Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/11/476393.html

 

Enough said! Det er en del utrygge spiserier der ute!

8903017[/snapback]

 

Det der ser jo ut som en helt vanlig sommerfugllarve. Slike finner jeg ofte når jeg kjøper salat i butikken. Hadde neppe tatt skade av å spise den. Det er ikke nødvendigvis noe denne kebabsjappa kan noe for. Uansett hvor god kontroll man har så vil det kunne forekomme insekter i salater o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en bekjent i mattilsynet, etter å ha pratet med han spiser jeg ikke kebab mer..

8910701[/snapback]

 

Etter å pratet med ham burde du ikke spise noe:) Kan du virkelig stole på at ikke kokken akkurat har klødd seg nedentil? Kan du stole på at kokken vaska fingrene sist han var på do? Dette har ikke noe med kebab eller ikke kebab å gjøre. Renhold og kvalitet på kjøtt osv er dessverre et problem i akkurat denne bransjen, men problemene er ikke begrenset til kebab hvis du er så naiv at du innbiller deg det:)

Lenke til kommentar
Etter å pratet med ham burde du ikke spise noe:) Kan du virkelig stole på at ikke kokken akkurat har klødd seg nedentil? Kan du stole på at kokken vaska fingrene sist han var på do? Dette har ikke noe med kebab eller ikke kebab å gjøre. Renhold og kvalitet på kjøtt osv er dessverre et problem i akkurat denne bransjen, men problemene er ikke begrenset til kebab hvis du er så naiv at du innbiller deg det:)

8910811[/snapback]

 

Jeg er kokk så jeg kjenner godt til hva slags lover og regler som gjelder. De fleste steder har til tider problemer med å etterkomme alle krav, men de jobber kontinuerlig med å utbedre eventuelle feil som mattilsynet påviser.

 

Problemet er at veldig mange av disse kebabsjappene overhodet ikke følger noen av reglene de er pålagt (og bryr seg lite om advarslene som blir gitt, derfor blir de stengt i hopetall). Min bekjent er også veldig klar på at man ikke skal slutte å spise ute (hvilket jeg gjør til stadighet). Hvis man absolutt har lyst på kebab (ja, det hender at jeg vil ha det) så bør man gå på steder hvor mange av personalets egen etnisitet ferdes (for eksempel indere i en indisk restaurant).

 

Til slutt kan du kan du legge av deg å kalle andre naive fordi de sitter inne med annen informasjon enn det du gjør.

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar
*snipp*

 

Til slutt kan du kan du legge av deg å kalle andre naive fordi de sitter inne med annen informasjon enn det du gjør.

8910948[/snapback]

 

Det jeg mente å si var at hvis du tror at forholdene er så mye bedre på andre steder enn kebabsjappene så tar du feil. Det er en grunn til at restauranter som Bølgen og Moi også ble stengt av mattilsynet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

RP på Løvenstad :D Ingen over, sikkert mange ved sidenav. Eneste som er å trekke på er prisen og størrelsen. Ikke så veldig stor og ganske så dyr.

Lenke til kommentar

1 - Fet Pizza, Fetsund.

2 - Minutten, Lillestrøm.

3 - Bislett, Oslo.

 

Fetsund er et tettsted utenfor Lillestrøm med rundt 5000 innbyggere. Det er kun et sted og kjøpe kebab her, men det er også den beste kebaben jeg veit om. Stor, billig (49,-), og med en utrolig god sterk saus.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De som sier at rullekebaben på oska er GOD, er de samme som kjøper seg pizza med ost og skinke. Antagelig også de samme som synes at Mama Rosa i Osloveien har byens beste pizza og. Blææ

 

Etter min mening er MIR's rullekebab den beste i Trondheim sentrum, fulgt av Cafe Orange sin. For de som liker døner er 1001 natt og Star også gode kebaber.

Uheldigvis må man et stykke ut av byen for å få de beste kebabene, som er å kjøpe på Tanemgrillen på Leangen og Jonas Kebabgrill på Byneset. Anbefaler alle som utnevner Oska til byens beste kebab å ta seg en tur på et av de to siste stedene! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...