Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og dette kaller dere kebab!? Østlendinger, altså.. ;) Dere har altså to forskjellige ting som kebab og rullekebab?

 

Når jeg går på en kebabsjappe, Svingen helst, ber jeg om kebab med hvitløk, oksekjøtt, ekstra sterk. Da får du stooor lefse med kjøtt, saus, dressing, salat etc.

 

Inne i Bergen er det forsåvidt litt anderledes, alle serverer rullekebab men de har sånn pitabrø-"kebab"-greier også. :p

 

Edit; Svingen er faktisk et "pizzeria" med stort lokale, og en god del ansatte, ikke to folk som piller seg i nesen, tar imot penger, lager mat og gir deg kebaben. ;)

Endret av Lurvefranzen
Lenke til kommentar

Reiser på dagstur til Oslo på tirsdag og trenger et sted å spise. Helst nogenlunde i sentrum (gangavstand fra Karl Johan, helst). Hvor finner jeg virkelig god kebab? Bryr meg katta om den koster 65 eller 115 kroner, vil ha en stor og god rullekebab med friske grønnsaker, nydelig saus og godt kjøtt. :)

Lenke til kommentar

I oslo er kebab i pita større enn rullekebab, er det som oftest er størst og best mat. Ta trikken fra sentrum mot bislett (går trikker konstant), og prøv bislett kebab.

 

Ellers så har man dronningens kebab rett sør for domkirken evt som kan være god ifølge faren min :p. Han er glad i det du er glad i høres det ut som.

Lenke til kommentar
Og dette kaller dere kebab!? Østlendinger, altså.. ;) Dere har altså to forskjellige ting som kebab og rullekebab?

 

Når jeg går på en kebabsjappe, Svingen helst, ber jeg om kebab med hvitløk, oksekjøtt, ekstra sterk. Da får du stooor lefse med kjøtt, saus, dressing, salat etc.

 

Inne i Bergen er det forsåvidt litt anderledes, alle serverer rullekebab men de har sånn pitabrø-"kebab"-greier også. :p

 

Edit; Svingen er faktisk et "pizzeria" med stort lokale, og en god del ansatte, ikke to folk som piller seg i nesen, tar imot penger, lager mat og gir deg kebaben. ;)

9255512[/snapback]

I oslo så bestiller du "Shawarma" om du skal ha rullekebab. Rullekebab er et utrykk som ikke er særlig mye brukt her.

 

Kebab i pita er det som har blitt servert siden tidenes morgen i oslo, og den vanlige typen :).

 

Så kebab i pita, og shawarma = the original. Alt annet er dårlige oversettelser og etterligninger :p.

Lenke til kommentar
Og dette kaller dere kebab!? Østlendinger, altså.. ;) Dere har altså to forskjellige ting som kebab og rullekebab?

 

Når jeg går på en kebabsjappe, Svingen helst, ber jeg om kebab med hvitløk, oksekjøtt, ekstra sterk. Da får du stooor lefse med kjøtt, saus, dressing, salat etc.

 

Inne i Bergen er det forsåvidt litt anderledes, alle serverer rullekebab men de har sånn pitabrø-"kebab"-greier også. :p

 

Edit; Svingen er faktisk et "pizzeria" med stort lokale, og en god del ansatte, ikke to folk som piller seg i nesen, tar imot penger, lager mat og gir deg kebaben. ;)

9255512[/snapback]

 

 

Pøh, er jo det som er kebabsjappe. ikke noe norsk wannabe gatekjøkken

Lenke til kommentar
Jeg har spist kebab på minst 20 steder i Oslo, 10 steder i Drammen og 10 sterder i resten av landet. Drammenskebeab er noe for seg selv, med store kjøttbiter og pitabrød ved siden av hvis du bestiller middag. Og sausen... ubeskrivelig... Snappys Bragernes er uslåelig, og Snappys Strømsø er en god nummer to. Oslokebab er såpass forskjellig fra Drammenskebab, at det nesten er en egen rett. Savner alltid Bislett når det er mer enn en uke siden jeg var i Oslo... Kebab ellers i landet er også anderledes - all erfraing tilsier at burger er tingen når man ikke er på østlandet! :)

7713795[/snapback]

 

Kan ikke få blitt mere enig! :love:

Ingentingen slår kebaben fra Snappys. Ikke er prisene så ille heller, 45,- for en liten og 65,- for en stor.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Ellers så har man dronningens kebab rett sør for domkirken evt som kan være god ifølge faren min :p. Han er glad i det du er glad i høres det ut som.

9258034[/snapback]

Den er utrolig god. Har smakt den, sausen er god der!

9262076[/snapback]

 

Jeg vil også annbefale dronningens. Ekstremt godt kjøtt, veldig spesielt også.

Lenke til kommentar
Jeg vil også annbefale dronningens. Ekstremt godt kjøtt, veldig spesielt også.

9262981[/snapback]

 

Tror jeg følger anbefalingen din og Alastors far og går for denne. Med mindre Bislet Kebab er noe helt unikt ønsker jeg ikke å ta trikk siden jeg kun skal på dagstur til Oslo (et møte i Torggata). Har hørt Bislet er litt hypa opp. Eventuelt denne Marinos grill som faktisk ligger i Torggata.

 

edit: alastor, ok. endret innlegget litt

Endret av Ingar
Lenke til kommentar

Kebabguiden har ikke vært oppdatert redaksjonelt på 3 år ser det ut til.

 

Uansett - ignorer pris nå da, tusenvis av mennesker spiser kebab i oslo hver dag, jeg har spist kebab på ørten ulike steder i oslo i 10 år snart - aldri vært i nærheten av å få vondt i magan engang.

 

40,- for vanlig kebab er en rimelig normal pris i oslo i dag, så de har nok dyrere pris nå enn da kebabguiden la det inn :).

 

Pris er IKKE det samme som kvalitet.

Lenke til kommentar
Jeg har spist kebab på minst 20 steder i Oslo, 10 steder i Drammen og 10 sterder i resten av landet. Drammenskebeab er noe for seg selv, med store kjøttbiter og pitabrød ved siden av hvis du bestiller middag. Og sausen... ubeskrivelig... Snappys Bragernes er uslåelig, og Snappys Strømsø er en god nummer to. Oslokebab er såpass forskjellig fra Drammenskebab, at det nesten er en egen rett. Savner alltid Bislett når det er mer enn en uke siden jeg var i Oslo... Kebab ellers i landet er også anderledes - all erfraing tilsier at burger er tingen når man ikke er på østlandet! :)

7713795[/snapback]

 

Kan ikke få blitt mere enig! :love:

Ingentingen slår kebaben fra Snappys. Ikke er prisene så ille heller, 45,- for en liten og 65,- for en stor.

 

~ Mortis360

9261956[/snapback]

Endelig en som har skjønt at snappys er elsk!

 

 

spiser alltid kebab i dramen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...