Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

jeg er helt NUB på aksjer og kjøpte ÅTTE aksjer i norwegian air shuttle idag. 400,- har jeg råd til å tape uansett, dette blir bare for å se om spådommene holder mål om oljeprisen vil synke. ikke for å tjene penger, bare for å se om aksjer er skummelt eller ikke for vanlige mannen i gata :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utviklingen i NAS vil bli den samme uavhengig av om du har aksjer der eller ikke. Om det går dårlig vil det hovedsaklig være uflaks, og går det bra er det hovedsaklig flaks. Du må derfor være forsiktig med å tolke for my ut av resultatet. Når ikke du har råd til flere aksjer burde du heller kjøpe fond, siden du da får spredd risikoen mer, og det går mindre penger bort i gebyr for kjøp/salg.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar
jeg er helt NUB på aksjer og kjøpte ÅTTE aksjer i norwegian air shuttle idag. 400,- har jeg råd til å tape uansett, dette blir bare for å se om spådommene holder mål om oljeprisen vil synke. ikke for å tjene penger, bare for å se om aksjer er skummelt eller ikke for vanlige mannen i gata :D

 

Jeg vet ikke hvilken megler du har brukt, men om du har betalt 40 kroner i kurtasje så må aksjen stige 20% før du har tjent en krone.. Om du har brukt din vanlige bank, så har du kanskje betalt ca 100 kroner, og må dermed ha en vekst på nærmere 50% før du får noe til overs, pga gebyr..

 

Men lykke til.. Alltid morsomt, og ett sted må man starte.. Jeg selv har tapt mye mer med noen av mine første aksjer.. :)

 

 

-La plutselig merke til at jeg har gjort en feil da jeg skulle selge meg ut av Revus på torsdag.. Har solgt min beholdning 2 ganger, og dermed shortet 200 aksjer.. Så i stedet for å sitte lenger på dem, og tapt mer så har jeg shorta, og tjent en heldig høvding :) Ved siden av å endelig se depotkontoen gå oppover igjen, 8,7% i dag :)

Lenke til kommentar
jeg er helt NUB på aksjer og kjøpte ÅTTE aksjer i norwegian air shuttle idag. 400,- har jeg råd til å tape uansett, dette blir bare for å se om spådommene holder mål om oljeprisen vil synke. ikke for å tjene penger, bare for å se om aksjer er skummelt eller ikke for vanlige mannen i gata :D

 

Jeg vet ikke hvilken megler du har brukt, men om du har betalt 40 kroner i kurtasje så må aksjen stige 20% før du har tjent en krone.. Om du har brukt din vanlige bank, så har du kanskje betalt ca 100 kroner, og må dermed ha en vekst på nærmere 50% før du får noe til overs, pga gebyr..

 

fullstendig klar over det. jeg skal bare se om aksjen går opp eller ned jeg ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror det er riktig tenkt med Norwegian, det samme gjelder SAS. Aksjekursen til SAS har tjent mye mer på lavere oljepris, derfor tror jeg SAS selges med rabatt i forhold til Norwegian.

 

Skjønner ikke helt hva du mener.. SAS har bundet drivstoffprisen i flere år fremmover, imens Norwegian ikke har det.. dermed er det Norwegian som tjener mer på lav oljepris, og ikke SAS.. derfor slet NAS mye mer da oljen var $40 mer enn nå, og SAS kunne slappe av..

Lenke til kommentar
Jeg tror det er riktig tenkt med Norwegian, det samme gjelder SAS. Aksjekursen til SAS har tjent mye mer på lavere oljepris, derfor tror jeg SAS selges med rabatt i forhold til Norwegian.

 

Skjønner ikke helt hva du mener.. SAS har bundet drivstoffprisen i flere år fremmover, imens Norwegian ikke har det.. dermed er det Norwegian som tjener mer på lav oljepris, og ikke SAS.. derfor slet NAS mye mer da oljen var $40 mer enn nå, og SAS kunne slappe av..

Norwegian har vært populære. Det er derfor SAS har gått mer ned og mer opp igjen. Om rabatten fortsatt er der er ikke sikkert. Men den var der.

Lenke til kommentar

All oppgang fra i går skrelt vekk..FAEN!! SDRL og FRO klarte seg utrolig nok bedre enn mye annet.

 

Gledelig nok falt GOGL. Jeg håper nesten på at den dupper under 20. Det er et knallbra inngangspunkt.

 

Meeen... dersom noen har lest litt i "E/P spending report" til DNB markets, så kan dere kikke litt på SDRL. "Oil service boom set to continue" er overskriften. Det har seg slik at ratene for rigger IKKE har falt i det siste, på tross av fallende oljepris. Derfor er det litt snålt at oljeservice-aksjer følger oljeprisen ned.

 

Angående FRO også. Denne var det ikke så gøyalt å sitte med. Ratene har steget mye fra forrige uke, men oljelagertallene fra US var ikke så oppløftende.

 

Nå ble det vedtatt av OPEC ikke å kutte oljeprisen, noe som stort sett var forventet. Det er riktignok ett lyspunkt, Saudi Arabia er forventet å kutte produksjon, det skjer sannsynligvis!

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...