Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JF er fortsatt på kjøper'n ser jeg. Vet ikke helt på hvilken måte SapuraCrest Petroleum passer inn i planene hans, men stoler på at han vet hva han gjør. Blir jo snart en fulltidsjobb å holde følge med SDRL og alle kjøpene. Må vel prøve å få tid til å lese litt om dette nye hjertebarnet snart også, men det beste er vel uansett å overlate roret til JF. Vedder på at han sitter og gnir seg i hendene nå når han får kjøpe aksjer på billigsalg. :!:

Lenke til kommentar

Blir iallfall fantastiske utbytter for de som kjøper GOGL på disse nivåene. Har lyst til å kjøpe meg inn igjen, men den er litt for volativ etter min smak. Men kommer den under 20 igjen, klarer jeg nok ikke å stå imot.

 

Edit: Glemte å legge ved link i det forrige innlegget mitt.

http://www.offshore.no/nyheter/sak.aspx?id=22205

Endret av Splitter
Lenke til kommentar

Morsomt med aksjer i SDRL i dag gitt! Hadde lagt til side litt penger for å legge inn i Seawell når den kommer på børs, men ble så desperat at jeg kastet disse også etter SDRL i dag. Selvfølgelig klarte jeg å kjøpe på 127,50 bare minutter før kursen kollapset fullstendig.

 

Nå sitter jeg bare tilbake med et enda større tap, og en kjempehaug med SDRL-aksjer som ingen vil ha lenger. :cry:

Lenke til kommentar

Ta det rolig med SDRL. Den kommer tror jeg. Jeg entret SDRL i dag, med tap mot slutten selvsagt. Av megler ble jeg rådet å kanskje sitte i den en god stund fremover. Dnb har target 155 :yes:

 

Jeg kommer til trade i både FRO og SDRL begge veier fremover før jeg skal entre GOGL igjen. Solgte meg ut med gedigent tap. Er trolig det mest tufsete jeg har gjort i aksjemarkedet å være med fra over 30 til 23. Ryktene skal ha det til at GOGL skal under 20. Jeg håper på å få en fin inngangskurs til rundt 17 kr.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar

Det er bra å få ting litt på avstand. Fra grafen kan det se ut som børsen er iferd med å bryte sammen heller enn å nå en bunn. Kollaps er kanskje ikke nødvendig, men om verdensøkonomien samlet går inn i resesjon tror jeg det virker veldig styrkende for dollaren og det er ikke bra for Oslo Børs. Det kan faktisk se ut som hele verdensøkonomien er ganske tett ved å være i en resesjon. Om det stopper med det eller fortsetter til en kollaps er vanskelig å spå noe om, men uansett er det ikke bra for børsen.

Lenke til kommentar
Ta det rolig med SDRL. Den kommer tror jeg. Jeg entret SDRL i dag, med tap mot slutten selvsagt. Av megler ble jeg rådet å kanskje sitte i den en god stund fremover. Dnb har target 155 :yes:

 

Jeg kommer til trade i både FRO og SDRL begge veier fremover før jeg skal entre GOGL igjen. Solgte meg ut med gedigent tap. Er trolig det mest tufsete jeg har gjort i aksjemarkedet å være med fra over 30 til 23. Ryktene skal ha det til at GOGL skal under 20. Jeg håper på å få en fin inngangskurs til rundt 17 kr.

Planen er å sitte med aksjen i 5-10 år fremover, noe jeg tror kommer til å bli en skikkelig gullkantet investering. Dessverre er det vanskelig å fokusere så langt fram i tid når en ser at kursen raser nedover hver eneste dag.

Lenke til kommentar

Det er nesten litt urettferdig at markedet straffer aksjer som GOGL så hardt, men man må nesten bare prøve å gjøre det beste ut av det. Derfor kommer jeg til å prøve meg på en short i GOGL, og heller satse på å kjøpe inn mengder dersom kursen faller noe videre.

 

Jeg er skikkelig bitter for siste ukers kursfall, og ser at jeg ikke har fulgt godt nok med.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...