er dette de fleste gjør feil, de selger på bunnen i stedet for å tørre å putte flere penger inn i markedet..

(for de som må på grunn av dårlig økonomi er det jo noe helt annet..)

Tja vet ikke helt. Har kjøpt flere og flere aksjer når dagene har vært som rødest, men akkurat nå har de røde dagene bare blitt fulgt av enda rødere dager. Kjøpte enda 200 SDRL-aksjer i går til 114,50 kroner, men etter fallet i USA i dag kommer vel disse til å gå med tap også i morgen.

 

Har blitt et krakk eller to for mye etter min smak nå. Mulig jeg er litt feig, men hvis jeg på grunn av et eller annet mirakel skulle komme i pluss i løpet av de neste månedene, kommer jeg nok til å selge meg helt ut.

 

Det er jo selvsagt noe jeg burde tatt med.. Dette gjelder jo da på lang sikt.. (noe jeg så for meg at "trådstarter" satset på..)

Lenke til kommentar

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=%5EDJI&t=my

 

Se på tiden det tok før markedet hentet seg inn etter 1929. Ikke før over 30 år etter. Se også hvor mye det falt. Det som skjer nå er at

Titanic har truffet et isfjell. Det er ingen vanlig resesjon. Rentene var sist så lave i 1941. Derfor er det som skjer nå verre enn noe etter depresjonen.

 

IMG0014_46638031.PNG

 

Det har også skjedd noe med prisen på gull. Opp 11 % på en dag, og den største økningen på nesten 30 år på en dag er

ekstremt mye. Jeg tror det var dekning av mange short posisjoner og panikkkjøp som ga økningen. Etter 1929 var prisen på selskaper som gravde gull nesten det eneste som gikk opp. Mens børsen gikk ned 89 % gikk slike selskaper opp nesten 600 %.

 

Nikkei tror jeg er priset som Dow Jones var i 1950. De som sier det ikke kan falle med over 50 % kan se på nikkei:

http://www.debtdeflation.com/blogs/wp-cont...17_46638062.PNG

Endret av festen
Lenke til kommentar

tja.. Jeg kunne ikke klart det, men er det ikke en som hadde 20'000% avkastning i løpet av 2003? Bare på daytrading.. han solgte alltid alt han hadde uansett 10-15 minutter før børsslutt... For pengene så startet han sin egen kaffebar i oslo.. der han serverer kaffe, og har begynt med trading igjen, etter noen års pause.. :)

Lenke til kommentar

Sitter på GOGL aksjer. Selger jeg de nå går jeg i 0. Lurte på om jeg turte å ha eller ikke.

Trur dere på oppgang i markedet neste uke? Er så sykt usikker nå som arbeidsledighet går opp, tvangssalg av boliger opp osv. Det er så mye dritt i markedete akkurat nå :\

Men 350 er jo en laav kurs, den bør jo i teorien lett gå til 450 ?

Lenke til kommentar
Sitter på GOGL aksjer. Selger jeg de nå går jeg i 0. Lurte på om jeg turte å ha eller ikke.

Trur dere på oppgang i markedet neste uke? Er så sykt usikker nå som arbeidsledighet går opp, tvangssalg av boliger opp osv. Det er så mye dritt i markedete akkurat nå :\

Men 350 er jo en laav kurs, den bør jo i teorien lett gå til 450 ?

Ja det er det som 1000 kroners spørsmålet (bokstavelig talt). Er omtrent i akkurat samme

situasjon som deg. Sitter akkurat nå med en ørliten fortjeneste (i Seadrill) hvis en regner med utbyttene. Med et så kraftig fall de siste uker/måneder og etter redningsaksjonen i USA tyder vel egentlig alt på at det kommer noen uker med oppgang, men personlig kommer jeg nok til å selge så snart som mulig.

 

Hadde planlagt å beholde disse aksjene i flere år, og det er med tungt hjerte jeg selger, men det får være grenser for hvor mange krakk en skal være med på. :(

Endret av Splitter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...