Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg gitt opp. Solgte alle aksjer på tirsdag og skal slutte meg til gjerdesitterne en stund. Mulig jeg solgte nær bunnen, men med alle problemene i økonomien tror jeg ikke dette blir løst med det første. Dessuten klarte jeg å selge med en pen gevinst på 36k. Er veldig fornøyd med det etter all nedgangen i år. :)

Lenke til kommentar

Ser at det går oppover i USA akkurat nå.

 

Uansett hva som skjer kommer det norske markedet til å slite lenge fremover. Jeg tror grunnen er at svært mange aksjonærer har en veldig lav targetpris. Mange som sitter å venter på at en aksje skal stige et par kroner, også selger de. Da blir det vanskelig. Kommer ikke til å snu før den siste pessimisten har solgt seg ut.

 

Den siste pessimisten er muligens Ulltveit-Moe som ikke selger i CRU før den er oppe i 8-9 kroner.

 

Jeg kan ikke se at det skjer så lenge han har så mye makt som han har.

Lenke til kommentar
Ser at det går oppover i USA akkurat nå.

 

Uansett hva som skjer kommer det norske markedet til å slite lenge fremover. Jeg tror grunnen er at svært mange aksjonærer har en veldig lav targetpris. Mange som sitter å venter på at en aksje skal stige et par kroner, også selger de. Da blir det vanskelig. Kommer ikke til å snu før den siste pessimisten har solgt seg ut.

 

Den siste pessimisten er muligens Ulltveit-Moe som ikke selger i CRU før den er oppe i 8-9 kroner.

 

Jeg kan ikke se at det skjer så lenge han har så mye makt som han har.

Dette er kun psykologi, det er mer i markedet enn disse faktorene.

 

CRU skal ned under 1,- Gjeld som snart skal innbetales, utelukker ikke emisjon her.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Men, hei, det er fortsatt mulig å tjene penger i disse dager. Selv kjøpte jeg relativt mange aksjer i CRU på 1, 61 og solgte på 1, 90 kort tid etter.

 

Tjente litt på Orkla også, uten at jeg har tapt på noe annet.

 

Vanskelige tider, men det er viktig å kjøre på.

 

Noen som har meninger om Rocksource?

Endret av tom watt
Lenke til kommentar

Tenkte å gjøre en rask tusenlapp i dag med å kjøpe litt okser, men akkurat det kunne jeg nok ha spart meg for. Hva slags forbannelse som hviler over OSE om dagen kan en jo bare spekulere i. Vel, vel. Kjøpte bare 500 stykker, så det er jo langt ifra noen krise. Dessuten kommer de nok til å stige igjen snart.

Endret av Splitter
Lenke til kommentar

The game is over for some years: http://www.na24.no/imarkedet/article2252679.ece

 

1 av 3 dollar på bok

Det totale hedgefondmarkedet beløper seg til astronomiske 1,9 billioner dollar. Det betyr at om lag hver tredje dollar har blitt satt på bok.

 

Likviditeten suges ut av markeder med smitte-effekt over til EU-markeder.

Vel? Klarer lille Norge for å komme seg unna disse kreftene som råder over markeder? Nei, det tror ikke jeg noe på..

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...