Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?


Anbefalte innlegg

Aah, å si at Bislet er best er bare så dumt. Spis litt flere steder før dere sier sånt.

9075641[/snapback]

 

Det er grunn til at Bislet er kjent og at mange nevner den. Det er jo fordi den er en av de kebabsjappene som ligger helt på toppen. Er du en sånn person som gjør alt du kan for å være annerledes "alle" andre? Selv om mange sier at Bislet er best hindrer ikke det meg i å si det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde ikke peke ut deg, tenkte mer på folk som skrev sånt som "aah bislet er så BEST :love: beste kebab ever"

 

Altså, for å si et eksempel, så synes du det er litt teit med folk som bare hører på mainstream musikk. Dessuten har det blitt sånn at folk sier Bislet er best uten noe grunnlag for å si det.

 

Edit: Fortell meg: HVA er så fantastisk bra med Bislet? De gir deg mye for pengene, ja. Grønnsakene er friske, og du får det fort, men jeg drar ikke ut og spiser for å få det fort. Bislet er fast-food, det er dit jeg går hvis jeg tilfeldigvs er i nærheten og er sulten, men hvis jeg skal ut for å spise kebab så drar jeg ikke dit, for det er så mange bedre alternativer.

 

Og DanielL: Jeg sier IKKE at det er galt å like noe som andre liker, men jeg synes det er galt å like noe FORDI andre liker det.

Endret av shizz kebab
Lenke til kommentar

Men igjen kan du da ikke vite hvem som liker det på hvilket grunnlag og da blir det feil å dømme dem utifra det ;)

 

Grunnen til at jeg liker Bislett er fordi jeg liker smaken av kjøttet der(Har smakt mye dårlig kebabkjøtt,ikke spør om det utenfor Ullevaal), de er ikke gjerrige på grønnsakene,det følger med stor drikke og personalet er hyggelige.

Lenke til kommentar
Men igjen kan du da ikke vite hvem som liker det på hvilket grunnlag og da blir det feil å dømme dem utifra det ;)

 

Grunnen til at jeg liker Bislett er fordi jeg liker smaken av kjøttet der(Har smakt mye dårlig kebabkjøtt,ikke spør om det utenfor Ullevaal), de er ikke gjerrige på grønnsakene,det følger med stor drikke og personalet er hyggelige.

9077431[/snapback]

 

Det er et godt svar. Det jeg sier er at det blir feil å si at "Bislet har diggest kebab!! den er driit god :love:"

Lenke til kommentar
Jess, som ny trondheimsboer vil jeg ha tips til gode kebabsjapper. Jeg legger vekt på mye mat for pengene, men også at babben må være god.

 

Oska på Møllenbeg (et minutt fra Bakke bru) har beste kebaben i Trondheim. Litt dyrt der - de har skrudd opp prisene veldig de siste årene. Før kosta kebab i pita 49 kroner, nå tar de seg mye bedre betalt, 64 kroner koster den. Er du veldig sulten er den litt liten. Går an å kjøpe stor kebab i pita, men der synes jeg det blir for mye kjøtt og for lite grønnsaker/pitabrød i forhold til kjøttmengden.

 

Rullekebaben er litt dyrere og koster ca 80 kroner. Den er på den annen side mye større. Jeg kjøpte kebab i pita hele tiden før, men etter jeg kjøpte rullekebaben en gang, har jeg ikke gått tilbake (med mindre jeg egentlig ikke har særlig stor matlyst, men hvor ofte er det jeg kjøper kebab uten matlyst ...)

 

Kebabtallerken på Oska skal du holde deg langt unna. Dyr, ikke spesielt mye mat, lite brød og mye chips. :(

Lenke til kommentar
Men igjen kan du da ikke vite hvem som liker det på hvilket grunnlag og da blir det feil å dømme dem utifra det ;)

 

Grunnen til at jeg liker Bislett er fordi jeg liker smaken av kjøttet der(Har smakt mye dårlig kebabkjøtt,ikke spør om det utenfor Ullevaal), de er ikke gjerrige på grønnsakene,det følger med stor drikke og personalet er hyggelige.

9077431[/snapback]

 

Kebaben utafor Ullevaal Stadion er jo ikke så ille. Spisser der ofte før jeg drar på fotballkamp.

 

Kebab i Danmark er skuffende :(

9077692[/snapback]

 

Så sant, så sant. Det eneste stedet du får sånn kebab som i Norge er i Tyskland.

 

Kebab kommer egentlig fra Tyrkia. Tyrkiske innvandrere i Tyskland tok med seg matretten dit og ville selge det til tyskere. Tyskerne likte ikke så godt smaken så tyrkerne gjorde om kebaben til den kebaben vi kjenner i dag. Den ble en suksess i Tyskland. Tyrkere i Norge gjorde det samme. Derfor er kebab i Norge og i Tyskland den samme. Det som er rart er at ikke andre land i Europa har klart å fått med seg dette. :hmm:

Lenke til kommentar
Kebaben utafor Ullevaal Stadion er jo ikke så ille. Spisser der ofte før jeg drar på fotballkamp.

Vel,den ganger jeg spiste der kvalifiserte ikke kjøttet der som hundemat,gjødsel eller hvilket som helst utrykk du liker å bruke for at ting ikke smaker godt.

 

Men om den er sånn til alle tider kan ikke jeg si noe om da jeg bare har spist der en gang. Skal ærlig si det ikke frister.

Lenke til kommentar
Kebaben utafor Ullevaal Stadion er jo ikke så ille. Spisser der ofte før jeg drar på fotballkamp.

Vel,den ganger jeg spiste der kvalifiserte ikke kjøttet der som hundemat,gjødsel eller hvilket som helst utrykk du liker å bruke for at ting ikke smaker godt.

 

Men om den er sånn til alle tider kan ikke jeg si noe om da jeg bare har spist der en gang. Skal ærlig si det ikke frister.

9078916[/snapback]

 

Den er langt i fra den beste, men helt grei som en matbit før en fotballkamp. :)

Lenke til kommentar
Så sant, så sant. Det eneste stedet du får sånn kebab som i Norge er i Tyskland.

 

Kebab kommer egentlig fra Tyrkia. Tyrkiske innvandrere i Tyskland tok med seg matretten dit og ville selge det til tyskere. Tyskerne likte ikke så godt smaken så tyrkerne gjorde om kebaben til den kebaben vi kjenner i dag. Den ble en suksess i Tyskland. Tyrkere i Norge gjorde det samme. Derfor er kebab i Norge og i Tyskland den samme. Det som er rart er at ikke andre land i Europa har klart å fått med seg dette.  :hmm:

 

I Danmark så klapper de igjen kebaben så den blir liten og flat :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...