Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?


Anbefalte innlegg

Bislet er overvurdert. Det er en forholdsvis god kebab, men ikke spesielt godt kjøtt eller noe. Nesten allesier den er best pga. prisen og at du får så mye drikke.

Imo har torggata den beste kebaben. det heter vel morina kebab eller noe. Der griller de lammekjøttet og bake pitaen for deg når du bestiller. tar lenger tid, men mye bedre kjøtt og pita enn hos f. eks. bislet

 

 

og Johnny Bravo: slik kebab som jeg nevnte med ordentlig lammekjøtt er faktisk sundt. med friske grønnsaker og godt kjøtt, pitaen er vel det eneste som ikke er så sunt. Men det er heller ikke veldig usunt.

men kebaben du får på bislet og de fleste andre steder er ikke så fryktelig sunt, pga kebabkjøttet. sånn kjøttfarse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøttfarsen er ofte usunt, ja. Men sausen kan være den virkelige killeren! Den Idun-drittsausen billige kebabsteder bruker er nok ikke så ille, men hjemmelaget saus med masse fet og smak er direkte usunt :(

 

Oooh, og når vi snakker om Torggata! Sjekk Milanos kyllingkebab. Ligger tvers over for der Rock & Rolls lå før (platebutikken). Med andre ord ved torggata bad.

Bare pass på at dere drar til Milano, ikke den større og dårligere nabo-kebabsjappa. Milano ligger _ikke_ på hjørnet, og har _ikke_ nok plass til at du kan snu deg ;p

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Snappys er kos, ja, men den slår ikke Aladin i Kongsberg - kebaben der er virkelig best :wee:

Namnam. Er vel rundt femti for en liten en, men den er STOR, og ikkre bare på min målestokk (;

7583870[/snapback]

 

Alladins i kongsberg ja.. Generelt er kebaben i kongsberg den beste jeg noensinne har smakt. Men er litt uenig med deg når det gjelder pris og størrelse. Etter jeg flyttet til oslo, blir jeg skuffet når jeg reiser "hjem" igjen til kongsberg.. Veldig lite mat, til veldig mye penger.. Men i smak - meget bra. Sydneys på brua er også meget god. :]

Lenke til kommentar
Hvor sunt/usunt er egenlig kebab? siden det er en del grønnsaker og slikt, men sausene er kanskje ikke det sundeste..

Det er ikke så ille så lenge ikke man har mye dressing på. Vanlig kebabsaus består gjerne av kefir/surmelk, litt majones + noe som gjør den sterk, og det blir ikke så veldig mye kalorier av det med mindre man har nokså mye på. Ikke akkurat slankemat, men jeg tror det er mye bedre enn hamburger og pommes frites på McDonalds.

Lenke til kommentar
I Norge, eller I Oslo blir vel mere korrekt:

 

Sikkert ett veldig mainstream svar fra folk ifra Oslo, men Bislet Kebab! 50Kroner for en STOR(!) Kebab med en liter brus, babben får du iløpet av 2min. Kebaben smaker helt fantastisk.  :love: 

 

 

Bislet Kebab  :love:  :love:  :love:  :love:  :love:

7571901[/snapback]

 

Bislett kebab house, rett og slett

Lenke til kommentar

Enig med Shizz Kebab! Bislett er rett og slett overvurdert, men den er ikke vond..

Jeg har vært på en go del kebab sjapper i Oslo, må nesten si at det er så mange gode så jeg har veldig vanskelig ved å plukke ut en spesiell som jeg syns er drit go!

 

Men lista blir vel noe sånn (helt tilfeldig rekkefølge):

 

1. Beirut

2. Balkan

3. Mediteranian kebab (torggata, vet ikke om de heter det enda)

4. Bislet

5. Carmel (kirkerista)

6. Vinnys (var bra før, men med nye eiere blei den dårligere :( ) R.I.P

 

Finnes sikkert mange andre gode babber rundt om i Oslo, tar gjerne imot forslag til litt mer ukjente, men gode kebaber ! :yes:

Lenke til kommentar
istanbul, Tyrkia.

egentlig de fleste steder

rundt 25 kroner

du blir garantert mett

7569082[/snapback]

Ja, enig. Der var det skikkelig kebab. Riktignok bestilte jeg kebab fem ganger før jeg fikk noe som lignet på den jeg kjenner fra Facil og Bergen Kebab, men det var digg.

 

På alle restaurantene i Istanbul het nesten alt på menyene noe med kebab, men det var nok ikke det vi kaller kebab. Noen som vet hva kebab egentlig betyr på tyrkisk? Det virket nesten som om det betydde kjøtt eller noe.

Lenke til kommentar

Etter å ha hørt mye om Bislett Kebab bestemte jeg meg for å prøve en.

 

Bestilte en sterk kebab med 0.8L brus til 50,- og ventet ikke stort mer enn et par minutter.

 

Ingenting å si på farten, men selve kebaben var helt forferdelig. Kjøttet var stekt så lite det gikk an; den var melete og rett og slett litt ekkel. Sausen manglet særpreg i det hele tatt og var flat og kald - og ikke spesielt sterk heller. Grønnsakene var ferske og knasende, så det var jo fint.

 

Dispenserbrusen var ikke noe god (utvannet? vet ikke jeg, men den smakte ikke i nærheten av annen dispenserbrus)

 

Alt i alt: Angret som faen på at jeg i det hele tatt dro innom, og var litt småuggen i magen en time. 1/6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...